Gex Trilogy - Cover

Kolekce Gex Trilogy slibuje návrat populárního maskota z 90. let

14. 7. 2023
Zdroj náhledu: Limited Run

V 90. letech minulého století byly jedním z hlavních videoherních fenoménů série skákaček s maskoty – líbivými postavičkami s výrazným charakterem, které jako by vypadly z rodinných animovaných seriálů či komiksů. Maskoti byli hojně využíváni v marketingové komunikaci a udávali image konkrétním společnostem a platformám. Těmi prvními a nejslavnějšími se samozřejmě stali Mario a Sonic, s odstupem následovaní Crashem Bandicootem. Mnoho dalších maskotů však mezitím svou popularitu ztratilo, jakkoli si zachovali přízeň pamětníků. Patří mezi ně třeba pračlověk Bonk, lišák Titus, rys Buby nebo gekon Gex. Poslední zmíněný se nyní vrací na scénu díky vydavatelství Limited Run Games, které na své internetové prezentaci LRG3 oznámilo plánované vydání kolekce nazvané Gex Trilogy.

V jednoduchém traileru, který je stylizovaný jako úvod k filmu s Jamesem Bondem, není uvedeno žádné datum a nevidíme ani podobu jednotlivých her Gex Trilogy. Je však prakticky jisté, že všechny tři obsažené retro hry poběží ve své původní podobě prostřednictvím emulace využívající nástroj Carbon Engine, jenž umožňuje snadnou integraci funkcí moderních platforem.

Původní trilogie s Gexem unikátně zachycuje atmosféru 90. let, během nichž byla dominantním médiem televize připojená ke kazetovému videorekordéru. Eponymní protagonista, hláškující gekon milující filmy a seriály, navštěvuje světy parodicky reflektující různé filmové žánry a klišé a všechny tři hry jsou nabité dobovými popkulturními odkazy. První Gex má podobu klasické 2D skákačky, zatímco následující díly Gex: Enter The Gecko (ano, to je narážka na slavný film Bruce Leeho Enter the Dragon) a Gex 3: Deep Cover Gecko již jsou vyvinuty v plně 3D grafice a přiznaně se inspirují Super Mariem 64. Gekon Gex se na několik let stal oficiálním maskotem americké společnosti Crystal Dynamics, která jej vyvinula. Zároveň je chápán jako neoficiální maskot konzole 3DO, na níž se objevil první a stal se také jejím komerčně nejúspěšnějším titulem. 

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.