Tactical Combat Department – SWAT v akci

Share on facebook
Sdilet
Share on twitter
Sdílet
Share on linkedin
Sdílet
Zdroj: LukasH

Každý patrně někdy slyšel o jednotce SWAT. Jedná se o název pro speciální jednotky jednotlivých policejních oddělení napříč USA. U nás se tato jednotka nazývá URNA, tedy Útvar rychlého nasazení. Příslušníci tohoto elitního útvaru jsou skvěle vycvičeni a jsou určeni zejména pro boj proti terorismu. Taktický pohled do velení pětičlenného týmu URNY/SWAT vám nabízí hra Tactical Combat Department.

Tactical Combat Department a inspirace legendou

Za hrou stojí slovenský vývojář Lukáš Hanák, který pracuje ve studiu Render System. Sám vývojář hrdě prohlašuje, kde bral inspiraci k tvorbě hry – Tactical Combat Department je taktická tahová strategie inspirovaná hrami SWAT. Jestliže patříte ke starším hráčům a hráli jste legendární FPS sérii SWAT od studia Sierra Entertainment, budou vám některé lokace připadat povědomé.

Stejně jako u zmíněného titulu SWAT, i v Tactical Combat Department (TCD) se ujmete velení pětičlenného týmu. Oproti hře SWAT je však přece jen jeden zásadní rozdíl. TCD je tahovou strategií z izometrického pohledu a máte plnou kontrolu nad všemi členy týmu.

Ve hře zatím není žádné intro nebo cutscény, a tak po zvolení výzbroje vašeho týmu jdete rovnou do akce. Váš tým, který se skládá z pěti mužů, na začátku každé mise vybavíte. Momentálně volíte mezi jednou odstřelovací puškou, útočnou puškou, samopalem s tlumičem či bez tlumiče, brokovnicí a pistolí, u které si rovněž můžete vybrat, zda bude mít tlumič, nebo ne. Každá zbraň má rozdílné statistiky, nicméně arzenál je v tomto stádiu hry poměrně strohý.

Tactical Combat Department start

Dále si můžete zvolit typ neprůstřelné vesty, kterou vaši specialisté budou mít. Můžete volit od lehké varianty až po těžkou, kdy vás její nošení připraví o jeden AP – action point – tedy akční bod. Tyto akční body vám slouží k pohybu a provádění různých akcí.

Každý člen týmu má své statistiky a získává zkušenosti. Jedná se o pasivní získávání zkušeností a vylepšování atributů. Pokud budete s jedním členem více střílet, zvýší se mu přesnost, je tak na místě z něj posléze udělat snipera. Pokud se jiný váš člen týmu spíše pohybuje, prozkoumává a zatýká, časem mu přibyde jeden AP navíc.

Když už máte svůj tým vybaven, stačí jen začít misi, kterých je momentálně devět.

Tactical Combat Department dveře

Civilisté, s kterými si budete hrát na babu

Ve hře se mísí ozbrojení podezřelí s „bláznivými“ civilisty. Označení „blázniví“ civilisté má své opodstatnění a jedná se určitým způsobem i o určitý paradox hry. Většina normálních civilistů by při pohledu na jednotku SWAT (nebo URNA, chcete-li) na jejich výzvu „dejte ruce nad hlavu“ okamžitě uposlechla.

V TCD však civilisté uposlechnou výzvu až po několika opakováních, tedy když jim klesne morálka na 0. Toho docílíte opakovanými výzvami, které vás samozřejmě stojí AP. Čím blíže se k civilovi nacházíte, tím více morálky mu ubyde. Pak je zde ještě daleko efektivnější možnost, tedy buď civilistu pouze postřelit, anebo k němu hodit flashbang. Tento postup postupně zvolíte jako jeden z nejrychlejších a nejefektivnějších. Civilisté mají totiž tendenci před členy týmu zběsile utíkat a jejich pronásledování samozřejmě ubírá akční body.

Můžete se tak dostat do situace, kdy čtyři vaši specialisté bojují s ozbrojenci a s jedním honíte kolem baráku bláznivého civila i několik koleček.

U ozbrojenců je pochopitelné, že se nebudou chtít ihned vzdát, budou před vámi utíkat a snažit se zneškodnit vaši jednotku. Prvek morálky samozřejmě funguje i na ně a tady odvádí opravdu dobrou práci. Ozbrojence můžete buď vyzývat, aby se vzdali, tedy dokud neklesne jejich morálka, nebo je můžete zranit, případně neutralizovat či zabít.

Tactical Combat Department baba

Ach ta mlha a slepost členů jednotky

Další nešvar spojený s postavami a zároveň i bitevní mlhou vám jednoznačně dovede otrávit hru a těžko říci, zda se jednalo o záměr, nebo zatím jen nedodělaný prvek hry.

