Pomsta Kirké – Logo

Pomsta Kirké – aneb zábava s čarodějkou

1. 10. 2021

Pomsta Kirké je vytvořena na motivy Homérovy básně Ilias a Odyssea. Dle ní řecký král Odysseus doplul na ostrovu Aiaia, na kterém žila čarodějka Kirké. Ta proměnila jeho posádku na vepře, ale jemu samotnému se tomuto osudu podařilo uniknout. Vyzkoušejte se, zda podle slavné básně zvládnete odolat celých třicet dní tomuto nepříznivému osudu také vy.

Za touto erotickou adventurou stojí české herní studio TF Runner. Zhostíte se role kapitána lodi – jehož jméno si sami zvolíte –  vracejícího se domů po vítězné bitvě. Vaši radost z vítězství bohužel rychle vystřídají starosti, protože vám začne docházet jídlo. Coby zkušený navigátor se podíváte do map a začnete hledat ostrov, u kterého byste zakotvili.

Stanete se králem driftingu

Poté, co jste se seznámili s úvodním příběhem, se chopíte kormidla své lodi a konečně začnete hrát. Ihned ze začátku se stanete králem Tokijského driftu tím, že se budete vyhýbat tornádům a menším kamenům. Rychlost, jakou se vaše plavidlo pohybuje, by vám mohl závidět i sám Dominic Toretto. Prvním úkolem je dostat se na ostrov v časovém limitu přesahujícím jednu minutu, což mi přišlo zbytečně dlouhé. Pokud se vám náhodou podaří potopit loď tím, že narazíte na břeh, můžete si celou sekvenci zopakovat od začátku.

Stromy z krajky

Po zakotvení na břehu ostrova rozdáte posádce úkoly a sami převezmete první hlídku, při níž vyčerpáním usnete. Po probuzení zjistíte, že se vám náhodou ztratila celá posádka. Naštěstí však potkáte nymfu, jež se představí jako ostrovní víla, a velmi ji zajímá, proč má ta velká dřevěná věc (vaše loď) na stromech krajku. Budete mít k dispozici dialogové možnosti a můžete se rozhodnout, zdali budete galantní a jednoduše víle vysvětlíte, že dřevěná věc je loď a že krajky jsou plachty, aby mohla plout. Taky se můžete vykašlat na galantnost a prostě jí říct, že je úplně blbá. Nakonec vám nymf(omank)a vysvětlí, že se vaše skupina vydala za ostrovní čarodějkou Kirké, která není ani tak zlá, jako spíš úplně znuděná. Kirké z nudy udělala z vaší posádky prasata – tomu říkám opravdu se nudit

Znuděná čarodějnice

Jako odvážný hrdina se vydáváte zachránit svou posádku a jste rozhodnut učinit vše, co je třeba. Vydáte se na cestu napříč ostrovem, až se konečně setkáte s příšernou a unuděnou čarodějnicí Kirké s velkou chutí na sex, jež vám hned vysvětlí, že na vás čeká. Prohodíte spolu jen pár slov a nakonec vám řekne, že do třiceti dnů promění vaši posádku zpět v lidi. Mezitím jí posloužíte jako sexuální sluha, jelikož chce svou nudu kompenzovat tvrdým sexem. Jsem si jistý, že je to skvělý nápad, jak tu nudu zahnat.

Pár dialogů je opravdu skvělých a dokážete se u nich pobavit, ovšem to, co mě přimělo se zamyslet, byl samotný sex. Nejsou zde žádné sexuální animace a samotné akty jsou popisované písemně, což hře dodává jistý důvtip. Chvílemi jsem se nad tím zarazil a říkal si, že se tvůrci museli dobře bavit, protože některé popisy jsou opravdu brilantní.

Krmení a transformace

Poté, co si poprvé užije s Kirké, začíná diktovat pravidla typu sněz, co ti dám, a dělej to jen se mnou. Možná to zní jednoduše a docela prázdninově – ale čeká vás třicet dní s čarodějnicí, jež je nadrženější než prérijní koza. Ovšem nebyla by to čarodějka, pokud by v tom nebyl skrytý háček. Po celou dobu, co jste na ostrově a jste sexuálně využíváni pro její zábavu, se z vás pomalu stává prase.

