Just Dance 2023 – Cover

Just Dance 2023 – zatanči si s kamarády

22. 12. 2022
Zdroj náhledu: IGDB

Rok se s rokem sešel, a stejně jako každoročně vycházejí s malou obměnou různé sportovní hry, vychází také v pořadí již čtrnáctý ročník Just Dance. Tentokráte se v Just Dance 2023 dočkáme o něco více změn než dříve. Svým způsobem se jedná o poslední ročník, celé menu prošlo faceliftem, přidaly se nové online funkce a máme tu i jakýsi příběhový režim.

Série Just Dance

Pokud se setkáváte s Just Dance poprvé, jedná se o taneční párty hru vycházející především pro konzole Nintendo, Playstation a Xbox. Hra obsahuje sbírku klasických a moderních písniček, které mají své vlastní taneční choreografie. Hráči pak zrcadlí předváděný tanec trenéra na obrazovce a snaží se dosáhnout co nejvíce bodů v závislosti na přesnosti jejich pohybů. V současné době je vaše poloha snímána pomocí ovladače nebo příslušné aplikace v mobilu. Ve výsledku je choreograficky sledována pouze vaše pravá ruka, a pokud se tedy nechcete hýbat, stačí vám adekvátně máchat danou rukou. Navíc přesnost snímání bez jakékoliv kamery není nejlepší. O high-tech vybavení a komplexní hratelnost u Just Dance opravdu nejde. Hlavní předností je společná zábava s kamarády při pokusech napodobit profesionály.

V Just Dance 2023 je spousta novinek

Ve svém jádru a základních jednoduchých mechanikách je to stále ten starý známý Just Dance, přesto je tento ročník v něčem přelomový a přináší různé změny. Bohužel ne všechny k lepšímu.

Poslední ročník?

Byli jste zvyklí si každý rok koupit nejnovější verzi znovu a znovu? S tím je teď konec. Ubisoft změnil vzorec a s Just Dance 2023 přichází nový koncept předplatné služby, pro kterou budou pravidelně vycházet nové aktualizace a rozšiřovat se obsah. V rámci Just Dance 2023 máte přístup k pravidelným a bezplatným aktualizacím po dobu dvanácti měsíců od vydání. S tím souvisí i konec fyzických kopií. Můžete si sice zakoupit krabičku, ale už v ní naleznete pouze aktivační kód.

Překopané uživatelské rozhraní

Čeho si určitě po prvním spuštění všimnete, je, že celé hlavní menu bylo přepracováno. Inspirovalo se stylem různých streamovacích služeb, jako je Netflix, HBO nebo Disney+. Všechno se nyní snaží být přehledněji na jedné stránce a stačí si jen trošku zvyknout. Písničky jsou rozřazeny v nových kategoriích a k lepšímu vyhledávání přibyly nejrůznější filtry. Skladby můžete řadit podle abecedy, obtížnosti, žánru, nálady, desetiletí nebo přístupných podmínek v podobě velikosti prostoru, skoků, pohybu po zemi atd.

Zdroj: Ubisoft

Přepracovaný grafický styl

S úpravou menu se dostalo i na vylepšení celkového grafického stylu tanečníků a hudebních videoklipů. Všechny barvy jsou syté a neonově bláznivé. Objevují se nové animace, kamera se posouvá, přibližuje, oddaluje a dostává se do nejrůznějších úhlů podle toho, jak se trenér po parketu pohybuje. Jsou zde také vidět interakce s vedlejšími postavami. Jednotlivé skladby jsou pak stylizovány do vlastních jedinečných 3D světů. Největším nosným tématem je tentokrát vesmír.

Příběhový režim

Ano, vidíte správně, nejspíše vás to předtím ani nenapadlo, ale do Just Dance 2023 se přidala jakási kampaň, ve které se protancujete sérií skladeb s propracovanými cutscénami. Tento nový příběhový režim se nazývá The Danceverse a vy se v něm ujmete role Sáry, dívky, která se skrz televizní obrazovku dostává do alternativního vesmíru. Tam se postupně setkává se všemi hlavními trenéry, kteří tento ročník doprovází, a společně musíte porazit nepřátelské zloduchy. Dobrodružství vám zabere jen něco málo přes půl hodiny.

