Honey, I Joined a Cult – logo

Honey, I Joined a Cult – vytvořte si svůj kult

25. 10. 2021

Honey, I Join a Cult začíná v okamžiku, během něhož je bývalá sekta vašeho vůdce přepadena vládou. Vzhledem k tomu, že vláda nemá žádné důkazy, jež by vás přímo spojovaly s trestným činem, jste propuštěni na svobodu. Nechcete se smířit s tím, že přijdete o své snadno vydělané peníze, a proto založíte novou. Tato hra pochází od vývojářského studia Sole Survivor Games, pro něž je to první projekt. Titul je stále ve fázi předběžného přístupu, a proto se může lišit od recenzované verze hry.

Co je cílem hry?

Stejně jako ve většině manažerských her je vaším cílem vybudovat společnost a dosáhnout maximálního úspěchu. Název zde může budit dojem, že se jedná o náboženskou hru, ale opak je pravdou. Ve hře Honey, I Join a Cult jde především o vydělávání peněz. Pokud jste tedy doufali v něco jiného, bohužel vás musím zklamat.

Tvorba vaší sekty

Než spustíte vlastní kult, musíte ho nejprve založit. Navrhnete svého vůdce, uniformy, jež budou vaši kultisté nosit, název sekty, uctívané božstvo, jména stoupenců, náboženské symboly, prostě všechno. Jakmile vše nastavíte, můžete konečně začít hrát.

Jdeme stavět!

Pro začátek vám poslouží pěkný průvodce. Vybudujete kapli, postele a lázně pro své kultisty nebo další zařízení, jako je například údržbářské středisko na opravu rozbitých předmětů či kuchyň, jejíž součástí je chutná, výživná a nízkobílkovinná kaše. Abyste však mohli vydělávat peníze, musíte také budovat různá zařízení, díky kterým vám lidé zaplatí. Těmi jsou třeba elektrické křeslo, hypnotická lavice, sauny a další vychytávky.

Vaši kultističtí přátelé

Ve hře máte dva typy členů sekty. Prvními jsou řádní členové. Tito členové se v podstatě chovají jako zaměstnanci, až na to, že jim neplatíte. Všichni mají své schopnosti a slabiny. Při práci ve vašem komplexu získávají zkušenosti, pomocí kterých můžete zlepšit určité znalosti a dovednosti. Můžete jim svěřit úkoly v celém komplexu, jako je údržba, vaření jídla nebo správcovství některé z mnoha budov, v nichž rekrutujete více příslušníků své sekty.

Nicméně každý člen vaší sekty má své základní potřeby, jež musíte uspokojit. Jestliže tak neučiníte, mohou sektu opustit nebo zahynout. Pro jejich potřeby začínáte s velmi základními položkami, ale jakmile začnete zkoumat, můžete odemknout lepší vybavení a zařízení, díky nimž budou vaši členové zdravější a spokojenější.

Zbývající členové vaší sekty se označují jako následovníci. Hru začínáte hned s několika plnohodnotnými členy – to však zdaleka nestačí k tomu, abyste mohli vést dobře fungující sektu: proto musíte přijmout členy nové. Tito noví členové začínají jako následovníci a je třeba posílit jejich víru nebo loajalitu k sektě, než se stanou plnohodnotnými členy. Abyste je udrželi věrné, vybudujete několik objektů, které budou nabízet různé léčebné procedury, kurzy apod.

Čím více času stoupenci v těchto místnostech tráví, tím více roste jejich víra, a tím více poskytují sektě různé zdroje, jež potřebuje ke svému růstu, zejména pak peníze. Pro rozšíření svého vlivu můžete ve městě provádět PR mise, jimiž se nejen zviditelníte, ale také upoutáte pozornost vlády. Pokud se vašemu kultu bude dostávat příliš velké publicity, může jej vláda zavřít a ukončit tak vaši hru.

Je to tycoon jako každý jiný

Ačkoli se hra zjevně odlišuje především svým tématem, má Honey, I Joined a Cult nakonec mnoho společného s typickou tycoonovou hrou. Pokud jste již někdy hráli hru tohoto žánru, měli byste mít velmi dobrou představu o tom, jak se hraje. Cílem je vytvořit dobře vedenou sektu, díky níž získáte peníze a budete ji moci dále rozšiřovat. Vzhledem k tomu, že provozujete sektu, a ne firmu, vyžaduje to i další kroky než jen zveřejňování věcí, z nichž vám přímo plynou peníze. Místo toho musíte využít své členy k tomu, aby získávali další členy, kteří vám dávají své peníze a zároveň využívají vaše zařízení. Musíte se také postarat o to, aby členové vaší sekty zůstali šťastní a zdraví, aby nezemřeli nebo neemigrovali. Určitým způsobem mi hra hodně připomínala Prison Architect, až na to, že místo toho, abychom se starali o lidi, kteří spáchali trestný čin, jim vymýváme mozky.

Vyplatí se ji koupit?

Honey, I Joined a Cult rozhodně není špatná hra, jediným problémem je její obsah. Při prvním spuštění se zdá, že má co nabídnout, ale bohužel tomu tak není. Titul vás dokáže zabavit na několik hodin, ale později zjistíte, že se stává poměrně monotónní, a čím dále postupujete, tím více se události, se kterými se setkáváte, opakují. Jakmile se naučíte spravovat rozvrh svých stoupenců, nemusíte dělat nic. Občas stačí nakoupit nové vybavení, zadat další výzkum nebo někoho vyslat na misi.

Jak už však bylo řečeno, hra Honey, I Joined a Cult je v současné době ve fázi předběžného přístupu, proto se může mnohé ještě změnit. Upřímně doufám, že vývojáři přidají spoustu nového obsahu, lepší správu svých lidí nebo celého kultu.

Honey, I Joined a Cult je dobrá tycoonová hra, jež vás opravdu na dlouhou dobu přiková k židli. Můžeme jen doufat, že vývojáři na ni nezanevřou a budou přidávat další dodatečný obsah. Tento titul má totiž skutečný potenciál dohnat i mnohem povedenější hry, jako je třeba již zmíněný Prison Architect.

• netradiční téma
  • na několik hodin vás zabaví
  • hudební doprovod