Touha Amazonek – logo

Touha Amazonek – ženský ráj to napohled

22. 1. 2024
Zdroj náhledu: TF Runner

TF Runner je české nezávislé studio, které nám v minulosti představilo zajímavý point-and-click erotický titul s názvem Pomsta Kirké. Tento projekt vynikal nejen svým retro vizuálem, který mu slušel a odlišoval ho od běžných sexuálních hříček, ale především díky svému námětu, který tvůrce přinesl – transformaci. Pokud jste titul hráli, jistě víte, o čem mluvím, a pokud ne, měli byste to napravit. Po třech letech přichází studio TF Runner s novým projektem nazvaným Touha Amazonek, na který jsem se opravdu těšil. V dnešní recenzi si tuto hru představíme, porovnáme s Pomstou Kirké a zodpovíme otázku, proč byste si fantasy pro dospělé Touhu Amazonek měli zahrát.

Když rytíř bojuje proti proměně

Jako rytíř (jméno a etnikum si zvolíte sami na začátku) jste vyslán do boje proti Amazonkám, ale uvíznete v léčce zlomyslné čarodějky Kasandry, která vás přinutí sloužit jí. Brzy ovšem zjistíte, že se začínáte proměňovat v ženu. Abyste uspokojili Kasandřiny požadavky, musíte sbírat magické rostliny a naučit se míchat jednotlivé lektvary, které po vypití způsobují různé tělesné změny. Bude čistě na vás, jestli se podrobíte a stanete se jednou z Amazonek, nebo se utlačování čarodějky postavíte. Premisa může do jisté míry vypadat nezajímavě nebo jako klasické klišé, co jsme mohli vidět v jiných projektech, skutečnost je ovšem úplně jiná.

Postupně, když plníte veškeré úkoly, které si pro vás amazonské slečny připravily, budete odhalovat jejich osudy, jež nemusely být vždy veselé. K tomu přispívají propracované dialogy, ty na mě působily mnohem zajímavěji a dokázaly mě do příběhu více vtáhnout. Nemůžu tvrdit, že zde naleznete úroveň rozhovorů ve stylu triple-A RPG kousků, tedy s rozvětveností a několika způsoby reakcí. Přesto však platí, že texty jsou zábavné a pocitově přirozené, což svědčí o autentickém přístupu autora. Pomsta Kirké, která měla své kladné okamžiky, nedokázala vytvořit potřebné pouto mezi vámi a svým příběhem, což Touha Amazonek ano.

Kde Amazonky zazáří a kde se mohou ztratit

Touha Amazonek disponuje dvěma věcmi, které by potencionální kupce mohly odradit. První z nich je zjevná hned na první pohled – vizuální zpracování. Upřímně, grafické 2D provedení v izometrickém stylu vypadá v samotné hře mnohem lépe, než jak lze vidět na fotografiích na Steamu. Oproti Pomstě Kirké zde došlo ke značnému posunu, co se modelů dívek a celkového vizuálu týče. Titul stále disponuje retro nádechem v moderním provedení.

Těšit se můžete na tři různá vyobrazení: první jsme si již zmínili, druhým jsou ručně kreslené obrázky a posledním jsou sekvence, které jsou plně vymodelované, díky čemuž si slečny či milostný akt užijete naplno. V tomto ohledu není popravdě co vytknout, i když bychom mohli namítat, proč zde nejsou animace, když jiné projekty je mají. Ovšem ačkoliv by pohyblivé snímky dokázaly Touhu Amazonek povýšit o úroveň výše, nemyslím si, že jsou nezbytné. Amazonky lze kategorizovat jako čistě příběhovou záležitost, jež erotické prvky přidává jako bonus pro zpestření. Zároveň je plno skvělých titulů, jako Sanguine Rose či Lust Epidemic, které mají pouze statické obrázky, a stejně si naleznou své příznivce. Přesto si ale myslím, že se od TF Runner jednou dočkáme i těch animací.

Když dáte Amazonkám šanci, zjistíte, že se jedná o poměrně repetitivní záležitost. Každý váš úkol začíná tím, že jdete pro Kasandru nasbírat důležité předměty (případně léčíte zraněné či uklízíte), jako jsou houby, med nebo třeba borůvky. Jakmile splníte její požadavky, váš den skončí a vy se posunete v příběhu. Ve skutečnosti tomu tak úplně není. Ano, je pravda, že sbíráte neustále ty samé věci v opakujících se lokacích, tomu se jednoduše nevyhnete, ale nikde není řečeno, že to musíte udělat okamžitě. V místech, kde se nacházíte, máte kolem sebe pár krásných slečen, pro něž lze plnit jednotlivé úkoly, jako poražení goblina v mlýně, zasetí pole, výroba erotické hračky nebo vytvoření lektvaru, po němž slečně roste mužský úd. Takže místo toho, abyste šli hned sbírat houbičky, můžete zkoušet dostat se do lůna Amazonkám. Postupně se vám odemkne přístup do většího města, kde na vás čeká další řada úkolů. Takže závěrem lze říci, že jistá dávka neustále opakujícího cyklu zde existuje, nicméně jsou k dispozici varianty, jak ho narušit a užít si jiné aspekty.

