Lust Theory – Season 2 – logo

Lust Theory – Season 2 aneb radovánky mohou začít

3. 4. 2024

Lust Theory 2 – Season 2 patří do kategorie erotických vizuálních novel, kde kromě zběsilého klikání na tlačítka myši pro přeskakování dialogů interagujete s předměty, prozkoumáváte lokace a vedete konverzace s ostatními postavami. Nejedná se tedy o klasickou hru pro dospělé, v níž máte pouze statické obrázky a vaším jediným úkolem je čtení rozhovorů. Před třemi lety jsme pro vás recenzovali první díl Lust Theory, který vytvořilo nezávislé studio Inceton Games, jež je známé díky jiným projektům, jako jsou Inside Jennifer a Summer with Mia.

Nové denní výzvy a nečekané následky

V druhé řadě Lust Theory zastáváte stejnou roli jako v první sezóně. Jste mladý kluk (kterého si libovolně pojmenujete) a žijete v domě se třemi dalšími dámami – Megan, Jessicou a Elizabeth. Vedli jste normální život, chodili jste do školy, hráli videohry, sledovali televizi a honili se za různými děvčaty… jednoduše idylický život pubertálního kluka. Problém ovšem nastal, když si protagonista hry vytvořil nevinné hodiny v garáži, díky nimž bylo možné ovládat čas. Myslím, že většina z nás by nově nabytých dovedností využila podobně jako hrdina v Lust Theory a začala oslovovat smyslné dívky. Když se první pokus nepodaří, stačí pouze vrátit čas a zkusit to znova a lépe. O tom v podstatě byla celá první sezóna, dokud se to všechno nezvrtlo. Po probuzení v Lust Theory – Season 2 vzal život mládence neočekávaný zvrat a najednou už věci nejsou takové, jak bývaly. Den se už neopakuje.

Lust Theory – Season 2 navazuje na svého předchůdce, avšak s jedním rozdílem – posouváme se o jeden den v týdnu, konkrétně na pátek. Jako hlavní postava jste nyní v hromadě problémů kvůli mnoha rozhodnutím, která jste udělali, abyste využili všechny postavy. Nyní, když se čas už neopakuje, musíte čelit následkům, které zahrnují části příběhu s Megan, Zoe, Ellie a Nicole. Předtím, než se pustíte do erotického dobrodružství, jež vizuální novela nabízí, je třeba provést několik důležitých kroků. Nejdříve vám doporučuji projít Lust Theory – Season 1 a až poté spustit recenzovaný kousek. Stejně jako v předchozí hře se objeví blonďatá kráska Ellie, která vám položí několik otázek ohledně vašich znalostí a romantických vztahů s hrdinkami, následně budete pojmenovávat postavy pomocí přezdívek.

Nová dobrodružství v idylickém životě

Pokud jste hráli první sezonu, nezaznamenáte ve hře žádné významné změny z hlediska hratelnosti. Stále je vaším cílem navázat intimní vztah se všemi ženami, které potkáte během dobrodružství. Avšak místo jednorázových setkání nyní musíte budovat s každou slečnou určitou chemii. Osobně si myslím, že je pozitivní, když vizuální novely nabízejí romantické aspekty a nejsou pouze o povrchním styku. V tomto směru se mi líbí tituly jako Being a DIK a College Kings, kde máte možnost zůstat věrným jedné dívce nebo být nevěrníkem. Co se týče recenzovaného kousku, i když v něm budujete vztahy se ženskými postavami, jste tlačeni k erotickým aktivitám s jinými, abyste mohli pokračovat v příběhu, a neexistuje možnost odmítnutí. Tím pádem vytváření pouta funguje pouze jako krajový prvek, který vám dává falešný pocit, že v gamese něco skutečně ovlivňujete.

Podobně jako v předchozím díle, i v Lust Theory – Season 2 se setkáváme s denním cyklem, který se opakuje – ráno, poledne, odpoledne, večer a noc. Toto je důležité mít na paměti, neboť některé úkoly lze provádět pouze večer, jiné v poledne a další brzy ráno. Naštěstí však není nutno čekat nebo přecházet do jiných lokací, abyste posunuli herní dobu, neboť vývojáři umožňují mezi těmito časy libovolně přepínat. Všechny postavy mají svůj harmonogram, který je nutno dodržet, avšak jsou ovlivňovány vašimi úkoly. Problémem však je, že některé příběhové linie se prolínají s jinými, což znamená, že pokud byste začali plnit úkoly pro Jessicu, může se stát, že v polovině průběhu mise musíte něco udělat pro Chloe, aby se vám Jess znovu zpřístupnila. To znamená, že je třeba si dobře zapamatovat, kdo, kdy a kde se v jaký moment vyskytuje, abyste nemuseli neustále přepínat a procházet veškerá stanoviště, která hra nabízí. Pokud se vám mise nepovede, budete čekat celý den (nebo ho přeskočíte), aby se vše zresetovalo a vy mohli navázat tam, kde jste to pokazili. Předem upozorňuji, že několik dílčích úkolů začíná v první fázi děje, ale dokončit je můžete až ve druhé, kdy se hra ubírá jiným směrem. Kromě pěti cyklů se rovněž vrací volný pohyb, díky čemuž je možné prozkoumávat kuchyň, obývací místnost, pokoje dívek, dům Ellie, školu, nákupní centrum a jiné. Během objevování nacházíte předměty, co se vám mohou hodit, ať už jde o skryté události, nebo věci, jež využijete pro příběh.

