Olden Era

Shrnutí týdenních novinek k 17. 10. 2025

17. 10. 2025
Zdroj náhledu: IGDB

Xbox a ASUS se snaží o handheld revoluci s ROG Xbox Ally

Handheld ROG Xbox Ally a Ally X oficiálně dorazily na pulty 16. října 2025 s poměrně vysokými cenami 599 a 999 dolarů. Prémiový model Ally X disponuje AMD Ryzen AI Z2 Extreme procesorem s 24GB RAM a 80Wh baterií, zatímco základní verze nabízí solidní výkon za rozumnou cenu. Xbox vyvinul speciální Handheld Compatibility Program, který označuje hry optimalizované pro hraní na handheldu a uživatelský komfort na prvním místě! Zařízení jsou první s novým módem Windows 11, optimalizovaným pro Xbox aplikace což šetří až 2GB RAM. Inu, Microsoft tímto krokem možná Steam Decku pořádně zatopí. Necháme se překvapit.

Zdroj: ASUS, Xbox Wire

Steam Next Fest: říjnová smršť demíček má první hity

Týdenní přehlídka Steam Next Fest běží od 13. do 20. října a nabízí stovky bezplatných demoverzí, vývojářské streamy i chaty Valve potvrzují klasický formát akce a oficiální hub je už plný novinek. Mezi největšími taháky se rychle vyprofiloval brutální „fyzikální" soubojový simulátor Half Sword, který ovládl wishlisty i žebříčky hranosti a stal se prvním hitem festu. Silně boduje také roguelike Tears of Metal s velkými bitvami a kooperativní bláznivina Crashout Crew od Aggro Crab. Akci si určitě nenechte ujít ještě pár dní, po které bude trvat.

Zdroj: Kotaku

Olden Era: demo letí na Steamu, milion přání a desítky tisíc hráčů

Demoverze legenrání série Heroes of Might and Magic: Olden Era od studia Unfrozen startuje výborně! Hra překročila milion wishlistů na Steamu a je aktuálně v top 15 globální wishlist hitparády (žánrově #1 mezi tahovými strategiemi). Špička současně hrajících vystřelila přes 20-24 tisíc a hodnocení se drží u „Mostly Positive". Hráči si v ukázce vyzkouší čtyři frakce a tři režimy bez časového omezení. Plná verze míří na rok 2026 pod dohledem Ubisoft a vydavatele Hooded Horse a po vlastní zkušenosti nám nezbývá než ji doporučit k vyzkoušení.

Zdroj: unfrozen.studio

Šéf série Assassin's Creed odstoupil z Ubisoftu

Dlouholetý lídr franšízy Assassin's Creed Marc-Alexis Côté po více než dvaceti letech opouští Ubisoft. Jeho odchod přichází krátce po vzniku nové dceřiné společnosti Vantage Studios, na níž se podílí Tencent a která má do budoucna řídit vývoj hlavních značek včetně Assassin's Creed. Ubisoft potvrdil, že Côté odmítl nabídku přejít do Vantage a rozhodl se „vydat novou cestou". Co to znamená pro další směřování série po úspěchu Shadows, zatím firma neupřesnila. Jisté je jen že odchází člověk, který po dlouhou dobu určoval směr a strategii značky.

Zdroj: pcGamer

Assassins Creed

Panzer Dragoon Zwei Remake ukázal gameplay, fanoušci legendy nejsou nadšení

Studio Forever Entertainment představilo první gameplay z Panzer Dragoon Zwei: Remake, předělávky legendární rail shooter hry z roku 1996 pro Sega Saturn. Záběry ukazují moderní vizuální zpracování s novým enginem, přepracovanými modely i krajinou. Přesto se mezi fanoušky strhla vlna kritiky -- podle nich hra ztratila původní kouzlo a umělecký styl originálu. Tvůrci slibují, že se remake bude držet původní hratelnosti, ale zároveň nabídne plynulejší framerate a podporu moderních platforem, včetně PlayStation, Xbox a Nintendo.

Naše recenze tento týden:

EA Sports FC 26 -- konečně jiný fotbal, ale ne bez faulů
Lepší tempo i detaily na hřišti, ale pár nepřesností a faulů mimo trávník stále připomíná, že ideální sezóna teprve přijde.

Eriksholm: The Stolen Dream -- dokonale nalajnovaný stín
Precizní stealth puzzly v severské kulise odmění trpělivé plánovače, i když svoboda experimentovat je tady spíš na příděl.

Project X: Light Years -- kdysi dávno v jedné šestnáctibitové galaxii…
Nostalgická střela do žil pro amiga veterány, která chytře uhlazuje rohy původní drsné arkády.

Omerta -- City of Gangsters -- aneb návrat do doby gangsterů
Zvolna budované impérium chutná po staré škole; kdo ale čeká XCOM drama, může zůstat u dveří speakeasy.

Terminator: Dark Fate -- Defiance: Uprising -- když povstání získá nový rozměr
Režim „žádné základny, jen přežít" dává značce špinavý RTS náboj, i když ocel občas skřípne.

Alien: Rogue Incursion Evolved Edition -- opuštění virtuální reality
Vetřelec bez VR pořád výtečně dýchá za krk; zvuk i napětí drží monitor stejně pevně jako headset.

Skygard Arena -- pět sil, jedna bitva, nekonečné možnosti
Tahová fantazie s promyšlenými synergiemi láká taktiky, kteří rádi hledají zlomové tahy místo rychlých výbuchů.

Ghost of Yōtei -- čanbara s příchutí westernu
Spíš variace než revoluce: čisté řemeslo, silná atmosféra a jistota pro samurajské romantiky.

Ninja Gaiden: Ragebound -- zběsilé pokračování řezničiny z přelomu osmdesátých a devadesátých let
Krvavá škola trpělivosti: bolí, vychovává a nakonec odmění přesně načasovaným seknutím.

Martin Kuchař

Hry ho chytly už od dob Atari 800XE a provází jej do dnes i v práci, jako producenta v jednom z českých předních studií. Baví ho být součástí týmů, tvořící skvělé a úspěšné hry, které si hráči užívají. Jeho top žánry jsou RPGčka, akční adventury a FPS na jakékoli platformě, ale rád dá šanci i menším indie titulům.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.