Při zamyšlení nad tím, co bych projektu vytkl, mě napadají akorát mise, kde musíte utíkat nebo někoho zachraňovat. Nechci tvrdit, že Touha Amazonek má neohrabané ovládání, protože to není pravda. Jenom mi například v částech, kdy hořel les a já musel hledat zraněné nebo prchat před strážci z vězení, přišlo trochu zvláštní. Neříkám, že to bylo špatné, jenom zvláštní. Během těchto misí musíte rychle reagovat na dění, jinak je po vás, což znamená následné opakování úkolu. Při útěku využíváte talisman, abyste zavolali pomoc, ale zároveň rychle odbíháte před vojáky, kteří vás dokážou porazit pomalu na dvě rány.

Současně osvobozujete jiné vězně a rychle mačkáte tlačítka myši, abyste byli neustále v pohybu, jinak je konec. Několikrát jsem kvůli hektickému stlačování tlačítka místo otevření dveří narazil do zdi a modlil se abych získal jiné ovládání, kupříkladu na šipkách či klasické WASD. Toto ovšem není nijak závažný problém, který by hru znehodnocoval, spíše jde o subjektivní názor. Tento druh obtížnosti může někomu více sednout. Případně by nebylo na škodu, kdyby existovala možnost přepínání mezi různými schématy ovládání. To by umožnilo hráčům, kteří nejsou příznivci žánru point-and-click, hrát jednodušeji buď přes klávesnici, nebo naopak.

Taky bych poměrně rád věděl více informací o postavách. Jistě, taková Pampeliška (jedna z Amazonek) vám sice řekne o své minulosti, ale to neplatí pro všechny postavy. Nebylo by špatné dozvědět se o protagonistech více, neboť i o svém hrdinovi víte akorát tolik, že to byl rytíř, ale neznáte jeho pohnutky a důvody, proč se jím stal. Stejně jako u ovládání, ani zde se nejedná o zásadní nedostatek, ale spíše o moje přání pro budoucí hry. Vývojář Sicco dokáže totiž vytvořit zajímavé charaktery, které byste chtěli poznat do hloubky, jenže není vám to umožněno.

Sexuální minihry a jejich nečekané výzvy

Pokud jde o sexuální obsah, musím říci, že jsem byl značně zaskočen, když jsem se setkal se svou Nemesis. V Pomstě Kirké byl milostný akt doprovázen minihrou, během níž jste museli určitou rychlostí přejíždět ikonkou penisu po obrázku ženského klitorisu z pravého rohu do levého. Tato dovednost mi bohužel nešla a nedokázal jsem uspokojit žádnou z postav. Když jsem zjistil, že tato mechanika se objevuje i v recenzovaném titulu, byla to pro mě noční můra. Nicméně jsem se nechtěl vzdát a po několika hodinách tréninku jsem se konečně stal mistrem v ovládání ikonky mužského pohlaví po obrázku… myslím, že si zasloužím vlastní achievement. Co se animace týče, stejně jako v předešlém titulu neobsahuje žádné pohyblivé snímky a veškeré události jsou vyobrazeny formou textu a různě kreslených obrázků.

Touha Amazonek – erotická nemesis je zpět
Touha Amazonek – to je divoška

Toto sice není jediná minihra, na kterou zde narazíte, ale nechci vám prozrazovat úplně všechno, abyste měli co objevovat. Jediné, co vám k nim ještě řeknu, je to, že později existuje varianta, jak některé z nich automaticky přeskakovat, respektive se budou plnit samy, a vy máte volné ruce. Naštěstí zde miniher objevujete poměrně dost, takže nebudete o nic ochuzeni. Rovnou podotýkám, že jsou poměrně zábavné. Jedna z nich mě dokonce vrátila do dětských let.

