The Mageseeker: A League of Legends Story - náhled

The Mageseeker: A League of Legends Story – nespoutaný hrdina

15. 5. 2023

Od studia Riot Forge jste měli možnost zahrát si již dvě hry ze světa League of Legends. V té první jste se pokusili se skupinou hrdinů ze Summoner's Riftu zastavit šíleného krále Viega. Ve druhé jste se ocitli v roli Ziggse, jenž dokáže vyhodit do vzduchu téměř vše, co se vyskytuje v jeho blízkosti. Tentokrát se vývojáři zaměřili na úplně jiný příběh z jiné části Runeterry. Vaším úkolem bude vyvolat revoluci v Demacii a osvobodit tak všechny utlačované mágy. Ocitnete se totiž v kůži Sylase, který byl dlouhá léta vězněn za zločiny, jež nespáchal úmyslně, ještě když byl malý kluk. Nyní se mu podařilo uprchnout a lační po pomstě. Bude však tato kombinace příběhu a zvolené herní mechaniky fungovat? To se dozvíte v naší recenzi The Mageseeker: A League of Legends Story.

Mageseeker vězeň

Příběh plný magie

Abychom pochopili Sylasův příběh, musíme se vydat do Demacijského království, kde se lidé odjakživa báli mágů. Proto vystavěli obrovské zdi a nasadili hlídky, které měly mágy držet dál od jejich nově vybudovaného království. Někteří mágové své schopnosti skrývali, a tak byla založena skupina lovců mágů (Mageseekers), kteří sami oplývali magickou silou, ale využívali ji pouze pro dobro demacijského národa a mágy lovili, pronásledovali, zavírali do žalářů, anebo je poslali do vyhnanství.

Takový byl i náš hlavní hrdina, jenž byl Mageseekery v podstatě vychován. Jednoho dne se však nevědomky dopustil chyby a jeho vinou přišlo o život několik lidí. Proto byl po dlouhou dobu uvězněn v žaláři, kde jeho vztek a touha po pomstě každým dnem rostly. Jednoho dne Sylasovi svitla naděje v podobě dívky ze vznešeného rodu – Lux –, která mu nevědomky pomohla k útěku, a zde začíná náš příběh. Sylas je od té doby rozhodnutý vést povstání proti národu, ve kterém nemůže žít žádný mág klidným životem. Proto se přidá k rebelům a pomůže vést tyto lidi k lepším zítřkům. Na své pouti potkává mnoho různých stvoření, která oplývají všemi možnými schopnostmi. Ta snad pomohou Sylasovi dovést povstání až do úplného konce a umožní v Demacii žít život beze strachu.

Pixely jsou pořád šik

Vizuální stránka hry je už na první pohled jednoduchá a může se zdát, že nenabízí nic extra. V tomto případě tomu tak není. I když během hraní nemá postava Sylase v podstatě žádný obličej, jelikož na detaily si v tomto ohledu vývojáři nepotrpěli, dokáže podoba hry i přesto okouzlit. Je to hlavně díky všem speciálním efektům, které během soubojů uvidíte. Kromě toho si vývojáři dali záležet také na podobě nepřátel. Někteří z nich vypadají opravdu úchvatně a zároveň i děsivě. Kromě toho se autorům podařilo vytvořit věrohodné prostředí, jež podtrhuje atmosféru velkoleposti Demacie. Dále můžete během hraní najít spoustu odkazů na hru League of Legends nebo třeba Teamfight Tactics. Největší škoda je, že si během hraní vizuální stránku moc neužijete, jelikož se budete primárně soustředit na vyhýbání se různým útokům nepřátel.

Herní mechanika The Mageseeker: A League of Legends Story překvapila

Co se týče herní mechaniky, v klasickém League of Legends mají postavy čtyři unikátní schopnosti. Před hraním jsme měli trochu obavy, že se tato mechanika časem stane repetitivní. Vývojáři si však s tímhle problémem skvěle poradili. Všechny čtyři základní schopnosti jsou v Sylasově výbavě už od začátku. Dá se tedy útočit jeho řetězy, k dispozici máte slabý a silný útok. Dále lze libovolně používat dash. Také se svými okovy můžete přitahovat k různým předmětům, nebo dokonce i nepřátelům. S ultimátní schopností si vývojáři vyhráli nejvíc, jelikož na cestě za revolucí potkáte spoustu mágů, kterým můžete ukradnout jejich schopnosti a sesílat všechna jejich zaklínadla. Během soubojů potkáte nepřátele, již ovládají rozdílné druhy magie. To vás donutí nad souboji i přemýšlet, a ne jenom zběsile klikat tlačítkem na myši.