Mizí oblíbený World Dance Floor

V Just Dance 2023 se objevuje zcela nový online režim, ve kterém můžete ke společnému hraní pozvat napříč všemi herními platformami až dalších pět hráčů ze všemožných zemí. Už se tedy nemusíte všichni mačkat v jedné malé místnosti pouze při lokálním multiplayeru. Dokonce spolu můžete i komunikovat, a to pomocí nově přidaných samolepek a emotikonů. Bohužel tato novinka kompletně nahrazuje předchozí režim World Dance Floor, se kterým se už více nesetkáte.

Systém úloh a odemykání odměn

S online prezentací také souvisí možnost všemožného přizpůsobení profilu svého herního tanečníka. Můžete si měnit avatar, přidávat různé aliasy, pozadí, rámečky, odznaky, emotikony a další. Všechny tyto prvky si postupně odemykáte za nasbírané body zkušeností, které získáváte za plnění nejrůznějších misí. Je to skvělý způsob, jak přidat hře na znovuhratelnosti a nehonit se jen za co nejvyšším skóre.

Zdroj: Ubisoft

Just Dance+

V základní nabídce se jako obvykle volně ke hraní nabízí kolem 40 písniček. Své si tu můžete najít, ať už máte rádi K-Pop, 70's disco, alternativní rock, nebo čistý pop. Každá píseň má svou vlastní obtížnost. Některé jsou pevně dané, zatímco jiné přicházejí s několika možnostmi, ze kterých si můžete vybrat. Pokud vám počet skladeb nebude dostačovat, můžete si další odemknout pomocí předplatné služby. V letošní edici se mění název z Dance Unlimited na Just Dance+. V současné době je v předplatném bohužel dostupných pouze kolem 200 skladeb oproti předchozím 700. Ubisoft však slibuje, že se postupně budou původní skladby vracet a nové přidávat. Slibuje také nové herní režimy a tematické sezóny.

Pořád online

Další ne až tak dobrou novinkou je nutnost být neustále online. Dříve byla nutnost být online právě pouze u Dance Unlimited. Nyní si sice můžete onu základní část 40 skladeb, které vám zaberou asi 7 GB, stáhnout a používat je v offline režimu, bohužel se vám pak ale zpět v onlinu vaše výsledky neuloží a vlastně to je, jako byste vůbec nehráli…

Vlastní playlist si už nevytvoříte

Poslední věc, která si v novém Just Dance zaslouží zmínku, jsou předpřipravené seznamy skladeb. Najdeme zde speciální seznam pro dětské tanečníky či kombinace pro pořádné spalování kalorií. Nejzajímavější je pak „váš osobní“ seznam, který vám vytváří umělá inteligence na základě vašeho chování a hraní. Bohužel už není možné si vytvořit svůj vlastní playlist. A to je velká škoda.

Zdroj: Ubisoft

Just Dance 2023 je jako stvořený pro pořádnou párty s lidmi, kterým nevadí se ztrapnit před sebou navzájem. Veškeré herní mechaniky zůstávají totožné s předchozími ročníky, ale dochází k mnoha online a grafickým úpravám.

• přepracování grafiky a uživatelského rozhraní
  • nový online režim
  • mnoho možností přizpůsobení
  • příběhový režim
  • dodatečné platby
  • nepropojení postupu offline a online
  • nemožnost tvorby vlastního playlistu
Nintendo Switch
  • Datum vydání 22.11.2022
  • 0.0

Marcela Grázová

Její první herní zkušeností byl pravděpodobně Tetris, avšak v dětství milovala strategické hry a online FPS, či MMO. Nyní už hraje jen singleplayer a díky recenzím objevila široké spektrum zábavných indie her, nad kterými dříve spíše ohrnovala nos. Vystudovaný farmaceut, milovník fantasy & sci-fi knížek a seriálů, náruživý cestovatel a motorkář.