Když se RPG setká s šatníkem

Přestože jsme si lehce nastínili sexuální aspekty, neřekli jsme si o tom důležitém, a tím je transformace, na níž je celá hra postavena. Jak jsme již uvedli, během hlavního úkolu pro věčně nevrlou čarodějku budete neustále sbírat několik předmětů. Lokace, na nichž se následně pohybujete, je dobré prozkoumávat, neboť díky tomu naleznete několik způsobů, jak se měnit. Primárně jde o změnu z muže na ženu, ale během cesty lze nalézt sukubu, která vám po sexu zvětší velikost vašeho pinďi či poprsí, takže se z vás stane shemale. Narazíte také na vlčí dívku, díky níž se měníte na vlka, nebo gobliní slečnu, jež zařídí, že budete lesbická goblinka. Existuje poměrně dost variant, jak si svou postavu znetvořit, a pokud budete ostražití, naleznete i menší easter egg, který vás propojí s Pomstou Kirké, kde jste se měnili na prasátko. Jinak očekávejte lesbické hrátky, masturbaci, orální nebo anální potěšení a mnoho dalšího… dokonce i šmírování klíčovou dírkou. Postupem času dostanete také příležitost upravit své jméno, účes nebo tvar přirození (to ale funguje pouze tehdy, pokud se vzdáte penisu).

Vzhledem k tomu, že se jedná o RPG titul, budete pořizovat vybavení, které má různé statistiky. Mezi těmito předměty patří meče, sekery, štíty, léčivé lektvary, magické předměty a také dámské oblečení. Ano, budete nakupovat šaty, lodičky, podprsenky, kalhotky, krajky a podvazky. Upřímně, nenapadlo by mě, že to někdy řeknu, ale je celkem zábava sledovat, jak některé Amazonky reagují na to, když si koupíte nové oblečení nebo jakmile zjistí, že v kalhotkách skrýváte obrovské kladivo, co se nebojíte použít. Kromě nakupování zmíněných předmětů ovšem neočekávejte, že byste určitým způsobem mohli ovlivnit vaše dovednosti, neboť zde nic takového není a ve finále to absolutně nevadí.

Čím více věcí by tvůrce přidal, tím větší je šance, že by svou práci pokazil. Jednoduchost může být krásná a Touha Amazonek je tímto řádným příkladem. Mohli bychom namítat, že by bylo fajn, kdyby se tu nacházel strom dovedností, rozšířená možnost přizpůsobení postavy a další prvky. Recenzovaný kousek však funguje skvěle díky tomu, že má čistě základní náčrty různých mechanik. Stačí se podívat na velká studia, která mají miliony na své projekty, a přitom nejsou schopna dodat funkční záležitost. Pro takové případy nemusíme chodit daleko, stačí se podívat, jak dopadl Redfall či nové Call of Duty.

Rozšířený obsah a volba v Touze Amazonek

Budu se opakovat, ale oproti předchozí hře je zde opravdu mnohem více obsahu a vylepšení. Touha Amazonek není jenom pěkně vypadající vizuál, příběh doplněný zajímavými dialogy, skvělý námět ohledně transformace nebo jednoduchou hratelností, jež skrývá obtížné prvky. Máte zde možnosti, jak upravit svou postavu, spousty vedlejších misí, některé rozhovory se budou lišit tím, jak reagujete nebo jestli máte penis, či nikoliv. Je tu mnohem více povedených miniher, u nichž jsou možnosti automatického plnění. Celkově vám Touha Amazonek dává pocit totální svobody nad vaším příběhem, vy sami určujete cestu, kterou se vydáte, a vy sami zvolíte, jaký osud si vyberete.

TF Runner momentálně pracuje na dalším projektu s názvem Prisoner Colony 41. Jedná se o sci-fi příběh, v němž odsouzený hrdina skončí v ženské zločinecké kolonii, kde jsou zločinci pověřeni teraformováním vzdálené planety. Podobně jako u dřívějších titulů jde o transformační příběh, v němž se mužská postava proměňuje v ženskou. Nemohu skrývat, že se těším na možnost zahrát si tuto novinku, neboť její premisa zní velmi zajímavě. V oblasti erotických RPG přináší jak Pomsta Kirké, tak Touha Amazonek něco nového, a věřím, že Prisoner Colony 41 předčí své předchůdce, čímž nám Sicco přinese další skvělý zážitek

Touha Amazonek přináší do žánru erotického RPG zajímavý koncept a vylepšení oproti předchozím projektům od TF Runner. Příběh, dialogy a možnosti transformací posouvají hru dopředu, i když některé aspekty, jako je grafika a repetitivnost, by mohly vyžadovat další pozornost. Celkově je to však povedený titul pro ty, kteří hledají netradiční žánr s transformačním prvkem.

• originální příběh a transformační téma
  • propracované dialogy
  • různorodost miniher