Mystwood Manor – to je ale... tílečko

Mystwood Manor – hotel žhavých snů

28. 10. 2022

Čím více erotických her v poslední době hraji, tím více začínám přemýšlet, zda někdy bude existovat titul, který by měl vše, co jako hráč požaduji. Na druhou stranu si uvědomuji, že vytvořit takový projekt je nemožné, protože to, co baví mě, nemusí být to, co baví někoho jiného. Proto jsem rád, že jsem vám během svého působení v Gaming Professor mohl nabídnout několik erotických románů a mohl vám pomoci vybrat právě ty, které vás opravdu zajímají. Dnes se podíváme na další hru pro dospělé od nezávislého studia Faerin Games, od nějž možná znáte jejich předchozí projekt Man of the House, na který připravujeme recenzi.

Počkat, proč jsou tu dvě obtížnosti?

Když jsem poprvé zapnul Mystwood Manor, byly k dispozici dvě možnosti obtížnosti: normální a příběhový režim. U těchto alternativ jsem chvíli zůstal a ptal se sám sebe, proč tam jsou, protože pokud jste chtěli zvolit „příběhový režim“, objevila se červeně podbarvená zpráva od vývojářů, že to není herní varianta, se kterou byl jejich titul zamýšlen. To mi okamžitě začalo v hlavě hrát myšlenku, proč dávají možnost, která svým způsobem neodpovídá příběhu a hratelnosti, se kterou byla tato hříčka vyvinuta? Nakonec jsem dostal svoji odpověď, ale o tom až později. Takže pro začátek, správná možnost je „normální“ režim.

Takže, ten hotel je jako můj?

Začátek příběhu je klasické klišé, které jsme tu už několikrát měli. Hlavní hrdina – kterého můžete libovolně pojmenovat – jede v autě se svou rodinou na nový pozemek, který koupil jeho otec. Jak brzy zjistíte, jedná se o polorozpadlý hotel, jejž je třeba zrekonstruovat. Dojde však k několika nepříjemným událostem a hlavní hrdina se dostane k vlastnictví hotelu. Zároveň zjistíte, že se v okolí nemovitosti dějí záhadné věci a ty je třeba vyřešit.

Mystwood Manor není klasický erotický román, který by se točil především kolem zápletky. Na jednu stranu je to škoda, protože mystika, která je v něm zakomponována, má své kouzlo. Není to však takový „wow“ moment, jenž by vás donutil hltat každé slovo v titulu. Ano, tím chci říct, že příběh je bohužel nejslabší částí, protože Mystwood Manor sází především na své herní prvky, včetně těch sexuálních.

Jsem Bořek stavitel

Jakmile se stanete majiteli hotelu, rozhodnete se ho kompletně zrekonstruovat a udělat z něj nejlepší hotel ve svém okolí. Vaším prvním pomocníkem je otcova přítelkyně Julie, která vám bude po celou dobu stát po boku. Je to jediná postava, co je svým způsobem žádoucí, a to proto, že ji jako jedinou nemusíte platit… ano, takového zaměstnance chce opravdu každý.Problém je ale v tom, že nemáte peníze. Proto vám je Julie půjčí, ale nebojte, nemusíte jí je vracet, vždyť s vámi bydlí v hotelu zadarmo. Hotel je rozdělen na dvě patra, přičemž v prvním je šestnáct pokojů, které je třeba opravit, poněvadž tam budete vydělávat těžké peníze. Ve druhém patře je jen několik pokojů a ty slouží jako místnosti pro vaše hosty.

Postupně odemknete posilovnu, bazén, restauraci, masážní salon, bar, knihovnu nebo třeba lékařskou ordinaci. Každá z těchto místností má určitá pravidla, aby vám byla zpřístupněna. Pokud chcete svým hostům dopřát relaxační masáž, musíte si nejprve najmout potřebnou slečnu, která je k tomu určena. Dokud ji neseženete, máte prostě smůlu, i když máte dostatek finančních prostředků. To byla jedna z věcí, co mi na Mystwood Manor dost vadila.

Najímání služebnictva a prestiž

Mystwood Manor mě zaujal svým popisem, který zmiňoval, že si budete najímat vlastní služebné, a ono je to trochu jinak. Abyste mohli obdržet nové dívky, které vám pomohou udržet hotel v chodu, musíte získat potřebnou úroveň prestiže. Jako příklad můžeme opět uvést relaxační masáž, protože k jejímu otevření potřebujete masérku, ale tu dostanete až na čtvrté úrovni vaší oblíbenosti – dokud ji nemáte, nemůžete masáže poskytovat.

