Mass Effect – další pvodka

Nový Mass Effect se má vrátit ke kořenům

11. 9. 2023
Zdroj náhledu: igdb.com

BioWare, vývojářská společnost známá sérií Mass Effect (a také Dragon Age), se údajně odklání od otevřeného světa Andromedy a pro Mass Effect 4 plánuje jednodušší svět. S touto zprávou přišel Jez Corden ze serveru Windows Central, který zaslechl zvěsti o tom, že BioWare plánuje opustit myšlenku open worldu a vrátit se ke klasickému formátu herní série.

BioWare se tak pravděpodobně navrátí ke svým kořenům a zřejmě se pokusí obnovit úspěšný model prvních tří dílů. Vzhledem k tomu, že Andromeda nebyla tolik úspěšná jako předchozí projekty, nejde o překvapivé rozhodnutí. Zda se tato zpráva potvrdí, však zatím není jasné

.Andromeda získala smíšené hodnocení ze strany kritiků i hráčů. Mnoho fanoušků například kritizovalo četné technické závady a chyby, které celkový zážitek kazily. Kromě toho titul nesplnil vysoká očekávání, jaká do něj byla vkládána, vzhledem k úspěchu předchozích her, pokud jde o příběh, vývoj postav a hráčské volby.

Návrat ke klasickému formátu série může znamenat obnovení oblíbených elementů a mechanik, díky nimž byla původní trilogie úspěšná. To by mohlo zahrnovat větší důraz na rozvoj postav a jejich vztahů, což by umožnilo vytvořit si hluboké vazby s jednotlivými hrdiny. Rovněž to může znamenat soustředěnější vyprávění, při němž dojde k vtažení do bohatého a poutavého děje plného přesvědčivých rozhodnutí.

Přijetím tradičního zpracování má BioWare příležitost znovu zachytit podstatu toho, co z Mass Effectu udělalo oblíbenou sérii. Proto osobně doufám, že se studio do toho skutečně pustí a pokusí se z potenciálu vytěžit maximum.

Někteří fanoušci by mohli namítnout, že jednodušší svět by mohl vést k nedostatku průzkumu a méně poutavé hratelnosti. Případně se mohou obávat, že odstranění aspektu otevřeného světa omezí svobodu a smysl pro objevování. Je však důležité poznamenat, že prostší svět nemusí nutně znamenat nedostatek hloubky nebo poutavé hratelnosti.

Zaměřením se na zjednodušený zážitek by společnost BioWare mohla potenciálně přinést sevřenější příběh a smysluplnější volby, které charakterizovaly dřívější hry ME. V každém případě mohou fanoušci série doufat, že se vrátí k původnímu stylu hraní. BioWare se pravděpodobně snaží především minimalizovat rizika spojená s novým herním konceptem. Vývoj nových konceptů je pro studia riskantní, protože přináší nejistotu a možnost neúspěchu.

Tím, že se BioWare rozhodlo pro jednodušší svět Mass Effectu 4, se zřejmě snaží snížit složitost a rozsah titulu, a minimalizovat tak potenciální technické nebo designové problémy. Prostší svět může vývojovému týmu umožnit, aby se více soustředil na zdokonalení základních herních mechanismů a vyprávění příběhu, a poskytnout tak ucelenější a příjemnější zážitek. Tento přístup může pomoci zmírnit rizika spojená s novými ambiciózními koncepty a zároveň přinést přesvědčivou a poutavou hratelnost.

Michal Mráz

Hraní her podlehl už jako malý kluk díky svým retro srdcovkám jako byl Doom, Quake, Wolf a Duke Nukem. Skoro žádný žánr mu není cizí, ale nejraději má RPG, FPS a TPS hry. Jeho seznam dohraných her je delší než účtenka nákupu za doby korony. Jakmile vyjde nějaká nová hra jeho gusta, ihned se po ní sápe.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.