Knight's Path The Tournament - úvodka

Knight's Path: The Tournament – zúčastněte se rytířského turnaje

4. 4. 2024

Nezávislých počinů není nikdy dost. Především když stojí za váš čas. Knight's Path: The Tournament je česká hra od tvůrce Jana Tichoty a Aamn Chahroura, která představuje svůj obrovský potenciál na menším rytířském turnaji. Tam během tří hodin ochutnáte předkrm jednoho budoucího hlavního chodu, který se má jednoho dne vyvinout v RPG s otevřeným světem. A to, co je na počinu nejlepší? Je zdarma, dohrání vám zabere pouze pár hodin, nabízí historické středověké téma, a navíc je pravidelně aktualizován. Nyní skrz bezplatnou turnajovou verzi chtějí vývojáři získat vydavatele a já doufám, že už se jim nějaký ozval, protože by byla sakra škoda cestu tohoto rytíře nedokončit.

Potenciál? Ano.

Pokud se chcete pustit do boje, musíte počítat s tím, že hra je vážně prozatím omezená na jeden turnaj a pár malinkých úkolů, které se odehrávají v hradišti. Nečekejte důmyslnou historickou kampaň, cestu stát se rytířem, budování světa. Nyní jste nováček, který se chce účastnit turnaje, zvítězit v něm a alespoň tímto způsobem zapsat své jméno do dějin. Nicméně i tak začátek lehce naznačí, jakou cestou se chce Knight's Path: The Tournament vydat do budoucna.

Kupříkladu vás nechtějí ihned do soutěže pustit, musíte tak získat meč. Kdo by vám jen tak dal zbraň? Nikdo. Musíte si ji zasloužit, a to pobitím krvelačných krys. Jakmile pomůžete jednomu rytíři, ten vám zbraň půjčí a najednou jste v turnaji, stačí vyhrát souboj a za vydělané peníze si koupit svůj vlastní. Takže jakmile spráskáte prvního nepřítele, ihned meč vraťte, kupte si nový a je hotovo, jste rytíř. Nyní je na čase proklestit se přes všechny ty soupeře.

Důležité je zmínit vašeho trenéra, jenž se vás rozhodne učit, čímž vám dá základní brífink, jak vlastně celý boj funguje. Rychlé útoky, krytí, úskoky, silné útoky, úhyby, útěky, uhýbání. Soubojový systém má stejně jako celý titul obrovský potenciál, ale je důležité říct, že je před ním ještě dlouhá cesta. Je totiž ještě maličko tupý.

Knight's Path: The Tournament vám předhodí hromadu výzev

Je před vámi budoucí RPG, vývoj postavy ale ještě nefunguje. Sice tak získáváte po vítězství nějaké ty zkušenosti, ale jsou vám k ničemu. Co se vám naopak hodí, jsou zlaťáky. Jak totiž postupujete turnajem skrz rytíře, je nutné si vylepšovat alespoň vybavení. Upřímně, dlouho jsem nezažil takový rozdíl ve výstroji jako v této hře. Jasně, určitě je to kvůli tomu, že se jedná o ochutnávku, ale já jsem zvyklý na výzvy. Když nepřítele mečem ani nepoškodíte a on vás porazí jednou ranou, protože máte horší zbroj, ten rozdíl vás překvapí.

Jediné, co tak reálně počin nabízí, je soubojový systém, na němž by měl být postavený. Sám o sobě je momentálně asi nejpropracovanější a musím říct, že s postupným upravováním i velmi, ale velmi funkční. Sek, úskok, hledání chyb, proražení obrany, parírování. Jde vidět, že tvůrci na něj také plánují vsadit. Jsou zde sice nějaké chyby a nedodělky, ale to k tomu patří. Navíc si takhle zabojovat, proč ne. Nejtěžší výzvu přinese finále turnaje, kde se objeví i možnost hardcore, a upřímně, těm, co posledního rytíře porazili, tleskám. Mých sedmdesát dva pokusů bylo k ničemu a nervy mi už došly.

Zmíněných chyb je zde jinak zatím velké množství. Jen namátkou vám jich pár řeknu. Občas se spustí diskuze s někým, s kým nechcete. Jindy se zase dostanete do „pixelového“ světa a mojí nejoblíbenější je občas umřít. Během souboje se totiž váš rytíř může rozhodnout nebojovat a nechá se tak prošpikovat soupeřem. Nejhorší bug, co se mi asi stal, byl, když jsem postavě nechtěně sundal meč, v souboji se můj rytíř tvářil, že ho má, ale bez meče nezaútočí. Takže jsem se musel nechat seřezat. Nepříjemných bugů je dost, ale opět, jedná se o hru zadarmo na pár hodin, která má zabavit a sehnat vydavatele k dokončení projektu.

Ahoj, řekl Kamil s bezvýrazným pohledem

Abyste chápali tuto část, pusťte si a prohlédněte video z odkazu. Zhlédnuto? Zasmáli jste se? Protože já taky. Přesně takto strojově, malátně, nudně a nezáživně působí rozhovory v Knight's Path: The Tournament. Opět je to ale tím, že je hra v takovém podivném předběžném přístupu. Žádné projevy nadšení, emoce, jen stroj.

Co se týká vizuálu, tak legenda říká, že by se mělo jednat o Unreal Engine 5. Tomu odpovídá i boj. Nicméně nejvíce jde smysl pro detail vidět u turnajových zbrojí. Vždy, když na sebe vezmete novou výbavu a připravíte si meč, je proměna rapidní. Nejen výkonnostně pro válečníka, ale i pohledově. Co se týká ostatních detailů, tak nemohu moc hodnotit, jedná se zatím o uzavřený prostor. A vrchol grafiky? Můžete si pohladit kočičku, co tam prostě kouká. Blbost, ale snad každý rád hladí tyhle chlupáče, když se nemusí bát, že mu rozsápou ruce.

Knight's Path: The Tournament má před sebou ještě dalekou cestu. Nicméně snad se podaří splnit účel, tedy že vývojáři najdou vydavatele, který jim umožní přivést na svět plnohodnotný počin s vizí, jakou tvůrci mají. Prozatím se jedná o velmi propracovaný bojový turnaj, v němž musíte zvítězit. Je to však zábava zdarma na pár hodin. Jako plnohodnotný počin se hodnotit nedá, stále je zde dost chyb, jež je nutno vylepšit a upravit, ale to snad bude jen otázkou času.

• Datum vydání 12.12.2023
    • Vývojář Jan Tichota, Aamn Chahrour
    • Vydavatel Independent