Olden Era

Shrnutí týdenních novinek k 17. 10. 2025

17. 10. 2025
Zdroj náhledu: IGDB

Xbox a ASUS se snaží o handheld revoluci s ROG Xbox Ally

Handheld ROG Xbox Ally a Ally X oficiálně dorazily na pulty 16. října 2025 s poměrně vysokými cenami 599 a 999 dolarů. Prémiový model Ally X disponuje AMD Ryzen AI Z2 Extreme procesorem s 24GB RAM a 80Wh baterií, zatímco základní verze nabízí solidní výkon za rozumnou cenu. Xbox vyvinul speciální Handheld Compatibility Program, který označuje hry optimalizované pro hraní na handheldu a uživatelský komfort na prvním místě! Zařízení jsou první s novým módem Windows 11, optimalizovaným pro Xbox aplikace, což šetří až 2GB RAM. Inu, Microsoft tímto krokem možná Steam Decku pořádně zatopí. Necháme se překvapit.

Zdroj: ASUS, Xbox Wire

Steam Next Fest: říjnová smršť demíček má první hity

Týdenní přehlídka Steam Next Fest běží od 13. do 20. října a nabízí stovky bezplatných demoverzí, vývojářské streamy i chaty Valve potvrzují klasický formát akce a oficiální hub je už plný novinek. Mezi největšími taháky se rychle vyprofiloval brutální „fyzikální" soubojový simulátor Half Sword, který ovládl wishlisty i žebříčky hranosti a stal se prvním hitem festu. Silně boduje také roguelike Tears of Metal s velkými bitvami a kooperativní bláznovina Crashout Crew od Aggro Crab. Akci si určitě nenechte ujít ještě pár dní, po které bude trvat.

Zdroj: Kotaku

Olden Era: demo letí na Steamu, milion přání a desítky tisíc hráčů

Demoverze legendární série Heroes of Might and Magic: Olden Era od studia Unfrozen startuje výborně! Hra překročila milion wishlistů na Steamu a je aktuálně v top 15 globální wishlist hitparády (žánrově #1 mezi tahovými strategiemi). Špička současně hrajících vystřelila přes 20-24 tisíc a hodnocení se drží u „Mostly Positive". Hráči si v ukázce vyzkouší čtyři frakce a tři režimy bez časového omezení. Plná verze míří na rok 2026 pod dohledem Ubisoft a vydavatele Hooded Horse a po vlastní zkušenosti nám nezbývá než ji doporučit k vyzkoušení.

Zdroj: unfrozen.studio

Šéf série Assassin's Creed odstoupil z Ubisoftu

Dlouholetý lídr franšízy Assassin's Creed Marc-Alexis Côté po více než dvaceti letech opouští Ubisoft. Jeho odchod přichází krátce po vzniku nové dceřiné společnosti Vantage Studios, na níž se podílí Tencent a která má do budoucna řídit vývoj hlavních značek včetně Assassin's Creed. Ubisoft potvrdil, že Côté odmítl nabídku přejít do Vantage a rozhodl se „vydat novou cestou". Co to znamená pro další směřování série po úspěchu Shadows, zatím firma neupřesnila. Jisté je jen to, že odchází člověk, který po dlouhou dobu určoval směr a strategii značky.

Zdroj: pcGamer

Assassins Creed

Panzer Dragoon Zwei Remake ukázal gameplay, fanoušci legendy nejsou nadšení

Studio Forever Entertainment představilo první gameplay z Panzer Dragoon Zwei: Remake, předělávky legendární rail shooter hry z roku 1996 pro Sega Saturn. Záběry ukazují moderní vizuální zpracování s novým enginem, přepracovanými modely i krajinou. Přesto se mezi fanoušky strhla vlna kritiky -- podle nich hra ztratila původní kouzlo a umělecký styl originálu. Tvůrci slibují, že se remake bude držet původní hratelnosti, ale zároveň nabídne plynulejší framerate a podporu moderních platforem, včetně PlayStation, Xbox a Nintendo.

Naše recenze tento týden:

EA Sports FC 26 -- konečně jiný fotbal, ale ne bez faulů
Lepší tempo i detaily na hřišti, ale pár nepřesností a faulů mimo trávník stále připomíná, že ideální sezóna teprve přijde.

Eriksholm: The Stolen Dream -- dokonale nalajnovaný stín
Precizní stealth puzzly v severské kulise odmění trpělivé plánovače, i když svoboda experimentovat je tady spíš na příděl.

Project X: Light Years -- kdysi dávno v jedné šestnáctibitové galaxii…
Nostalgická střela do žil pro amiga veterány, která chytře uhlazuje rohy původní drsné arkády.

Omerta -- City of Gangsters -- aneb návrat do doby gangsterů
Zvolna budované impérium chutná po staré škole; kdo ale čeká XCOM drama, může zůstat u dveří speakeasy.

Terminator: Dark Fate -- Defiance: Uprising -- když povstání získá nový rozměr
Režim „žádné základny, jen přežít" dává značce špinavý RTS náboj, i když ocel občas skřípne.

Alien: Rogue Incursion Evolved Edition -- opuštění virtuální reality
Vetřelec bez VR pořád výtečně dýchá za krk; zvuk i napětí drží monitor stejně pevně jako headset.

Skygard Arena -- pět sil, jedna bitva, nekonečné možnosti
Tahová fantazie s promyšlenými synergiemi láká taktiky, kteří rádi hledají zlomové tahy místo rychlých výbuchů.

Ghost of Yōtei -- čanbara s příchutí westernu
Spíš variace než revoluce: čisté řemeslo, silná atmosféra a jistota pro samurajské romantiky.

Ninja Gaiden: Ragebound -- zběsilé pokračování řezničiny z přelomu osmdesátých a devadesátých let
Krvavá škola trpělivosti: bolí, vychovává a nakonec odmění přesně načasovaným seknutím.

Martin Kuchař

Hry ho chytly už od dob Atari 800XE a provází jej do dnes i v práci, jako producenta v jednom z českých předních studií. Baví ho být součástí týmů, tvořící skvělé a úspěšné hry, které si hráči užívají. Jeho top žánry jsou RPGčka, akční adventury a FPS na jakékoli platformě, ale rád dá šanci i menším indie titulům.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.