Ruins náhled

Ruins otevírá svět chytré karetní strategie a neustále měnících se efektů

9. 12. 2025
Zdroj náhledu: Allplay, ChatGPT

Na český trh míří Ruins, chytrá karetní hra od Johna D. Claira. Hráči se v ní snaží zbavit všech karet co nejrychleji vykládáním setů stejné hodnosti a zároveň si postupně vylepšují jednotlivé ruiny pomocí průhledných karet nároků a objevů. Ruins je určena pro 2 až 5 hráčů, jedna partie zabere kolem třiceti minut a ilustrace vytvořil Jake Morrison. Češtinu zajistí vydavatelství Old Dawg.

Jak hra probíhá

Každý hráč začíná s devíti kartami ruin na denní straně. Na začátku kola si může jednu z nich tajně otočit na noční stranu, což změní její hodnost a může přidat nový efekt. První hráč vede hru zahráním jedné karty nebo setu dvou a více stejných hodností. Ostatní musí buď následovat zahráním stejného počtu vyšší či rovné hodnosti, nebo pasovat. Hráči si tak přehazují vedení až do chvíle, kdy všichni kromě jednoho postupně pasují.

Zdroj: Allplay

Budování silných karet díky nárokům a objevům

Ve chvíli, kdy hráč zahraje kartu nebo celý set, může je okamžitě vylepšit. Nároky označují ruiny, které vám zůstanou napořád. Když tuto kartu dostane soupeř během přípravy kola, musí ji vrátit jejímu majiteli. Objevy se nakupují za žetony pochodní z nabídky a přidávají kartám trvalé efekty, které mohou měnit jejich hodnost či povolit zahrát kombinace, které by jinak nebyly možné. Každá ruina může mít právě jeden nárok a až tři objevy. Kolo této deskové hry končí, když má pouze jediný hráč karty na ruce. Všichni si podle pořadí odchodu připíší vítězné body. Pokud některý hráč začne nové kolo s devíti nebo deseti body a podaří se mu jako první odejít, okamžitě vítězí. Pokud se to do čtvrtého kola nikomu nepodaří, nastává rozstřel. Do něj postupují hráči s nejvyšším počtem bodů a ten, kdo vyšel jako první ve čtvrtém kole. V závěrečném pátém kole už nezáleží na bodovém skóre, ale pouze na tom, kdo se zbaví všech karet jako první.

Aneta Řezníková

V dětství ji od počítače neodtrhl ani hlad. Buď ujížděla v Need for Speed, plnila mise v GTA San Andreas, nebo budovala mafiánské impérium v Mafii. Na vysoké ale vyměnila monitor za stůl plný přátel a propadla kouzlu deskových her. Od prvních partií Osadníků z Katanu a Carcassonne se ponořila do světa hraní naživo, kde se místo klikání hází kostkami a vyjednává se tváří v tvář. Jakmile ale herní doba přesáhne tři hodiny, mizí rychleji než tah v real-time strategii. Jinak se ale nezalekne téměř žádné partie.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.