Leisure Suit Larry: Wet Dreams Dry Twice – úchylárna s hranicemi

3. 5. 2022
Zdroj náhledu: igdb

V životě jsem moc adventur neodehrál. Jednou z těch, které nemohu dostat z hlavy, byl ale Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don´t Dry někdy před třemi lety. Když mi bylo řečeno, že existuje jeho pokračování, Leisure Suit Larry: Wet Dreams Dry Twice, ve kterém se tento starý úchylák vrací, nebylo o čem přemýšlet, přišel čas se pustit do dalšího nekorektního dobrodružství.

Kámo, už nežijeme v osmdesátkách

To je totiž doba, ve které se náš drahý Larry zasekl – sexualizace žen, jejich ponižování a další neduhy. Trvalo celý první díl, než se mu povedlo se alespoň trošičku vymanit. Druhý díl tak příběhově navazuje přímo na ten první. Larry se opět objevuje na svém ostrově v suterénu, kde má svojí koňsko-vaginální hlavu, klec se spodním prádlem a masturbační křeslo. Ztratil však svou životní lásku Faith a starosta ostrova nyní chce, aby se oženil s jeho dcerou. Všechno se ale změní.

Hned v tutoriálu totiž zjistíme, že Faith vlastně žije (ačkoliv ji tedy v prvním díle Larry trefil pukem do hlavy). Jakmile to náš hrdina zjistí, je jenom jediná možnost, co má udělat. Postaví si vor a vypraví se ji zachránit. Přece jenom, je to jeho životní láska, a on chudák nadržený úchylák, který je polepšený a pro svou milovanou musí udělat naprosto cokoliv.

K veškerému ovládání hry stačí myš

Leisure Suit Larry: Wet Dreams Dry Twice je klasická klikačka. Musíte interagovat s okolím pomocí pravého tlačítka myši a případně inventáře. Pokud jej rozkliknete a prohlédnete si předměty, které v něm máte, můžete některé z nich kombinovat. To všechno vám ale připomene tutoriál ihned v úvodu.

Velmi dobře je také vymyšlená stavba složitějších předmětů. Například ihned na začátku hry musíte postavit loď. K tomu potřebujete materiál, který musíte nalézt v prvních lokacích. Poté dojdete na pláž a v Larryho telefonu si můžete zobrazit manuál, jak onu loď vyrobit. To nás ale přivádí k takovému menšímu úrazu celé hry.

Je tu spousta zbytečných předmětů a občas vás to přivede až na nemyslitelnou úroveň improvizace. Jednoduše řečeno, ne všechno, na co ve hře kliknete, dáte do svého inventáře, a když už si to budete moci nechat, může se také stát, že vám je to úplně k prdu, a sexuální hláška, kterou poté uslyšíte vás tak sice pobaví, ale zároveň vás to i vytočí, protože je vlastně k ničemu. Druhá věc je improvizace, kterou hra vyžaduje. Pokud jste u Larryho nováček, občas vám nedojde, že čím větší kravinu použijete, tím pravděpodobněji je to správně.

Adventura bez češtiny je problém

Největší kámen úrazu pro českého hráče je absence české lokalizace. Hra doslova přetéká textem, a pokud nebudete rozumět, nejenže se ochudíte o zajímavý příběh, ale zároveň si nebudete moci ani přečíst, co vlastně máte dělat. To vás pravidelně bude vytáčet, protože není nic horšího než být ve slepé uličce, stále dokola procházet jednu zónu za druhou a stěžovat si, že jste ztraceni, jestli máte tedy něco kombinovat, jestli vám neunikla nějaká ta věcička nebo jestli jste prostě jenom něco nepokazili.

Ještě jedna podstatná věc vám unikne, pokud neovládáte jiný jazyk. Ty vtipy. Leisure Suit Larry: Wet Dreams Dry Twice je narvaný humorem. Vlastně v každém rozhovoru se dozvíte minimálně jednu prasárnu. Dokonce i když mluvíte se starostou, který chce, abyste si vzali jeho dceru, mu můžete říct, že chcete ochutnávat ovoce ještě z jiných stromů, než je jeho dcera (což mimochodem nedoporučuji, on se neostýchá vás zabít). Ne ale všechen humor je „sofistikovaný“, těch vyloženě blbých vtipů je tam hromada. Jsou to většinou takové ty vtipy na prdění nebo parodie na různé značky, u kterých je úmyslně komolen název. Bohužel dneska to vtipné není, nicméně pro Larryho zaseklého v osmdesátkách je to neskutečná bžunda a naprosto běžná věc.

Kdyby sprostota nadnášela…

…tak by Larry byl triple-A titulem. Sexismus a všechno připodobněné sexu, to je alfa a omega hry. Ono snad všechno, co ve hře je k nalezení, má nějaké připodobnění k sexu. Vlastně hned na začátku hry si uděláte míč v podobě nafukovací panny, prohrabete se hromadou spodního prádla, a když na to přijde, pochlapíte se s Larrym, že odmítáte číst erotické magazíny.

To nás přivádí k tomu, jak vlastně celá hra vypadá. Grafické zpracování je perfektní, detaily jsou naprosto vychytané (někdy by tedy nemusely, ale to si člověk nevybere). Hra nepadá, neobsahuje žádné glitche, a jakmile vysbíráte jednu oblast, prostě se přesunete do další. Žádný vzhledový problém.

Grafice se skutečně nedá vůbec nic vytknout.Se zvukem je to takové zvláštní. Hudba je ve hře příjemná, ale místy vám připadá, že posloucháte ending ze Spongeboba. To u pohádky s ananasem na dně moří u přechodu na takovouto úchylárnu nemusí místy působit ale vůbec dobře. To samé je to s cenou hry. Na Steamu ji zakoupíte za necelých tisíc korun, což je zbytečně moc.

Leisure Larry na svoji ani ne desetihodinovou herní dobu je docela zajímavou adventurou, která sází na humor plný sexu a vulgarit. Příběh je super, hra vypadá skvěle, na hudbu si člověk zvykne, a ve chvíli, kdy pochopíte, že je to vlastně příběh o lásce, se před vámi objeví naprosto perfektní záležitost.

• skvělé grafické zpracování
  • dobře udělaný herní systém
  • snadná ovladatelnost