V rámci proniknutí skrze dveře můžete použít ihned hrubou sílu, odpálení dveří nebo průzkum pomocí kamery. Někdy kamera zabere celý prostor místnosti, a tak víte, kde se nepřítel nachází. Pokud má místnost více sloupů nebo rohů, celkem věrohodně za tyto rohy nevidíte. Při vniknutí do místnosti proto musíte být velmi opatrní.

Když následně vniknete do místnosti, můžete spatřit nepřítele, případně on na vás bude skrze nějaký mrtvý bod střílet. Bude se vám však velmi často stávat, že vniknete do místnosti s více členy týmu a nikde nikoho neuvidíte. To se může stát, i když každého člena jednotky nasměrujete, aby takticky pokryl určitý prostor, a tedy aby nebyla nikde bitevní mlha. Následně spatříte nepřítele, který vám dá pár zásahů, případně jej zasáhnete i vy v rámci protiútoku.

Nepřítel však najednou uteče za sloup nebo do jiného mrtvého úhlu a vy, ani když máte v místnosti všechny členy týmu, jej nevidíte. Případně NPC může zaběhnout těsně vedle vašeho člena týmu a vy jej nevidíte. Můžete hýbat kamerou, jak chcete, a nikde není, najednou se pohnete, on se objeví dvě políčka od vás a zraní vám člena týmu.

V takovém případě můžete prakticky začít misi od začátku, protože budete mít na konci postih za ztrátu člena týmu, který bude při závěrečném hodnocení jasně přesahovat požadované bodové hodnocení mise. 

Přepínání mezi členy týmu je také poměrně kostrbatý oříšek. Pokud totiž k tomuto přepínání budete volit myš, velmi často se vám stane, že namísto přepnutí spíše nechtěně někoho zastřelíte. K přepínání je tedy rozhodně vhodné používat klávesy 1–5, budete tak mít větší jistotu a ušetříte si restarty misí.

Tactical Combat Department fight

Grafika a ozvučení hry

Hra jede na enginu Unity a ten odvádí opravdu dobrou práci. Grafika je poměrně příjemná, a i když je bez hlubšího detailu, v této herní kategorii se jedná o velmi příjemný počin. Optimalizace je velmi dobrá, ovšem ovládání kamery může být lehce kostrbaté. Na misích poznáte, že se jedná opravdu o inspiraci z her série SWAT, a to hned v úvodní misi.

Mise se skládají z vniknutí do menší chaty, staveniště, benzinové stanice nebo i opuštěné továrny. Všechny tyto mapy jsou osazeny různými překážkami a objekty, které do dané lokace zapadají.

Mapa je rozdělena v klasickém šachovnicovém rozložení a v tomto směru všechno funguje, jak má. Pouze vás bude štvát již zmíněný mrtvý úhel specialistů nebo problémy s jejich dohledem. To se bude dít, zejména když jsou nepřátelé ukryti v lesíku a jsou schopni se i 10 metrů/políček před vámi dočista vypařit.

Ozvučení hry je průměrné. Můžete slyšet výzvy členů vašeho týmu, jak chtějí, aby dotyčná osoba dala ruce nad hlavu. Co si zaslouží vyzdvihnout, je zvuk flashbangu a následné odpálení dveří, které zní velice povedeně a věrohodně. Jinak však zvukové efekty nevyčnívají z průměru.

Předběžný přístup

Hra je ve fázi předběžného přístupu, a proto se některé její aspekty mohou značně lišit od finální verze. Vývojář je velmi komunikativní a naslouchá komunitě, což je rozhodně bod, který se sluší zmínit.

 

Hru můžete sledovat zde.

 

GP uvozovky

Tactical Combat Department je povedenou tahovou strategií z prostředí speciálních jednotek zasazenou do reálného světa. Nejsou zde žádné superschopnosti, nemrtví ani čáry a kouzla, což je v tomto žánru poměrně vzácnost. Inspirace sérií SWAT se jednoznačně vyplatila. Hra má velký potenciál, ale také má před sebou ještě velký kus cesty, aby se mohla pořádně odlišit od konkurentů ve své kategorii.

Klady

zasazení hry do prostředí SWAT
různost a realističnost prostředí misí
reálný svět bez kouzel, superschopností atd.
různé prvky vstupu skrze dveře
povedený prvek morálky u nepřátel
aktivní přístup vývojáře

Zápory

překlikávání mezi postavami
zvláštní chování NPC
vaše postava nevidí nepřítele na tři políčka
absence ukládání v průběhu mise
0

Doporučujeme

Share on facebook
Sdilet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na LinkedIn