Kromě toho dostáváte podporu od svých přívrženců, takže můžete vyvolat kouzla i různými kombinacemi útoků. To ale ještě není vše, poslední třešničkou je vyvolávat ultimátní schopnosti šampionů, jako je Morgana nebo Lux, což je ultimátní zbraň. Dále si můžete svoji postavu také vylepšovat, přidávat si životy, damage nebo vytvářet nové schopnosti. Výběr záleží opravdu na vás a omezen je jen vaší fantazií. Během soubojů si tedy můžete vybrat, zda půjdete cestou zběsilého mlácení, nebo zkusíte mechanicky náročnější cestu a využijete veškeré prostředky, které máte. Upřímně řečeno se nám druhá cesta zamlouvala mnohem víc, byla zábavnější a velmi jsme si hraní užili. Co se týče herní mechaniky, nemůžeme absolutně nic vytknout. Kombinací je obrovské množství a hra je velice svižná. Akce vás vtáhne okamžitě, budete muset být vynalézaví proti různým druhům nepřátel a hlavně těm největším. Nudit se rozhodně nebudete.

Příběh o revoluci

Pokud se orientujete v pozadí League of Legends a rádi čtete příběhy hrdinů, moc dobře víte, že se jejich jednotlivé životy prolínají. Příběh o Sylasovi, Lux a Garenovi jsou velice úzce propojené a většinu času působí právě Sylas jako největší záporák. Ve hře máte možnost poodhalit, co se skrývá pod demacijským pozlátkem, a že není všechno tak růžové, jak se může zdát. Během vedení revoluce potkáte nové postavy, jejichž příběhy by mohly být poutavé, bohužel byly podávány formou dialogů, kterých bylo ve hře až přespříliš. Na začátku nám některé postavy začaly přirůstat k srdci, dočetli jsme se o nich spoustu zajímavých věcí a poslouchali jejich názory. Bohužel časem postav i příběhů přibývalo a dialogů bylo tolik, že začaly spíš nudit, než aby o něčem vypovídaly. Příjemným oživením bylo pouze setkání s postavami, které již známe,, jako je Morgana, Lux, Garen, Jarvan IV. nebo Shyvana.

Nekonečno možností

The Mageseeker: A League of Legends Story jako celek funguje skvěle. Základna vašeho odboje je místo, kam se vždycky vracíte s osvobozenými mágy. Z této části se pokaždé vydáváte na různé mise. Kromě misí hlavního příběhu zde máte i mise vedlejší, kam se můžete vydat sami nebo poslat jednotku mágů. Zde můžete získat další mágy nebo kořist, s pomocí těchto věcí se může Sylas dál zlepšovat. Investovat můžete do jeho zdraví, damage, magie nebo ultimátních schopností. Jak pokračujete ve hře, vidíte, jak se vaše základna rozrůstá a vy se stáváte mocnějšími a mocnějšími. Hře však musíme vytknout nabídku DLC, která jsou vesměs zbytečná a přidávají obsah, jenž ve hře mohl být už od základu. V podstatě se v poměru cena/výkon moc nevyplatí. Všichni víme, že společnost Riot Forge není zrovna krachující společnost, která by tímto způsobem potřebovala podpořit.

The Mageseeker: A League of Legends Story je akční řežba, která vás svojí herní mechanikou i vizuálním vzhledem nadchne. Jakmile hru zapnete, akce vás vtáhne takovým způsobem, že nebudete chtít skončit. Vývojáři si opět vybrali skvělou dějovou linku a dokázali ji zpracovat do poutavého příběhu. Hře na kráse ubírají pouze zdlouhavé dialogy a nesmyslná DLC. Pokud se tedy zajímáte o hru League of Legends, nebo prostě jenom máte rádi akční rogue-like tituly, tuto hru vřele doporučujeme.

• herní mechaniky
  • velká spousta akce
  • vizuální efekty
  • achievementy
  • příliš dlouhé dialogy
  • zbytečná DLC
  • Datum vydání 18.04.2023
  • 0.0

Anežka Ebrová

Anežka je hráčka již od dětských let. Její vášeň propukla již na základní škole díky školním počítačům, kde ztrácela pojem o časoprostoru. Mezi její první herní lásky patří série Half-Life. No a jak se říká, stará láska nerezaví. Hry od Valve prostě zbožňuje stejně jako střílečky a skákačky. Mezi její další koníčky patří hlavně sport, cestování, knihy a deskovky. Avšak její láskou zůstávají vždy hry, stejně jako pivo - tanková Plzeň 12° středně vychlazená.