Strange Horticulture - uvod

Strange Horticulture – okultním zahradníkem

13. 3. 2022

Strange Horticulture je jakási okultní logická hra s příměsí simulátoru, ve které si zahrajete za majitele obchůdku s rostlinami. Čeká na vás sběr a identifikace nových druhů rostlin a hub, mazlení se s vaší kočkou a komunikace se zákazníky, někteří z nich ovšem nejsou obyčejní zákazníci. Připravte se na odhalení temného tajemství, při kterém použijete sbírku svých rostlin.

Malé okultní zahradnictví

Váš malý obchůdek s rostlinami všeho druhu se nachází uprostřed městečka Undermere. Toto městečko se vyznačuje budovami doslova nalepenými na sobě, kde si lidé mohou podat ruce z okna do okna. Váš krámeček ale naštěstí stojí osamocený uprostřed městečka, a tak máte dostatek místa pro pěstování všemožných rostlin, bylin a hub. Některé z vašich rostlin jsou léčivé, avšak jsou tu i rostliny halucinogenní a jedovaté. V Strange Horticulture tedy budete muset opravdu pečlivě volit, kterou rostlinu prodáte zákazníkům, pomocí nich totiž ovlivňujete příběh.

Strange Horticulture - Undermere

Obchůdek

V Strange Horticulture trávíte převážnou část hry ve vašem obchůdku. Zde se nachází vaše sbírka rostlin, bylin a hub, jež se neustále rozrůstá. Pokud pomůžete zákazníkovi, nedostáváte peníze, ale zkušenosti, čas, mapu s lokací rostliny či rostlinu novou. Každou rostlinu najdete ve vašem skleníku v horní části obrazovky. Zde jsou na poličkách umístěny nejroztodivnější rostliny různých barev a tvarů. V dolní části obrazovky se pak nachází váš pracovní stůl. Ten má vpravo dole ještě šuplík, v němž se nachází herbář (popisující rostliny: jejich vzhled, účinky apod.), mapa (využíváte při objevování nových druhů), dopisy (jež obsahují hádanky a nápovědy) a další užitečné věci. V pravém horním rohu se nachází váš pult, na kterém je roztomilá kočička k pomazlení. Zároveň zde probíhá komunikace se zákazníky.

Strange Horticulture - mapa

Zákazníci

Zákazníci v Strange Horticulture jsou velice různorodí a každý má nějaký svůj příběh či problém, který se vy snažíte vyřešit za pomoci odvaru z různých rostlin a hub. Ač se to možná nezdá, zdánlivě nesouvisející příběhy mohou ovlivnit příběh hlavní. Proto pečlivě važte, zda dané osobě pomůžete, či nikoliv. Mezi vaše zákazníky tu bude patřit detektiv, čarodějnice, boháč, lovec, poutník či tajemná dívka v masce. Zákazníci se k vám budou vracet v průběhu několika týdnů, po které trvá hra. Vaše pracovní doba v Strange Horticulture je od rána až do večera. Každého zákazníka vždy přivoláte pomocí zvonečku na pultu, avšak zvoňte opatrně, ať si nevyděsíte kočku.

Herbář

Základem Strange Horticulture je poznávací puzzle, který vás bude provázet od začátku do konce. Otevřete, zazvoníte na zvonek a přichází váš první zákazník. Ten vám řekne, s čím má problém a co by asi tak potřeboval. Někdy si zákazníci sami řeknou o konkrétní rostlinu, jindy poví název (někdy i latinský), anebo vám poskytnou popis. Co to pro vás znamená? Musíte vytáhnout ze stolu herbář a za jeho pomoci a mikroskopu zjistit, co si po vás zákazník žádá. V herbáři najdete o každé rostlině různorodé informace od barvy květů až po účinky. Nečekejte ale, že najdete u každé rostliny vše. Mikroskop vám pak pomůže si danou rostlinu zvětšit a prozkoumat, zda listy, květy a podobně odpovídají popisu zákazníka a herbáře. Malým problémem může být angličtina, která tu obsahuje dost odborných slov, jako například názvy pro tyčinku, lodyhu, pestík a tak podobně.

Pokud se spletete a vyberete špatnou rostlinu, můžete zákazníka zabít. Nebo je tu také další možnost, že vám vzroste hladina strachu. To můžete vidět vlevo dole v kolečku s usychající květinou. Pokud se tato ikona po několika nezdařených výběrech naplní, vaše mysl dostane jakýsi kolaps. Nebojte, hra tím nekončí, máte možnost se dostat zpět po splnění různých náhodně vybraných puzzlů. Jedná se o různé skládačky a spojovačky. Jestliže se chcete tomuto vyhnout, doporučuji po každém správném určení květiny si na ni přidat cedulku s názvem, již máte v šuplíku. Usnadní vám to vyhledávání propříště.

Tajemná psaníčka

Od pošťáka či zákazníků budete během hry Strange Horticulture dostávat různé šifry s lokacemi nových rostlinek. Většinou se nejedná o žádné těžké šifry. Například na mapě hledáte správný čtvereček za pomoci světových stran, jež byly v dopise, který vám přišel. Tyto hádanky jsou velice zábavné a hravé. Někdy dostanete obrázek s místem, jež pak za pomoci lupy hledáte na mapě.

Hra Strange Horticulture je přímo dokonalá na odpočinek během deštivého dne. Díky poutavým herním mechanismům, zajímavým a hravým hádankám a dobře napsaným tajemstvím městečka Undermere a jeho obyvatel si budete chtít hru zahrát zas a znovu. Máte rádi rostliny a řešení záhad? Tak neváhejte vyzkoušet Strange Horticulture, jež neotřele spojuje tyto dvě věci krásně do sebe.

• hádanky
  • příběh (který můžete opakovaně hrát)
  • hlazení mazlíčka