To je další problém, který mi trochu vadil, protože dokud nemáte plný počet popularity, Mystwood Manor vás nenechá postupovat, respektive nemůžete pokračovat v příběhu, abyste získali další pokoje a dámy. Nyní k dívkám. Čekal jsem, že budu moci se slečnami určitým způsobem komunikovat, řešit jejich plat a případně pracovní pozici, bohužel nic takového zde není. Dokonce si ani nemůžete vybrat, koho naberete, protože je zde osm předem daných slečen, které automaticky obdržíte díky svému postupu.

Několikrát zmíněnou prestiž získáváte skrze vaše hosty. Všichni vaši návštěvníci mají určitou rutinu a požadavky, které musíte splnit. Ještě než se k vám nastěhují, budete předem vědět, že například slečna Karen u vás stráví dvě noci, zaplatí vám devět stovek a vaši jídelnu bude využívat pouze k obědům a večeřím. Abyste Karen udrželi v dobré náladě a získali co nejlepší hodnocení, můžete si s ní promluvit jako majitel, ale opět platí pravidlo, že Mystwood Manor musí tento dialog umožnit (stejně jako všechny ostatní). Dalším způsobem, jak si udržet spokojenost zákazníků, je splnit jejich přání v podobě správného výběru jídla, nápojů nebo třeba masáže. Čím spokojenější budou, tím větší prestiž získáte. Zároveň se zvýší jejich osobní náklonnost k vašemu hotelu, takže se z běžného hosta nakonec stane váš VIP.

Tarotové karty a předměty

Jakmile dosáhnete určité úrovně prestiže, budete mít možnost zajít za místní tajemnou dámou, která vám umožní vybrat si jednu ze tří tarotových karet. Tarotové karty zde slouží jako malé bonusy pro váš hotel, takže například může vytáhnout kartu, díky které se hosté ve vašem baru budou cítit lépe. Abych však byl upřímný, nevšiml jsem si, že by to mělo nějaký efekt – tím neříkám, že to nefunguje, jen jsem to osobně nijak nepocítil. Totéž platí pro předměty, kterými můžete obdarovat své ženy.

Na herní mapě, která je rozdělena do osmi lokací, najdete obchodníka, u nějž si můžete koupit fotoaparáty, kamery, parfémy… Tyto „dárky“ fungují stejně jako tarotové karty, jen s tím rozdílem, že nefungují jako bonus pro váš hotel, nýbrž pro vaše dámy. Pokud si koupíte kameru a máte slečnu, jež dbá na ochranu, dostane určité bonusy. Stejně tak si můžete koupit náhrdelník, díky kterému nebudete muset slečince platit výplatu, což se také hodí.

Počkat, kde je moje erotika?

Zde se objevuje jeden z problémů, které mohou budoucí hráče odradit, a také se dostáváme k mé odpovědi na dvojí obtížnost, kterou jsem zmínil na začátku článku. Pokud si zvolíte normální obtížnost, bude trvat zatraceně dlouho, než uvidíte alespoň jednu odhalenou bradavku. Z velké části se budete starat o blaho svých hostů, abyste měli co nejlepší prestiž. Zároveň, pokud byste chtěli svým dámám odemknout sexy kostýmy, budete muset plnit úkoly, které jsou vázány opět na prestiž a postup hrou.

Nyní přejděme k mé odpovědi. Pokud zvolíte druhou možnost obtížnosti, tedy příběhový režim, všechny informace, které jsem zde popsal, se vás netýkají a z Mystwood Manor se stane klasický erotický román, kde se jen proklikáváte hromadami textů. Samozřejmě, pokud chcete po třech hodinách vidět více než jednu odhalenou bradavku, je tato možnost pro vás.

Dá se říci, že Mystwood Manor je univerzální hra, kterou mohou vyzkoušet dva typy hráčů. Do první kategorie patří ti, kteří nevyhledávají sexuální tematiku, ale nevadí jim, pokud ji titul obsahuje. Jak jsem už totiž řekl, v normálním režimu budete především provozovat svůj hotel, nakupovat a vylepšovat pokoje a jejich vybavení. Druhým typem jsou hráči, kteří chtějí čistě erotickou zábavu, aniž by se museli starat o cokoliv jiného.

I přes některé nedostatky se Mystwood Manor daří držet krok s novějšími erotickými romány. Největší výhodou titulu je skutečnost, že jej mohou hrát různé typy lidí díky dvěma úrovním obtížnosti. Pokud vás nezajímá čistá erotika, ale rádi byste se postarali o svůj hotel, vřele vám tuto hříčku doporučuji. Zároveň pokud chcete pouze sexuální zábavu, opět doporučuji Mystwood Manor.

• dvě různé obtížnosti
  • správa hotelu
  • grafické zpracování