Ve hře jsou čtyři ukazatele: zdraví, proměna, WC a hlad. Ukazatel proměny se naplní vším, co během dobrodružství sníte. Tento údaj vám řekne, jaké procento vaší fyzické přeměny v prase již proběhlo. Potraviny rovněž slouží k doplnění vašeho zdraví. Hlavní problém bohužel spočívá v tom, že jste nuceni jíst, přestože jste na začátku hry upozorněni, že se nemáte přejídat. Jídlo se zde podává prostřednictvím miniher, z nichž jedna je lehčí verzí pac-mana, jen s prasečí hlavou. Abyste v nich však uspěli, musíte naplnit svůj hladový metr, jinak minihru nedokončíte. Přesně tohle mě na hře opravdu štvalo, protože je to uděláno strašně nuceně.

Proměněnou posádku budete muset také dobře nakrmit. Proto pro ně vždy chodíte sbírat jídlo: jablka, ananasy, melouny nebo banány. Čas od času na vás zaútočí divoká zvířata v podobě tygra, medvěda, lva nebo osminohého pavoučího přítele, v jejichž blízkosti padají zlaté mince. Jakmile nasbíráte požadovaný počet potravin, vrátíte se k posádce a vhodíte jim jídlo do krmítek. Následně se vrátíte ke Kirké, umyjete se, užijete si společné chvíle, najíte se nebo si dojdete na latrínu a to se několikrát opakuje.

Sexuální minihra

Někdy se stane, že jakmile se ke Kirké přiblížíte jako hodný chlapec, abyste ji uspokojili, aktivuje se minihra, se kterou jsem měl velký problém. Úkolem je pomalu a opakovaně posouvat ikonu penisu po obrázku odhaleného dívčího klínu. Nikdy jsem se necítil tak neschopný při hraní porna jako tady. Ať jsem pohyboval penisem sem a tam rychlostí nejpomalejšího šneka na světě, stejně se nemohla nabažit a nikdy nebyla spokojená. Na druhou stranu, když jsem byl zase stejně rychlý, či ještě rychlejší než samotný Flash, ukázala mi prostředníček a já ji neuspokojil. Domnívám se, že nejsem dobrý v jízdě s ikonou penisu na ženském klíně, doufám, že budete mít větší štěstí.

Ovládání je trochu neohrabané

Ačkoli je Pomsta Kirké zábavná a relaxační hra se sexuálními aspekty, některé věci kazí pozitivní zážitek. V mém případě to bylo ovládání hry, které probíhá jednoduše myší. Pokud podržíte stisknuté levé tlačítko myši, postava se bude přesouvat ve směru vašeho pohybu. Právě zde se několikrát objevil problém spočívající v tom, že postava narazila na stromy, houby nebo keře a nebyla schopna jimi jednoduše projít. Neprůchodné prostředí je skutečným problémem, protože hra se odehrává na opuštěném ostrově plném stromů, keřů a různých dalších věcí. Počítejte tedy s tím, že se často zaseknete.

Dalším nepříliš velkým problémem je mapa. Můžete na ní vidět jen cesty, po kterých se dá chodit, ale to je asi tak všechno. Na druhou stranu je pravda, že ve hře nenajdete rozsáhlé RPG prvky, které by bylo třeba nějak označit… kromě pátrání po perle.

Grafické zpracování

Na rozdíl od jiných erotických her v tomto titulu nenaleznete nejmodernější grafické technologie. Podobně jako u jiného tehdy recenzovaného titulu Archamon, i zde vypadá grafika zastarale. Nicméně tento styl prezentace hře sluší a nedokážu si ji představit jinak. Poslední dobou je pro mnohé hráče důležitý první dojem, a pokud se nejedná o nejrevolučnější technologii, automaticky ji odsoudí

Mám či nemám koupit?

Na první pohled se může zdát, že si jen stěžuji na hru samotnou, ale tak to rozhodně není. Je sice pravda, že titul má některé nedostatky, kvůli kterým ztrácí plusové body, ale i tak se jedná o celkem povedený projekt, jež si zaslouží vaší šanci.

Vývojáře můžete sledovat na jejich oficiálních stránkách TF Runner a seznámit se s jejich dalšími erotickými tituly. Věřím, že o tomto českém studiu ještě uslyšíme, a já budu doufat, že si od nich budu moci zahrát i další tituly.

Pomsta Kirké je poměrně zajímavý titul, jenž vás dokáže na chvíli připoutat k monitoru. Hra obsahuje vtipné dialogy, pěknou grafiku a zajímavý příběh. Přesto se zde vyskytují některé chyby, které vás od ní mohou odradit. Doufám, že se vývojáři nenechají odradit případnými špatnými recenzemi a budou na hře dále pracovat. Pomsta Kirké má opravdu dobrý potenciál na to, aby se stala skvělou hrou. Titul si můžete na Steamu zakoupit za 7,39 €.

• vtipné dialogy
  • zpracování
  • repetitivnost