The Frosts First Ones náhled

The Frosts: First Ones – výprava v době ledové

27. 10. 2021

Na konci srpna tohoto roku vyšel zajímavý titul s názvem The Frosts: First Ones, který byl až na pár drobností vytvořen jedním člověkem, a to Ivanem Sukhanovem. The Frosts: First Ones je vizuální novela s bohatým příběhem a na Steamu si ji můžete pořídit pouze za 2,39 eur. Žádnou podobnou hru jsem nikdy nehrála, a tak jsem si kvůli sepsání recenze udělala velkolepou premiéru.

Úvod příběhu

Děj titulu je ze začátku velice prostý, nicméně časem se z toho vyvine velice bohatý a obsáhlý příběh, u kterého jsem měla chvílemi problém vše správně pochopit. Vaším hlavním hrdinou je muž jménem Berak, který je lovec a žije poklidným životem ve své vesnici. Nutno podotknout, že se nacházíte v pravěku, nejspíše v době ledové, jelikož celý svět kolem vás je pokrytý bílou pokrývkou a všechny řeky jsou zamrznuté do morku kosti. Jedno studené ráno za vámi přiběhne žena jménem Cilla, která vás požádá o pomoc. Je to manželka vašeho kamaráda Hendrika, který se už několik dní nevrátil ze své lovecké výpravy. Bojí se, že se něco jejímu milému stalo, a tak vás poprosí, zda byste se vydali po jeho stopách a pokusili jste se ho živého a zdravého dovést domů. Nejdřív váháte, jelikož věříte v schopnosti přežití vašeho přítele, ale po naléhání Cilly se nakonec vydáte na cestu. To však ještě netušíte, k jaké výpravě jste se to upsali.

Miniúkoly

Na své dobrodružné cestě narazíte na několik nástrah, kterým musíte čelit. Tyto nástrahy bych definovala jako takové miniúkoly, které vám hra dá za úkol splnit, nebo vás nepustí dále v příběhu. Některé jsou velice primitivní, kdy jen určitý předmět či předměty hledáte na zmrzlé plošině. Příkladem toho jsou klacíky na rozdělání ohně. Jiné úkoly vás donutí lehce zapojit vaše mozkové závity. Během své poutě narazíte na spoustu zvířat, některá jsou mírumilovná, jako třeba jeleni či zajíci, ale jiná vás roztrhají na kusy během mrknutí oka. Těmto zvířatům se tedy musíte za každou cenu vyhnout, a v tom spočívá ten úkol. Musíte chytrým způsobem kolem dravé zvěře proklouznout, u čehož je potřeba lehce zapřemýšlet, porozhlédnout se kolem sebe a rozhodnout se, která cesta je ta správná a bezpečná.

The Spirit

„The Spirit“ – takto se nazývají nadpřirozené bytosti, které vám zamotají hlavu. Tato nadpozemská stvoření se dostala na váš svět a obeznámí vás s faktem, že v celé galaxii se nachází mnoho světů. Z děje, jenž na mě zprvu působil spíše reálně, se díky nim stane jakýsi fantasy/sci-fi příběh. Tyto bytosti mají vě hře velice důležitou roli, jelikož přesně ví, kde se nachází váš blízký přítel, po kterém pátráte. Kvůli nim se také dostane vaše postava do situací, kdy se musí rozhodnout mezi dvěma možnostmi. Hra vám sice nenabídne, abyste se rozhodli vy jakožto hráči ovládající postavu, ale je zajímavé sledovat, ke kterému rozhodnutí se Berak přikloní.

Grafické zpracování a optimalizace

Vizuální zpracování hry dodává titulu The Frosts: First Ones jakési kouzlo, jedná se totiž o titul s pixelovou grafikou. V momentě, kdy se Berak setkal s nadpřirozenem, bylo vše tak krásně zbarvené do modré barvy a svět kolem zářil. Nicméně problémy s výběrem tohoto grafického zpracování nastávají hlavně ve chvílích, kdy se se svojí postavou nacházíte na méně přehledném místě, například uprostřed lesa či mezi křovím. Bylo pro mě pak velice těžké se jakýmkoliv způsobem orientovat, a tak jsem často chodila v kruzích, což mi kazilo herní zážitek. Počet snímků za sekundu nijak neklesal, hra naštěstí jela plynule bez záseků. Ráda bych ale přece jen něco vytknula. Velice často byly v herním světě postaveny neviditelné stěny, které mě nepustily dál, i když to vypadalo, že právě tudy vede cesta. Protipólem toho byly zase úseky, které vůbec nevypadaly jako ten správný směr, ale byly jím. Příkladem toho byly určité hory či kamenné úseky, kde mi napoprvé nešlo vyskákat přímo nahoru, a tak jsem usoudila, že právě tady je neviditelná stěna, a hledala jsem tedy jinou cestu. Opak byl ale pravdou, jen jsem neskočila přesně na to správné místo, které po mně hra vyžadovala.

The Frosts First Ones sova

Výborné audio hry

Ráda bych vyzdvihla perfektně zpracované audio hry, které dle mého nemělo jedinou chybu a dokáže hráče skvělým způsobem vtáhnout do příběhu. Při zvuku větru mi naskakovala husí kůže po těle, jelikož jsem si snad až sama připadala, že se nacházím na nějakém zmrzlém území. Zvuky zvířat byly také velice propracované a občasný hlas Beraka zněl až příliš reálně. V některých chvílích hry v pozadí byla lehce slyšet i hudba, která se k tomuto žánru hry a celkovému ději perfektně hodila.

Dialogy a monology

Váš Berak je velice ukecaný člověk, ať už si mluvil jen sám pro sebe nebo vedl dialog s jinou postavou. Chápu, že pomocí dialogů a monologů je tvořený téměř celý příběh v The Frosts: First Ones, avšak některé byly velice zdlouhavé a nudné.

The Frosts: First Ones vám nabídne pouze dvě až tři hodiny herní doby, nicméně za velice přívětivou cenu. V některých chvílích mě titul doopravdy dokázal zabavit, avšak jindy se mi zdálo, že snad u hry usnu. Příběh je spíše průměrný a grafické zpracování v některých úsecích nepřehledné, alespoň audio stránka hry byla úctyhodná a miniúkoly také nebyly k zahození.

• audio hry
  • minihry
  • některé části příběhu
  • jednoduché ovládání
  • cena na Steamu 2,39 eur
  • nepřehledné úseky ve hře
  • zdlouhavé dialogy a monology
  • neviditelné stěny v herním světě
  • Datum vydání 31.12.2021
    • Vývojář Ivan Sukhanov
    • Vydavatel Ivan Sukhanov
    0.0

Adéla Pfefrová

Od útlého dětství sledovala staršího bratra, jak hraje hry. A nakonec se to i pro ni stalo její vášní. V současné době téměř každý den ztrácí své nervy u hry Counter-Strike: Global Offensive, kterou hraje dlouhých 5 let. Její slabostí jsou rozhodně survival hry, jako například The Long Dark nebo The Forest. Svojí povahou je extrovert, když zrovna nesedí u her nebo seriálů, ráda poznává nové lidi a věnuje všechen svůj volný čas svým přátelům a rodině.