The Infected náhled

The Infected – postapokalyptický svět na vás čeká

26. 4. 2021
Zdroj náhledu: DigX Studios

Žánr survival, tedy boj o přežití, se stal u hráčů velice populárním a oblíbeným tématem. O tom svědčí velké množství her, které na nás vývojáři chrlí napříč všemi platformami den co den, a řada dalších zcela jistě bude následovat. Avšak ne každý survival si zasluhuje vaši pozornost. The Infected je naštěstí opakem a vaši náklonnost si zaslouží! The Infected je prvním herním počinem vývojářského týmu DigX studios a mohu vám hned na začátku propálit, že se jim opravdu povedl.

Insiprace z The Forest a Green Hell?

Fanoušci survival her během hraní musejí zaznamenat, že The Infected se mírně podobá některým známým titulům tohoto žánru. Stavění budov vám bude nápadně připomínat The Forest, crafting systém a inventář je zase podobný realistickému hardcore survivalu The Green Hell. V případě zombírů (poznámka autorky – nejedná se o překlep) vám dost možná vyvstane na mysli 7 Days to Die. The Infected si z těchto her vzalo to nejlepší a nebyl to krok vedle. Vznikla tak chytlavá a zábavná indie hra.

The infected zabitý zombír

Bear Grylls v postapo světě

Na začátku hry se objevíte uprostřed prosluněné louky. V inventáři máte jen základní vybavení, jako je zapalovač nebo obvazy. Vše ostatní si už musíte obstarat sami, a tak se okamžitě pouštíte do práce. Po okolí hledáte materiály, klacíky a kamínky, z nichž si můžete vytvořit nástroje – sekeru, oštěp nebo krumpáč. Úvodem vás provede krátký tutorial, který vás naučí základním dovednostem. První vlna zombírů přichází až po několika dnech, a tak máte čas se na ně dostatečně připravit. Jako hlavní obrana vám bude sloužit vaše rádoby nedobytná základna, kterou si postavíte dle vaší libosti a kreativity.

Stavění není jako ve Fortnite, katalog předmětů a crafting

Stavění je zcela intuitivní, v katalogu si najdete potřebnou část domu a tu položíte na mapu. Postavíte ji tím, že do ní přidáte potřebný materiál, jako například klády, prkna, hřebíky a tak dále. Musíte začít pevnými základy, poté pokračujete zdmi a nakonec střechou. Váš dům může mít několik pater a jak bude vypadat, záleží jen na vás. Všechny potřebné informace o výrobě čehokoliv, co The Infected nabízí, naleznete také v katalogu. Katalog je velice nápomocný, díky němu si nemusíte pamatovat postupy výroby, přerušovat gameplay a pídit se po návodech na internetu. V katalogu naleznete i předměty, které nejdou vyrobit, ale dají se získat jiným způsobem. Tento způsob je v katalogu popsán a opět vám nejen usnadní práci, ale také ušetří čas a zlepší orientaci ve hře.

Vychytávky Ládi Hrušky

Ve hře The Forest pracujete zejména se dřevem a kamením, The Infected má ale mnohem rozmanitější crafting. K výrobě předmětů nejdříve musíte v některých částech světa najít technologická schémata, která vám umožní zhmotnit tyto vychytávky, jako je třeba lednička, solární panel, lis na olej nebo větrné turbíny. Ve hře také pracujete s elektřinou, díky které napájíte již zmíněnou ledničku nebo třeba světla v domě či jiné spotřebiče. Má to jednu výhodu, neplatíte ČEZu za energie.

Masterchef The Infected

Udržovat vaši postavu zdravou není zrovna jednoduché. K přežití potřebujete dostatek sacharidů vitamínů, proteinů a tuků. Sacharidy a vitamíny získáváte převážně ze zeleniny, kterou si sami vypěstujete. Zahradnickými dovednostmi si můžete vypěstovat například melouny nebo okurky. Proteiny a tuky obsahuje v dostatečném množství maso. Po celé mapě žije několik živočichů, které můžete ulovit. Je libo srnec, medvěd nebo třeba mýval? V jídelníčku nesmí chybět ryby. Z rybníčku nachytáte pár ryb, které přijdou vhod vašemu metabolismu. Z ulovených zvířat také získáváte další suroviny jako kůži nebo zvířecí tuk, ty poslouží k výrobě předmětů.

Opuštěné vesnice a jeskyně

Na mapě se vyskytují opuštěné vesnice, kde můžete nalézt spoustu předmětů nebo vybavení. Tyto vesnice dodávají hře skvělou postapokalyptickou atmosféru. Buďte ale připraveni, že se v nich může vyskytovat několik krvelačných a masachtivých zombírů. Na mapě se nacházejí symboly jeskyň. V těchto jeskyních naleznete olovnatou a železnou rudu. Po vypálení rudy v peci z ní získáte železný nebo olověný ingot.

Má The Infected nedostatky?

Hra se nachází stále v předběžném přístupu, přesto mnoho nedostatků nemá a řadím ji mezi povedené survival hry. Je zde ale něco, co bych ráda vytkla. Nejvíce mi chybí multiplayer mód. Všechny survival hry jsou lepší s přáteli a u The Infected by tomu nebylo jinak. Můžeme jen doufat, že tvůrci mód pro více hráčů přidají.

The Infected je skvěle propracovaná survivalovka, která nabízí hráči neskutečné množství herních možností. Crafting systém je jednoduchý, předmětů mnoho a stavění základny je zábavná kreativní část hraní. The Infected má snad vše, co by správná survival hra měla mít. Pokud bude přidán multiplayer, poslední vada na kráse bude tatam.

• stavění základny
  • rozsáhlost předmětů a craftingu
  • mapa
  • postapokalyptická atmosféra
  • cena na Steamu pouze 11,59 eur
  • chybí multiplayer
  • Datum vydání 07.08.2020
  • 0.0

Adéla Pfefrová

Od útlého dětství sledovala staršího bratra, jak hraje hry. A nakonec se to i pro ni stalo její vášní. V současné době téměř každý den ztrácí své nervy u hry Counter-Strike: Global Offensive, kterou hraje dlouhých 5 let. Její slabostí jsou rozhodně survival hry, jako například The Long Dark nebo The Forest. Svojí povahou je extrovert, když zrovna nesedí u her nebo seriálů, ráda poznává nové lidi a věnuje všechen svůj volný čas svým přátelům a rodině.