Engine Evolution závod silničních motorek

Petr Šimůnek prozradil pár detailů, k připravované hře Engine Evolution 2021

1. 5. 2021
 

Engine Evolution je česká závodní hra, kterou si na Steamu může zahrát každý zdarma. V hře jsou tratě zpracovány dle reálných předloh a prozatimní počet je 15 závodišť, včetně nejznámějšího hořického okruhu. Naše pozvání k rozhovoru přijal autor hry Petr Šimůnek, jemuž se minulý rok podařilo zorganizovat virtuální závod 300 zatáček Gustava Havla. Petr prozradil pár detailů, k nově připravované hře Engine Evolution 2021.

Můžete nám prozradit prozatím nevyřknuté detaily, jak celý projekt Engine Evolution vlastně vznikl a jaké nástrahy se během jeho vývoje vyskytly?

Byl konec roku 2018 a vydal jsem hru Racing 300 verze 5.0. Od nápadu, že vymodeluji Hořický okruh, jsem se dostal k hře se sedmi okruhy a jednoduchým multiplayerem. Přemýšlel jsem co dál, jako malého mě bavilo World of Tanks, ale místo stříleček jsem měl radši závodní hry, a tak mě napadlo vzít multiplayer a tech tree World of Tanks a spojit to se závodní hrou.

Nástrah byla celá kupa, nejdřív to byl krach v létě 2019, když jsem si myslel, že se udělá rozpočet a prostě se to samo celé rozjede. Pak jsem zažil rozchod, který jsem popravdě nečekal, do toho byla celá škola trochu na hraně a nakonec odešel na onen svět můj kamarád a vzor.

Během celé té doby jsem dostal hodně negativní zpětné vazby, která ani nebyla konstruktivní, v podstatě většinou hejty. Už jsem měl domluvenou hezkou a lukrativní práci na léto 2020 a vypadalo to, že sen vlastní hry se rozplynul.

Co vás na vývoji her nejvíce přitahuje a co byste naopak nejraději vynechal?

Nejvíc mě baví přidávat nové vzrušující prvky, posouvat hranici možného dál a vymýšlet řešení problémů, které vypadají na první pohled neřešitelně. Nebaví mě naopak ladit chyby typu, že hra z ničeho nic padá bez zřejmého důvodu. Těžké je zvládat negativní hráče, co vám přijdou nadávat a čekají, že jim poděkujete.

Když už se bavíme o závodní hře motocyklů, jste i Vy sám hrdým majitelem nějaké té mašiny?

Kupodivu vůbec. I když jsem velký fanoušek motorsportu od mládí, motorky mě kupodivu nikdy moc netáhly, místy jsem jimi i trochu pohrdal. Co mě na závodech opravdu baví, je hledání dokonalosti na trati a že žádné kolo nikdy není stejné a v závodě se každou sekundu může stát cokoliv a ve výsledku je jedno, kolik kol to má.

Engine Evolution je free-to-play multiplayerová závodní hra. Proč jste se rozhodl ji poskytnout zdarma?

Bylo to především díky tomu jak funguje World of Tanks, ten model mi přišel dobrý, a hlavně se mi líbilo, že si hru stáhnete a buďto se vám líbí, nebo ne. Podle mě to je férové a jednoduché, každý také může investovat, kolik chce, podle toho, jak moc se mu hra líbí.

Diváci podcastu na Youtube kanále EisKing TV měli možnost navrhnout vlastní okruh, který následně bude/byl (?) přidán do hry. Jak složité pro Vás bylo vítězný okruh vybrat a kolik návrhů vám celkem fanoušci poslali?

Okruh vybíral Štěvo Eisele, Josef Král a Richard Gonda, musím říct, že vybrali hezky. Návrhů bylo 50 a minimálně 20 jich bylo opravdu na úrovni. Doufal jsem, že stihnu okruh stvořit za 14 dní, ale už se to trochu táhne, protože nebyl moc čas, prototyp už ve hře je. Určitě jsem na spolupráci pyšný a řadí se po bok spolupráce s ČVUT a zachycením jejich elektrické motorky ve hře.

Minulý rok jste zorganizoval virtuální závod 300 zatáček Gustava Havla, což je mezinárodní závod silničních motocyklů odehrávající se normálně každý rok v Hořicích v Podkrkonoší. Závodu se zúčastnili i profesionální jezdci, kupříkladu Kamil Holán, Danny Webb a další. Jak obtížné bylo je přemluvit k tomu, aby se zúčastnili? A jak byste tuto akci zpětně zhodnotil?

