SkateBIRD - úvodka

SkateBIRD – ptačí Tony Hawk

2. 1. 2022

Ve hře SkateBIRD, jak již název napovídá, budete jezdit na skateboardu a plnit spoustu výzev a úkolů, za jejichž zvládnutí se vám budou odemykat nové herní lokace a vzhledové doplňky. Tento titul je hratelností do určité míry podobný starším dílům známé skateboardové hry Tony Hawk Pro Skater. Velkým rozdílem však je, že budete jezdit na skateboardu za roztomilé malé ptáčky.

SkateBIRD je roztomilá arkádová hra od vývojářského studia Glass Bottom Games, která vyšla 16. září 2021 na platformách PC, Xbox a Nintendo Switch. Hra je momentálně také dostupná pro členy předplatného Xbox Game Pass.

Úvod a přizpůsobitelnost vzhledu

Při vstupu do hry si můžete vybrat, za jakého ptáčka budete hrát. Poté si ho můžete dle vaší volby vtipně obléct např. dát mu na hlavu přilbu nebo klobouk, obléct mu šálu, plášť, hodinky nebo ledvinku, výběr je pouze na vás. Nějaké stylistické doplňky získáte již v úvodu, další si odemykáte postupně za plnění výzev a objevování vašeho herního hřiště (mapy).

Ve hře SkateBIRD máte pouze jeden herní režim, který nabízí jak volnost pohybovat se po odemknutých herních hřištích, tak i možnost jen tak jezdit, zkoušet si triky a relaxovat. Nebo můžete plnit úkoly a čelit tak různým výzvám, což vám dopomůže k otevření nových herních lokací.

Příběh a multiplayer tu nehledejte

Ve hře SkateBIRD není žádný příběh, najdete tu pouze dialogy mezi různými ptačími kamarády. Chybějící příběh rozhodně není v takovém herním žánru a stylu hry nějaké minus, jelikož by mělo jít hlavně o hratelnost a zábavnost při samotné jízdě na skateboardu. Tento typ hry však také potřebuje něco, co by vás hnalo kupředu, aby plnění úkolů nebylo bezduché a vy je tak plnili s nadšením. O tohle se vývojáři snažili, zda se jim to podařilo… částečně ano, ale stále toho hře spoustu chybí.

Dle mého hře chybí možnost hrát hru ve více hráčích nebo tu mít nějaké žebříčky úspěchů, abyste se mohli předhánět s vašimi kamarády nebo hráči online při různých výzvách a při snaze dosáhnout co nejvíce bodů za triky. Přídavek multiplayeru, který by vývojáři stále mohli do hry implementovat, by hru dost uživil.

Mapy, úkoly a jejich bonusy

Ve hře SkateBIRD si můžete odemknout až pět různých herních lokací, které jsou trochu odlišné. Máte tu jiné rampy, nové úkoly a nové prostředí, na kterém budete jezdit. Na každé herní mapě máte určitý počet úkolů a po jejich splnění (musíte splnit úplně všechny) se vám odemkne další herní hřiště, na kterém můžete skejtovat. Map není příliš mnoho a nejsou nijak rozsáhlé, což je škoda, jelikož vás velice rychle omrzí.

Vaši ptačí kamarádi, kteří vám zadávají úkoly, po vás většinou budou chtít, ať splníte nějaké triky nebo posbíráte různé předměty po mapě. Úkoly vám zaberou chviličku a jejich obtížnost postupem hry stoupá. Na mapách můžete najít také různé menší herní bonusy, jako jsou kazety, které vám odemknou další písničky do soundtracku, kosmetické doplňky nebo nové vzhledy prkna a koleček na váš skateboard.

Hratelnost a pocit z jízdy na skateboardu

Ovládání je velice jednoduché a naučíte se ho rychle. Já osobně jsem při hraní preferoval ovladač, na kterém se mi hra ovládá dobře, jelikož mi to k takovému typu her sedí více. Ovládání vašeho ptáčka na skateboardu dokáže být velice vtipné. Viděli jste snad už někdy ptáka, co zvládá na skateboardu ollie, kickflip nebo manuál? …já ne! Dělání triků je tak snadné a prosté, až je to docela škoda, jelikož nemůžete vytvářet nějaké velice zajímavé kombinace a obtížnější triky. Dobrou výhodou ve hře je však možnost dvojitého skoku, který vám pomůže dostat se na různá místa. Další nápomocnou herní mechanikou je možnost si na jednom místě uložit bod, na který se poté můžete vrátit pomocí tlačítka, když se vám nepodaří nějaký skok. Ve hře mi chyběla možnost, která v jiných hrách tohoto žánru bývá, a to ze skateboardu seskočit, abyste mohli chodit pouze za vašeho ptáčka.

Grafické zpracování, nastavení a soundtrack

Grafické zpracování je jednoduché, ale ke hře sedí a vypadá dobře. Hra mi jela na PC plynule, načítací obrazovky jsou rychlé a herní nastavení vám popřípadě ulehčí, pokud máte starší zařízení. V nastavení si toho můžete přizpůsobit více, například gameplay, ovládání, kameru a zvuk. Soundtrack je při prvních hodinách hraní příjemný a jako pozadí hry mě nijak nerušil, jen skladeb je poměrně málo a později vám možná přijdou otravné.

SkateBIRD je zábavnou roztomilou napodobeninou klasických skateboardových her, která umí pobavit a na několik hodin také zabavit. Hra je dobrá na relaxování a pohodové hraní pro správné skejťáky. Nenabízí sice příliš hodin hratelnosti, ale má několik zábavných elementů, a to především hratelnost, plnění úkolů, sbírání kosmetických doplňků, soundtrack a herní úrovně. Hru bych doporučil hlavně hráčům, kteří mají rádi skateboardové hry a ty stávající je již omrzely. Členům Xbox Game Passu také navrhuji, aby si ji alespoň vyzkoušeli. SkateBIRD je podle mě originální a zábavný koncept, kterému však mnoho chybí. Vývojářské studio mohlo do hry dát více obsahu a hlavně multiplayer, aby byla zábavná i po odehrání prvních tří hodin.

Recenzi pro Gaming Professors napsal Samuel Pernica.

• vtipné kosmetické doplňky
  • zábavná hratelnost