Metroid Prime 4 Beyond

Shrnutí týdenních novinek k 19. 9. 2025

19. 9. 2025
Zdroj náhledu: igdb.com

Borderlands 4 odstartoval katastrofálně, Randy Pitchford panikaří

Americký vývojář Gearbox Software minulý čtvrtek vypustil dlouho očekávaný Borderlands 4 na PC, PlayStation a Xbox. Místo oslav ale přišly pády, a to doslova. Hra sice trhla rekord série v počtu současně hrajících uživatelů na Steamu, ale technický stav je ostuda: crashe, memory leaky a FPS dropy jako na běžícím pásu. CEO Randy Pitchford musel osobně reagovat na kritiku, ale bohužel při té příležitosti urazil většinu hráčské obce prohlášením, že Borderlands 4 je prémiová hra pro prémiové hráče a tudíž nemůže běžet na slabších PC. Studio tak hned první den po vydání ihned sypalo záplaty, což není úplně vizitka vypilovaného titulu. I tak si hra drží slušné hodnocení 84/100 na Metacritic, takže pod hromadou bugů se očividně skrývá solidní looter shooter.

Zdroj: GameSpot

Nintendo Direct rozproudil herní svět s Metroidem Prime 4

Společnost Nintendo minulý týden konečně ukázala karty a během masivního šedesátiminutového Directu oznámilo datum vydání Metroid Prime 4: Beyond na 4. prosince 2025, po nekonečných osmi letech vývoje. K tomu přihodilo trailer na Super Mario Galaxy Movie, který dorazí v dubnu 2026, a jako třešničku na dortu (o kterou nikdo nestál) oznámilo, že hry Virtual Boy dorazí na Nintendo Switch Online v únoru 2026 i s replikou původního VR headsetu. Fanoušci Nintenda tak odcházeli spokojeni, protože Direct nabídl mix velkých návratů i překvapivých oznámení, které udržely pozornost po celou hodinu.

GP Zdroj: GameSpot

EA vrátilo Skate po patnácti letech, ale bez offline módu

Po patnácti letech je zpět kultovní série Skate, tentokrát jako free-to-play multiplayer. EA spustilo early access 16. září. Hráči si mohou zajezdit v open-worldu San Vansterdam s vylepšeným Flick-It ovládáním. Jenže absence offline režimu spustila vlnu kritiky. Steam recenze jsou kvůli tomu dost vlažné. EA láká na battle pass v říjnu a co-op režimy v prosinci, ale otázkou zůstává, jestli to stačí uklidnit naštvané nostalgiky.

Zdroj: GamesRadar+

Microsoft propustil 9 000 lidí z Xbox divize, budoucnost konzolí je nejistá

Herní behemot Microsoft dál sešněrovává Xbox divizi. Tentokrát to odneslo 9 000 lidí napříč světem. Mezi zrušenými projekty je Everwild od studia Rare (po šesti letech vývoje), reboot Perfect Dark a padla i studia jako The Initiative. Dokonce Turn 10 Studios (tvůrci Forzy) přišli o polovinu týmu. Laura Fryer, veteránka Xboxu, označila hardwarovou divizi za mrtvou a spolupráci s ASUS za „pomalej exit z konzolového byznysu“. Podle analytiků herní průmysl na Západě míří do druhého velkého krachu – a Microsoft je ukázkový příklad.

Zdroj: PBS News

Dying Light: The Beast vyšel o den dříve díky milionu předobjednávek

Titul Dying Light: The Beast vyšel o den dřív, 18. září, kvůli dosažení milionu předobjednávek. Kyle Crane se vrací s nadpřirozenými schopnostmi v Beast Mode, tentokrát v lesním prostředí Castor Woods, což je osvěžující změna oproti městským kulisám. Novinkou je first-person řízení vozidel, plamenomety a 25–60 hodin obsahu podle toho, kolik vedlejších úkolů chcete dělat. Po vlažně přijaté dvojce to vypadá, že Techland konečně ví, co fanoušci hororových her chtějí.

Zdroj: GamesRadar+

Naše recenze tento týden

Phantom Abyss – skvělý nápad, nápad, nápad, nápad.
Když se pokusíte postavit celou hru na jediném konceptu, občas to prostě nestačí.

TRON: Catalyst – kyberpunkový návrat do Světa „Mřížky".
Neonové světlo a diskové souboje jsou zpět, tentokrát s pořádnou dávkou nostalgie.

Hordelord – smršť, která nezná slitování.
Slovenské Fatbot Games dokazují, že umí víc než jen Vaporum – tahle aréna vás nenechá vydechnout.

SWAT Commander – nový uchazeč o trůn taktických stříleček.
Další pokus sesadit Ready or Not z trůnu, který má pár dobrých nápadů, ale chybí mu šarm.

Road 96: Mile 0 – předehra k útěku.
Prequel, který vysvětluje, proč všichni chtějí utéct z Petrie – spoiler: je to tam fakt na nic.

Warhammer 40,000: Dawn of War – Definitive Edition – návrat legendy.
Klasika z roku 2004 se vrací s veškerým obsahem a připomíná dobu, kdy Warhammer RTS patřily k tomu nejlepšímu na trhu.

Murky Divers – netradiční úklid na dně oceánu.
Podmořská kooperativní šílenost, kde hlavní nepřítel není kraken, ale vaši spoluhráči.


Martin Kuchař

Hry ho chytly už od dob Atari 800XE a provází jej do dnes i v práci, jako producenta v jednom z českých předních studií. Baví ho být součástí týmů, tvořící skvělé a úspěšné hry, které si hráči užívají. Jeho top žánry jsou RPGčka, akční adventury a FPS na jakékoli platformě, ale rád dá šanci i menším indie titulům.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.