Marfusha

Marfusha – střílečka na jednu hodinu

17. 5. 2022
Zdroj náhledu: hinyari69

Studio hinyari9 se objevilo s hrou Marfusha a naprosto překvapilo celým jednoduchým principem, který v ní představuje. Je to prostě pouhá střílečka. Marfusha totiž nenabízí nic jiného, kromě retro anime inspirace, zvláštních robotů a samozřejmě zabijáckých holek ve školních uniformách.

Zachraň roztleskávačku, zachráníš svět!

Celá hra Marfusha spočívá v tom, že stejnojmenná hlavní postava je vybrána, aby zachránila svět před velkou robotickou invazí. Navíc vypadá jako roztleskávačka, ostatně jako všechny její kamarádky, které jí v boji mohou pomoci, a je jedno, jestli se jedná o Bion, Laiku nebo Feliciu. Každá z těchto bojovnic má navíc nějakou další prapodivnou úchylku, což se ukáže vždy, když se podíváte s Marfushou domů.

Na její ubytovně se totiž můžete v klidu najíst, někomu si zatelefonovat a podívat se, čím zrovna zabíjí čas vaše spolubojovnice. Jedna ráda plete, druhá čte knížky, třetí vaří nudle. Každá ochránkyně Země má něco svého, čím si krátí volné chvíle, když zrovna nezachraňuje svět. Cílem hry v hlavním příběhu je ubránit ohromnou železnou bránu před robotickými nepřáteli. Každých pár dní si Marfusha jde odpočinout na ubytovnu a po každém dni může vyměnit zbraně, najít si novou spolubojovnici nebo si koupit nějaké vylepšení. Zní to jednoduše, že? Jenomže bránu musíte bránit 80 dní a zbraně se ničí, nepřátel přibývá, víc toho vydrží, a brána není nezničitelná.

Jednoduché ovládání, a ještě snazší herní systém

Marfusha má skutečně mega primitivní ovládání. Na celou hru vám stačí pouze tři klávesy a jedno tlačítko myši. Dvě tlačítka slouží pro pohyb vpravo a vlevo, jedno na přebíjení a pomocí myši zaměřujete a střílíte. Způsob střelby a její poškození se liší podle použité zbraně. V základní hře jich je pouze osm a každá má svoje výhody i nevýhody. Brokovnice má například ze začátku pouze tři náboje, SMG zase vystřílíte tak rychle, že ani nemrknete, základní pistole nemá ani pořádné poškození, ani potřebnou rychlost podle vašich kliknutí, a velký samopal má sice přes sto nábojů, ale zase nepřátelům neubírá skoro nic. Každá zbraň má však své vylepšení a takové vytuněné SMG, to je už pořádný ničitel.

Všechno se dá vylepšovat po ubráněných dnech. Vždy když přežijete, dostanete finanční odměnu a přesunete se k nákupu karet se schopnostmi. Můžete si tak zvedat sílu útoků, zvětšit zásobník, zlepšit míření, zvýšit rychlost kulek nebo zrychlit přebíjení. V těchto mezi dnech si také vybíráte vaše spolubojovnice. Těch hra nabízí hned několik a stejně jako zbraně se dá najmout jak základní, tak její vylepšená verze.

Hudba, grafika a challenge mód – akce a retro

Hudba je asi taková, jakou byste u hry, ve které jde o záchranu světa a ničení robotů, očekávali. Živá, místy agresivní, a do toho prolnutá hromadou kulek a výstřelů. Když je Marfusha doma, můžete si zase poslechnout hezkou a přívětivou znělku. Podobná hudba do této hry prostě patří. Bohužel místy hrozně zaniká, a to především v hromadě výstřelů, ke kterým často dochází.

Graficky je hra naprosto parádně zvládnutá. Je udělaná retro anime stylem. Vidíte tedy všechno potřebné, a i když se stává, že místy je těch kostiček zbytečně moc nebo výbuchy nepřátel vám zaneřádí celou obrazovku, stále to vypadá naprosto parádně. Hra je navíc natolik nenáročná, že nemá šanci se na dnešních moderních strojích jakkoliv zasekávat, a v takovéto střílečce je plynulá hratelnost a přehled po mapě naprosto zásadní.

Pokud dohrajete hlavní příběh (což zabere pouze tak 30 minut), hra nabízí ještě challenge mód. V tom proti většímu počtu nepřátel musíte ubránit bránu. Zde je ale daleko vyšší obtížnost, především v tom, že je na všechno daleko méně času a hra skutečně vyžaduje přesnost. Challenge mód je tak především příjemným zpestřením celé hry, ale ničím výjimečným.

Marfusha je naprosto jednoduchá a zábavná střílečka, která zaplní vaši časovou mezeru během volného večera nebo odpoledne. Její nenáročnost je její obrovskou předností. Bohužel je skutečně moc krátká, protože i s challenge módem se nedostanete přes jednu hodinu hraní na splnění většiny achievementů.

• snadné ovládání
  • hezký příběhový námět
  • anime holky