Tento příběh začal těsně před coronou, v té době mi byla schválena stránka na Steamu, ale už jsem věděl, že můj životní příběh půjde jinou cestou. Ale svět se rychle měnil, do teď si pamatuji „útěk z Prahy“ a jen onen pocit „tohle je ten moment“, ale to jsem ještě nečekal, že ono domino by mohlo skutečně spadnout. Protože hra byla spojena s mojí Bc. prací, musel jsem stejně pár věcí dodělat. Hru jsem zapnul, pár věcí tam bilo do očí, ale pak jsem se přistihl, že už hodinu hraji něco, co mě opravdu baví. V hlavě se mi už rýsovaly virtuální závody a vše co by mohlo být… Co by, kdyby… Ale stejně jsem měl už jiné plány a už byla v mém životě „jiná doba“.

Uplynuly tři dny a práci mi zrušili, vyhodili mě. Většina lidí by asi byla na dně. Já ale věděl jen jedno: TOTO JE TEN MOMENT! V ten moment jsem věděl, že show jede dál! 😀 Prvním krokem byl onen virtuální závod, v té době byla hra pořád ještě nevyladěná, ale s jezdci nebyl nejmenší problém. Když jsem šel poprvé do depa v roce 2016, tak jsem si myslel, že se jedná o hromadu bláznů a zabedněnců. Pár takových tam sice bylo a pár jich je vždy všude, ale kupa lidí byla přátelských a otevřených všemu jako málokde. Takže celá událost byla pak jednoduchá, napsal jsem „Ahoj, tady Petr, mám tenhle nápad,“ a prostě se to domluvilo a udělalo se to.

Tento rok organizuji druhý ročník a mám již plán, jak posunout událost opět o úroveň výše, udělat hezkou událost pro všechny nadšence motorek, motorsportu a hry. Do budoucna, až se vrátíme do normálu, chci dělat zimní verzi 300 ZGH, aby si mohli fanoušci zkrátit zimu.

Engine Evolution veterán

Na Vašich sociálních sítích a Steam Store je možné si všimnout chystaného Engine Evolution 2021. Prozradíte nám nějaké detaily, v čem bude jiný?

Prvním velkým rozdílem bude přibližně 80 motorek oproti 20 motorkám, ty budou rozděleny do pěti národnostních stromů. Dále přibudou další mapy v nových prostředích. Řeším také poslední detaily ohledně několika dalších skutečných lokací. Dále mířím na lepší požitek z jízdy. Nakonec chci zlepšit multiplayer, kompetitivní aspekt hry a možnosti, jak se odlišit od ostatních. Nakonec také určitě zlepším ve střední míře FPS a grafiku. Pak mám také věci s otazníkem jako počasí, složitější fyziku a něco na čtyřech kolech. Já sám beru školu, vývoj a ostatní trochu jako sport: „Přijdu, dám do toho všechno a uvidíme“.

Trochu navážu na předchozí otázku. Absence kampaně v nynějším díle ubírá bodík na finálním hodnocení. Neuvažujete o jejím přidání do Engine Evolution 2021?

Toto možná překvapí, ale rozhodně ne. Jsem toho názoru, že kampaň, scénáře a AI by mělo být ve hře co nejméně. Chci aby hra byla stejně jako World of Tanks a na rozdíl od ostatních závodních her hlavně o kontaktu s jinými hráči. Hlavně závody proti ostatním hráčům jsou vždy něco jiného, žádný souboj není stejný, vždy je něco jinak. Být čtvrtý proti hráčům je vždy něco víc než proti jakékoliv AI. Vývoj ostatních věcí by zabíral čas a mým cílem je hlavně dělat pár věcí opravdu dobře, ne dělat vše podprůměrně.

Kdyby čtenáře zaujala Vaše práce, mohou vás někde sledovat? A máte něco, o co byste se chtěl na závěr podělit?

Velmi aktivní jsem na Discordu. Pokud byste chtěli testovat a aktivně se podílet na vývoji a mít exkluzivní info, tak se připojte. Každou středu, pátek a neděli v 20:00 jezdíme společně multiplayer závody (většinou E motorky, které dostanete při registraci), poslední dobou se nás často sejde i plná místnost (12), a to jsou pak drsné závody. Facebook, Instagram, 300 ZGH virtuálně 2021.

Matyáš Macek

Matyáš přišel o herní panictví s „vietnamkou“, tedy s „fejkovou“ retro TV konzolí z tržnice při hraní Battle City, Contra, Bomberman a dalších retro pecek. Poté následovalo období PS konzolí, GTA 2 počínaje, Duke Nukemem konče. Nyní spíše preferuje hraní na PC a VR, ale na konzole nezanevřel. Nejoblíbenější hrou je Stronghold Crusader. Je studovaným lékařem a kromě hraní je jeho největším koníčkem cestování a posezení s přáteli.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.