Kromě toho, že navštívíte nová místa, se objeví také nové postavy a s nimi jinačí zápletky. Můžete se těšit na mladou blonďatou krásku Amy, a pokud preferujete postarší dámy, představí se vám Angelina, matka Elliny. Kromě toho Chloe (Jessičina kamarádka) zaujme mnohem významnější roli, a pokud vás to zajímá, bude možnost s nimi zažít pěkně divokou švédskou trojku. Vedle zmíněných postav se objeví ještě několik dalších, které posouvají děj kupředu, avšak většinou hrají pouze vedlejší roli. Přiznám se, že jsem se poněkud obával příchodu dalších románových figurek, neboť to obnáší rozšíření scénáře a tím pádem možností dialogu. Konverzace jsou však dobře napsané a většinou mají i smysl, avšak v čem vývojáři z Inceton Games zaostávají, je snaha o vtipné dialogy.

Pohled na nové funkce a sexuální aspekty

Zároveň se vrací funkce nazývaná X-Ray. Pokud jste hráli předchozí díl nebo jinou erotickou videohru, ve které byla tato mechanika implementována, víte, na co se můžete těšit. Pro ty z vás, kteří se s touto funkcí ještě nesetkali, jedná se o možnost, jak si zpestřit herní zážitek. Každý tvůrce ji do své hry přidává pod jinými ikonkami; v případě Lust Theory – Season 2 to je červené kolečko, jež se objevuje v pravém horním rohu a většinou při běžných událostech, jako jsou konverzace. Po jeho stisknutí se dívka, se kterou právě hovoříte (nebo někdo jiný), objeví buď v jiném prádle, než má klasicky na sobě, nebo zcela nahá. Abyste si to dokázali lépe představit, kdyby dívka, u níž se tlačítko objevilo, měla na sobě růžový svetr, mohlo by ho například nahradit latexové oblečení (po přeskočení na další dialogy či scénu se vrátí to předešlé). Někteří tvůrci ve spojitosti s X-Ray přidávají ještě variantu, díky níž lze otáčet kamerou, abyste si dané slečny mohli prohlédnout ze všech stran. V případě recenzovaného titulu existuje také možnost skrze přidanou funkci „Slut Angle“, která funguje stejně jako X-Ray, ale odhaluje pestřejší věci; je to takový jeho úchylnější protějšek.

S tím se pomalu dostáváme k jádru věci, která vás zajímá nejvíce, a tím není nic jiného než sexuální aspekty hry. Tady musím uznat, že vývojáři titulu si s nimi opravdu vyhráli, neboť explicitního obsahu zde máte daleko více, než tomu bylo u předešlého dílu. Každá postava má k dispozici několik ikonek, jež zobrazují akci, která se bude dít, a současně s tím ještě volíte tři rychlosti – slow, medium a hard –, které se průběžně odemykají během dění a zároveň mění danou činnost. Většinou jde o dialogy mezi postavami, nebo pokud jde o švédskou trojku, postavy se prostřídají a podobně. Následně můžete sledovat koitus ve dvou režimech – jako statický obrázek, kde zároveň probíhají zmíněné konverzační body, a v plně animovaném pohledu, kde prsa postav pomalu skáčou do všech světových stran a rozhodně je na co se dívat. Autoři z Inceton Games vylepšili vizuální stránku, takže na postavy se mnohem lépe dívá.

Nesmím zapomenout zmínit nejlepšího kamaráda 21. století, a tím je telefon. Díky němu je možné přehrát si zpětně všechny partnerské milostné praktiky, aniž byste museli začínat od začátku nebo hledat uloženou pozici, pokud byste našli svou oblíbenou animaci. Kromě toho se v něm nachází možnost znovu spustit nalezené skryté události, takže stejně jako sexuální scény lze i toto neustále opakovat. Nicméně nejdůležitější funkcí, která se již neskrývá ve vašem mobilním zařízení, ale v horním pravém rohu obrazovky, je nápověda, která vám pomůže v postupu. Zde totiž naleznete veškeré dívky, s nimiž jste se setkali, a musíte pro ně splnit určité požadavky, abyste se mohli dostat na další úroveň.

Lust Theory – Season 2 přináší inovativní a rozmanitý přístup k interaktivním vizuálním novelám s novými postavami a zápletkami. Funkce X-Ray přidává další rozměr a umožňuje hráčům prozkoumávat postavy v různých aspektech. Příběh se vyvíjí a nabízí více explicitního obsahu než předchozí díl. I když někteří hráči mohou považovat titul za povrchní, celkově jde o kvalitní erotický román s vylepšenou vizuální stránkou a poutavým dějem.

• inovativní přístup tvůrců
  • rozmanité postavy
  • Funkce X-Ray a její nový bráška