Priest Simulator - cedule San de Ville

Priest Simulator nejsou jen růžence a zdrávas

20. 4. 2023

Nestává se často, že mě nezávislé hry překvapí, ale Priest Simulator tohle dokázal, hlavně díky extrémně neobvyklému příběhu, satanistickému podtextu a trhlým postavám. Tento podivný simulátor vyvinula společnost Asmodev a vydán byl pod záštitou Ultimate Games SA. Od stejného studia můžete také znát tituly jako Infernal Radiation, Ultimate Summer či Human Farm. Tyto hry a stejně tak i Priest Simulator obsahují smrtící dávku zábavy. Mimochodem Asmodev momentálně pracuje na pěti hrách zasazených do tohoto sdíleného „vesmíru“, který je prostoupený křesťanskou mytologií, patologií i gotickým šerem namíchanými s kouzlem Polské lidové republiky. O čem ale hra je? To nám rozklíčuje dnešní recenze.

Simulátor nejprivilegovanějšího člověka z celé vesnice

Priest Simulator je nepříliš realistický simulátor života toho nejprivilegovanějšího člověka z celé vesnice. Představte si, že třímáte v rukou božské síly, jak se zachováte? Budete pomáhat lidem, nebo si ze sebe tropit legraci? V této hře na vás čeká spousta zábavných činností.

Například:

• kázání (lidé vám tak budou naslouchat)
  • udělování svátosti (samozřejmě dle vašeho ceníku)
  • modernizování kostela
  • provádění exorcismu (na lidech i zvířatech)
  • ničení sekty (tzv. shatanistů)
  • bojování s ostatními knězi o božskou moc (nebo je vyzvěte na závod v autě)
  • utrácení (za vylepšení auta, lepší zbraně na démony)
  • dodržování pitného režimu (no, teď nemám na mysli vodu, ale víno, ať je to trochu stylové)
  • změny denní doby (den a noc – lépe se vykonává exorcismus)

Vampýr Orlok

Jak už jsem zmínila, hra Priest Simulator je o knězi a jeho běžných aktivitách. Jenže to by nebyli vývojáři z Asmodevu, aby do toho nepřidali notnou dávku zábavy. Hráč se ujme role vampýra Orloka, který se snaží v pekle dostat na přední příčku největších mlátičů pekla. Bohužel pro něj se shodou nešťastných událostí dostane i s přítelkyní Vamelou do Polska. Zde na něm kněz Torpedo vykoná exorcismus. Tato seance se však nepovede a Orlock je proklet, stane se z něj tak upíří kněz a nemůže se kvůli tomu dostat zpátky do pekla. Je proto nucen se vydat na cestu s cílem získat zpět svoji upíří moc a vrátit se do jam pekelných. Bude se chtít ale ještě vrátit?

Priest Simulator - Orlok

Velebení farnosti nikdy nebyla větší zábava

Úkoly, které ve hře dostáváte, jsou odměněny body, blackmetalovými kazetami, zbraněmi či jinými potřebnými artefakty (například blueprinty k vylepšení zbraní). Většinu úkolů dostáváte od kněze Torpeda, který na vás uvrhl kletbu a teď se vám snaží pomoci, ale jen proto, že chce svoji moc zpět. Buď vám zavolá do kostela na telefon, nebo popřípadě, jste-li mimo kostel, můžete využít kteroukoliv telefonní budku. V Priest Simulatoru máte také vedlejší úkoly, jež vám po splnění přidají více bodů a měny, abyste mohli zvelebit vaši faru nebo si koupit více vína. Rozhodnutí záleží jen na vás.

Vylepšování kostela je perfektní zábava. U Bomby (jeho hlava vypadá jako bomba), jak se místní prodavač jmenuje, seženete vše potřebné do vašeho svatostánku. Opraví vám střechu nebo přidá světla, ale seženete u něj i varhany vylepšené reprobednami či zpovědnici, kde můžete získávat další body, za správné rozhřešení.

Orlok a potrhlá společnost

V Priest Simulatoru najdeme mnoho velmi vtipných postav, nemluvě o hlavní postavě vampýra Orloka. Zajímavá je Diabelina, která je v pekle velmi známá (v žebříčku nejsilnějších bytostí jí patří přední příčky před Orlokem), a navíc je expartnerkou jeho současné přítelkyně Vamely. Vamela je zpěvačka a prozatím partnerka Orloka. Pak je tu také HoHo, jeden z prvních dá se říci bossů, se kterým svedete souboj. Další postava, Nostramadus, je žabák, který umí předpovídat budoucnost. Lépe než předpovídání mu jdou ale kšefty se shatanistickými totemy, alkoholem a tak podobně.

Vytáhněte rukavičky!

Ve hře Priest Simulator jste obdařeni dvěma rukavicemi, které můžete modifikovat. Původně měl Orlok obě rukavice červené, ale po špatně provedeném exorcismu změnila pravá rukavice barvu z červené na modrou (božskou). Červená rukavice vystřeluje božské střely (mně to připomínalo spíše malé kůly) a lze ji dále vylepšit za pomoci blueprintů, stejně jako ostatní zbraně. Rukavici můžete střídat s ostatními zbraněmi jako baseballovou pálkou, kladivem, vidlemi atd. Modrá rukavice naopak umožňuje levitaci předmětů či osob (když potřebujete odnést mrtvé tělo nebo s ním mrštit do přeživších shatanistů). Modrou rukavici pak střídáte s křížem (ten donutí nepřátele se před vámi vydat na úprk) nebo božím bodákem (vypadá jako tajná čepel asasínů).

Je libo black metal?

Priest Simulator je sice prozatím v předběžném přístupu, ale i tak už je tu pořádná zábava. Za mě osobně tomu nejlepší atmosféru dodává originální, zábavný polský dabing. Všem bych rozhodně doporučila si ho zapnout. Je to stejné, jako když si pustíte Witchera s polským dabingem, prostě absolutní lahoda. Jediným malinkatým problémem je, že si tu dabing sem tam občas přeskočí sám do angličtiny a pak zase zpět, i když máte nastavenou polštinu. Bývá to u některých úkolů při boji, po boji už Orlok a ostatní zase plynně mluví polsky.

Dále bych tu zmínila dobrou blackmetalovou muziku od skupiny Gruzja, která se tu line z rádií. Dokonce si ji můžete pustit i ve vašem autě. Hned se vám pak shatanisti lépe po cestě přejíždějí. Pokud se vám muzika bude natolik líbit, můžete si stáhnout i originální soundtrack, který nese název Gruzja – Vulgator.

Za mě osobně můžu hru Priest Simulator jedině doporučit. Jako taková mě zaujala svým originálním, i když nezvyklým pojetím. Rozhodně je to bláznivý kousek, který by neměl chybět ve vaší herní knihovně. Hra vás naučí, jak se stát nejlepším upířím křesťanským knězem, navíc je plná černého humoru a má neuvěřitelný soundtrack. A pamatujte, jak jedna dobrá kniha říká: „Jediný dobrý shatanista je mrtvý shatanista.“ Teď už jen nasadit rukavice a hurá na to.

• perfektní polský dabing
  • muzika
  • vampýr Orlok