„Odezvu české hry HROT lze přirovnat ke koncertu Sarah Brightman“

Share on facebook
Sdilet
Share on twitter
Sdílet
Share on linkedin
Sdílet

Vývojář jménem Spytihněv se dal do odvážného podniku a vytvořil FPS zasazenou do temné minulosti naší české socialistické vlasti. O střílečce HROT se více rozpovídal pro herní magazín Gamning Professors Spytihněv aka Famózní Pes.

Dobrý den, děkuji, že jste přijal naši žádost o rozhovor. Tradiční otázka na úvod. Mohl byste pár slovy představit čtenářům vaši hru HROT?

Jedná se o svižnou retro 3D střílečku, jejíž doménou je užití šetrné palety barev. Díky tomu nehrozí distrakce pozornosti po delším hraní ani narušení spánkového režimu jako při vjemovém přetížení z moderních efektů, barev a LED světel.
Jak se zrodil nápad vytvořit hru zasazenou do období komunistického Československa?

Je to moje rodné prostředí, takže panelové domy, dodnes sloužící jako hnízda lásky lidu dávno nad plánovanou životnost, jsem schopen zpracovat věrohodněji než horu Kilimandžáro nebo poušť Gobi.

Hrot Klement Gottwald
Na kolik čerpáte z jiných her, jako Quake, Chasm: The Rift? A jak hodně vás ovlivnily „konkurenční“ retro střílečky jako Dusk, Ion Fury a podobně? Máte nějaký oblíbený titul, ke kterému vzhlížíte?

Na zmíněných titulech jsem vyrůstal v dobách, kdy vrstevníci koukali na Eso. Tvůrce Dusku velice cením, jsem s ním v kontaktu a posíláme si dank memes.

Hra je v předběžném přístupu. Plánujete větší zásahy do nyní dostupné epizody, třeba podle ohlasu hráčů?
Teď probíhají práce hlavně na druhé epizodě. První epizoda byla ochutnávkou rýže Stroganov, ale celková hra bude kompletní lahůdkové menu nádražního bufetu.
Jak vůbec vnímáte zpětnou odezvu od hráčů
Odezvu lze přirovnat ke koncertu Sarah Brightman, kdy T. G. Masaryk osobně vstává a tleská, zatímco Edvard Beneš pokyne rukou a říká: „Bravo!“

Prozradíte něco málo z toho, na co se můžeme těšit v dalších epizodách HROTu?

Těžký průmysl, hutě, důlní rypadla, nakladače, dopravníky, řády práce, drezíny, báňské šatny – zkuste si představit ten puch, když otevřete hermeticky uzavřenou šatnu se zpocenými fáracími oděvy…
Hrot Vítkov
Kdy přibližně se dočkáme plného vydání hry?
Vyčkejme času, hra je vyvíjena výhradně ve volnu na zotavenou z primárního zaměstnání, což navíc není mou jedinou životní povinností.
Jak dlouho trval vývoj do jeho uvedení na Steamu?
Rovné 3 roky, ale s několika i měsíc dlouhými přestávkami.
Vyplatí se práce na hře finančně? Jakou vstupní investici do vývoje jste musel udělat?
Finančně je to lepší, než být ubit na starém hradě. A kdyby ne, je třeba neopomenout kulturní a umělecký přínos a radost hráčů a pocit, že něco vzniká jen tak – nečekaně a nepředvídatelně.
Pro achievement huntery jste si připravil překvapení. Čekáte, že budou hráči, kteří hru zapnou i po deseti letech? Pro vysvětlení naším čtenářům, ve hře se nachází achievement „Zapni hru po deseti letech od vydání.“
Bude to zajímavá sociologická sonda, věřím, že si to spousta skalních hráčů splní. Jen se to ještě musí ošetřit proti švindlování.
Kdo je to ten tajemný útočník na naši socialistickou vlast?

To se zatím neví, třeba jsou to naopak ochránci vlasti a útočník je hráč.

Ve hře HROT se objevuje spousta reálných míst, jako například Palác Kultury, stanice metra či Vyšehrad. Máte k těmto místům nějakou vazbu, nebo volba byla čistě náhodná?

Snažil jsem se vybírat místa zvláštní a nebál bych se říci až tajemná. Například při stavbě obchodního centra Luna údajně docházelo při významných novoluních až k paranormálním jevům – mizel samovolně cement a tvárnice.
Hrot Vyšehrad
Nastala někdy během vývoje nějaká krizová situace, se kterou byla opravdu výzva se vypořádat?
Nejhorší etapou zprostředkování hry veřejnosti byly advokátní a patentové války a řev na finančním úřadě. Vědět to, do projektu bych se nepouštěl a přivydělával si opravami slaboproudých zařízení.
Kdo je vlastně hlavní postava? Bude mít v plné verzi jméno?
Je to postava s odznakem branné připravenosti a člen Svazarmu. Podobu teprve dostane, to si fanoušci vyžádali a já jim to slíbil. Možná se někde nastaví i zrcadlo. Dobré jméno by mohlo být Gradenko, jako Stalinův asistent ze hry C&C: Red Alert, kterého otrávila proradná žena čajem.
Kdyby čtenáře zaujala vaše práce, mohou vás někde sledovat? A máte něco, s čím byste se chtěl na závěr podělit?

Můžete sledovat hru na komunitní platformě Steam, jsou tam vtipné komentáře a fotky. Na závěr bych chtěl vyzvat čtenáře, že si mohou doplňovat historické znalosti nejen hraním HROTu, ale i z tištěných knih.

Share on facebook
Sdilet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn