Lil Gator - úvod

Lil Gator Game – zpátky do dětství

30. 5. 2023

Lil Gator Game je hra z roku 2022 vyvinutá studiem MegaWobble a publikovaná společností Playtonic Friends. Jedná se o 3D plošinovku, v níž hráč ovládá mladého aligátora, který se snaží získat pozornost své starší sestry. Společně s roztomilým aligátorem se tak vydáte na rozkošné dobrodružství, při němž objevíte nové přátele a odhalíte vše, co vám ostrov nabízí. Připravte se na plavání, lezení, klouzání a spoustu odpočinkové zábavy.

Zelený hrdina Lil Gator

Hrou vás provází Lil Gator, drobounký neposedný aligátor, který se snaží přimět svoji sestru, aby s ním znovu trávila volnočasové radovánky. Na začátku jste seznámeni s ještě mladším aligátorkem a jeho sestrou v době, kdy spolu trávili odpoledne hraním dobrodružných her. Tyto hry sestavovala starší sestra pro svého mladšího bratra a byly inspirované jejich oblíbeným zeleným hrdinou, Lil Gatorem. Hry zpravidla obsahovaly kartonové příšerky a nějaké aktivity (šplhání, klouzání apod.) na cestě za vítězstvím.

Bohužel nyní, když velká sestra povyrostla a dochází na vysokou školu, již nemá čas na hraní jako dřív. Lil Gator se však nevzdává a přesvědčuje sám sebe i své kamarády, že pokud dokáží navrhnout to nejepičtější dobrodružství, sestra se k němu opět přidá.

Chyť je všechny

Převážná část hry Lil Gator Game spočívá v prozkoumávání několika ostrovů, zatímco hlavní postava shromažďuje staré i nové přátele, aby mu pomohli sestavit toto nejepičtější dobrodružství. A tak mu pomáhají vytvářet kartonové příšery, neprostupné kartonové keře a různé úkoly s odměnami. Když chcete, aby vám ostatní zvířátka pomohla, musíte pro ně splnit nějaký ten úkol (povětšinou velmi snadný), jenž vám nezabere více než dvě nebo tři minutky, někdy i méně. Jakmile úkol splníte, odeberou se zvířátka na společné dětské hřiště a pomohou ho přeměnit na město plné fantazie.

Pokud zrovna nechcete trávit čas hledáním nových kamarádů-pracovníků, můžete pobíjet kartonové příšery, jež jsou rozestavěny po celém ostrově. Společně s nimi můžete ničit i různobarevné hrnce a truhly. Proč? Protože za příšery, hrnce a truhly získáváte cennou papírovou měnu. Tu lze použít na výrobu předmětů, nakupování vybavení, či „uplacení kamarádů“. Papírovou měnu můžete získat ještě jedním způsobem a tím jsou výzvy, ve kterých se musíte v určitém čase dostat z bodu A do bodu B nebo zničit všechny kartonové hvězdy v časovém limitu.

Kartonový meč i síťka na brouky

Jak sem zmínila výše, vyrábíte předměty, a ne jen tak ledajaké. Můžete se těšit na různé zbraně, štíty a speciální itemy, a to vše z papíru. Některé z těchto věcí mají i speciální schopnosti. Například náramek vám přidá sílu na lezení, čepice vám přidá lepší komunikaci s kamarády apod. Jako zbraň na likvidaci kartonových příšer si můžete vyrobit klasický meč, ale i síťku na brouky či malířský štětec, kterým po všem malujete barvičkami. Štít sice nevyužíváte k obraně, protože kartonové příšery nečekaně neútočí 😊, ale využijete jej při výzvách, kde vás zrychlí (Lil Gator si lehne na štít a jede jako na sáňkách).

Dětská představivost nezná mezí

Představivost je v popředí veškerého dění. Od skutečné hry ve hře, kterou se malý Lil Gator snaží vytvořit, až po nástroje (zbraně, čepice atd), jež získává po celém ostrově. Je toho zde tolik k objevování, až máte chvílemi pocit, že to snad bylo vše vytrženo přímo z dětské mysli. Hra Lil Gator je takovou oslavou samotného konceptu hraní her, které si můžeme sami vymyslet. K tomu všemu přidejte dětský pocit neporazitelnosti i rozkošný způsob pohybu malého aligátora (přebíhání po provaze, houpání se ze strany na stranu) a máte veselou zábavu na několik hodin.

Prvky jako klouzání a lezení jsou vypůjčené ze hry The Legend of Zelda: Breath of the Wild a vyvolávají ve vás pocit, že můžete s aligátorkem prozkoumávat různé římsy (po provaze) a vrcholy kopců, stromů jako děti, které mají sklon vše prolézat na vlastní pěst. Hra svým vzezřením, vtipnými dialogy a prezentací příběhu malého aligátora oslovuje to dítě uvnitř každého z nás. Je to úžasná hříčka hlavně pro ty, již si pamatují dny svého mládí, které trávili venku objevováním světa kolem nich. Prostřednictvím Lil Gatora máte trochu možnost si to připomenout.

Jehla v kupce sena

Lil Gator je velice milá, odpočinková záležitost, najde se tu však i pár malých drobností, které hru trošičku brzdí. Občas se vám může zdát, že trochu vázne a vy běháte bez jasného směru. Neexistuje tu totiž žádná minimapa ani normální mapa, kompas či seznam úkolů, které máte zrovna plnit. Je to skoro jako hledat jehlu v kupce sena. Bezcílně běháte nahoru, dolů, a sbíráte alespoň tu papírovou měnu. Největším problémem je to ve chvíli, kdy se rozhodnete hru přerušit a vrátit se k ní chcete až za několik dní. To už většinou nemáte tušení, co jste dělali naposledy a kam se máte vlastně dále vydat. Jedinou výhodou je, že hlavní ostrov není zas tak rozsáhlý.

Kromě hledání a plnění úkolů má Lil Gator problémy také s rychlostí psaní. Herní dialogy jsou vtipné a vesměs krátké. Občas se objeví případ, kdy máte pocit, jako by se konverzace nesnesitelně táhla. Zbytečně vás to zdržuje od plnění úkolů.

Lil Gator Game je krátká roztomilá hra s hlavním příběhem, který trvá necelé čtyři hodiny. Rozhodně si zamilujete prozkoumávání každého koutu ostrova a hledání nových přátel. Všichni musíme někdy dospět, ale Lil Gator je skvělou připomínkou toho, proč bychom nikdy neměli úplně přestat být dětmi.

• příběh s poselstvím
  • svět plný kreativity a dětského nadšení
  • hlavní postava aligátorka