Trader Life Simulator - auto

Trader Life Simulator – vytvoř si svůj obchod snů

5. 6. 2021

Přáli jste si někdy zahrát hru, v níž se stanete majitelem svého vlastního obchodu, budete prodávat zboží všeho druhu, doplňovat zásoby a starat se o blaho a spokojenost všech vašich budoucích zákazníků? Pokud ano, právě pro vás dnes recenzujeme velmi zajímavý kousek Trader Life Simulator od nezávislého vývojáře Mohammeda Qasrawia, jenž se právě touto tématikou zabývá. V Trader Life Simulatoru si vytvoříte obchod snů a vaším jediným cílem bude uspokojit náročné potřeby všech obyvatel malého městečka a zároveň se stát nejoblíbenějším a nejúspěšnějším obchodníkem široko daleko, ke kterému se budou zákazníci každý den rádi vracet.

Pětistovka do začátku

Jak už to tak u podobných simulátorů bývá, začínáte jako zelenáč s pár drobnýma v kapse. Zde konkrétně vlastníte malý dům, kde si mimo jiné musíte nejprve dokoupit i nejnutnější vybavení. Dále se před domem nachází vaše ošuntělé auto a kousek od domu jeden kutloch, kterému jste nalepili cedulku supermarket. I zde však toho mnoho nenajdete, krom pár krabic s prvním zbožím a jednoho regálu. To všechno doplňuje 500 eur ve vaší peněžence a zaměstnanec, kterého jste najali na pomoc. Není to moc, ale pro první krůčky k vašemu vysněnému úspěchu to stačit bude. Teď už nezbývá nic jiného než naskládat zboží do regálů a historicky poprvé otevřít váš obchod. Ze začátku velmi dobře oceníte oněch 500 eur, jelikož díky nim si už v prvotní fázi budete moci dovolit koupit potřebné vybavení do domu či další věcí pro váš obchod. Jak svůj dostupný základ zhodnotíte, je jenom na vás, vězte však, že výdajů je zde hned několik, včetně zaplacení vašeho zaměstnance.

Zákazníci budou často odcházet s prázdnou

Hlavním principem hry je pokrýt co největší škálu zboží a díky tomu zajistit kladné hodnocení a oblíbenost u zákazníků. Než se však k tomuto bodu dopracujete, čeká vás několik desítek hodin vylepšování obchodu a služeb. Je více než jasné, že v začátcích nebudete schopni zajistit všechno potřebné zboží, a tak musíte počítat s častým odchodem zákazníků. Tím samozřejmě utrpí váš bankovní účet a než se dopracujete k nějakému výdělku, nemalou chvíli to potrvá. Je nutné ze začátku myslet, kam první vydělané peníze investovat, aby prodělek, který vás v úvodní fázi bude dosti trápit, co možná nejvíce pomohl vašemu obchodu k lepším zítřkům. Logicky platí, že čím více zboží zajistíte, tím více peněz vyděláte a tím spíše budete v plusu a můžete si dovolit nabídnout zákazníkům lepší služby. Hratelnost a pocit z postupného vylepšování jsou velmi zábavné a hra vás také nutí dopředu přemýšlet. Každá špatná investice může vaší živnosti ublížit a byť tu není možné zkrachovat, existuje nespočet dalších věcí, o které se musíte starat i mimo váš obchod.

Starat se musíte opravdu o všechno

Jak už jsem v předchozí kapitole načal, věcí, o které se v Trader Life Simulatoru musíte starat, je nespočet. Začneme tím, že jste také jenom člověk a čas od času potřebujete jíst, zajít si na toaletu nebo se osprchovat. Všechny tyto aspekty jsou ve hře obsaženy a je nutné je striktně dodržovat. V opačném případě budete ve hře omezeni stylem absence běhu a mimo to si koledujete i o nějakou nemoc. Jídlo samozřejmě stojí peníze a při vašich investicích je nutné na tento důležitý aspekt brát ohled. Je škoda, že si k snědku nemůžete vzít něco z vašeho zakoupeného zboží a vždy musíte využívat bufet nebo místní restauraci, kde ceny nejsou moc přívětivé.

Vaše vydělané peníze budete míjet i na vaše auto, které využíváte na přepravu nakoupeného zboží. I do něj musíte občas zakoupit benzín, olej a také ho nechat prohlédnout v servisu, což opět stojí nemalé finanční prostředky a je nutné i zde myslet dopředu na nějakou finanční rezervu. V neposlední řadě také musíte pravidelně platit účty za elektřinu atd. Pokud byste se však dostali do tíživé situace, pomoci vám dokáže zdejší banka, jež vám za odpovídající úrok nějaké ty peníze ráda půjčí.

Zboží všeho druhu

Trader Life Simulator má svoji hlavní náplň zpracovanou velmi skvěle a zde musím vývojáře jednoznačně pochválit. Druhů zboží, které můžete ve svém obchodě prodávat, je celá řada, od důležité soli nebo cukru až po toaletní papír či krém na opalování. Výběr je tedy více než pestrý a zajistit všechny dodávky pro uspokojení zákazníků není rozhodně jednoduchý úkol. Zatímco běžně dostupné věci jako čaj, pečivo či brambůrky koupíte v klasické prodejně, pro zeleninu či rybí maso jsou ve hře určeny specializované obchody. Postupem času a v případě dostatku peněz si také můžete koupit zdejší farmu, což vám v budoucnu značně ulehčí shánění některých produktů pro vaše zákazníky.

Musím na hře pochválit také rozlišování zboží a jejich skladování, tzn. že pro mléko či zmrzlinu je nutné vlastnit chladící boxy, jinak hrozí jejich rozpuštění či zkažení. Krom chladících mrazáků jsou k dispozici různé typy regálů a najdeme zde i speciální regály určené pro brambůrky nebo mouku, cukr a sůl. Vše samozřejmě stojí peníze a k některým typům se dostanete až ve velmi pokročilé fázi hry.

Ke spokojenosti zákazníků nestačí mít jen dostatek zboží

O samotném doplňování zboží ale jenom Trader Life Simulator není. K vašemu vysněnému úspěchu bude nutné nabídnout i spoustu dalších služeb. Hra v tomto ohledu dává několik možností. Můžete například zajistit denní tisk nebo si do obchodu pořídit automat na limonádu či čerstvou praženou kávu. Vězte, že lidé vám v tomto ohledu budou patřičně zavázání, jelikož řekněte, kdo z vás nemiluje vůní čerstvé ranní kávy ? Kromě spokojenosti vám tyto doplňky samozřejmě vydělají i nějaké ty drobné do vaší kasy.

K dispozici jsou také různé upgrady, jako rozšíření prostoru ve vašem obchodě nebo zaměstnání dalšího prodavače. Mnoho estetických doplňků si můžete koupit v obchodě s nábytkem. Možností, jak si vyšperkovat svůj krámek, je nespočet a záleží jen a pouze na vaší fantazii a kreativitě.

Po grafické stránce Trader Life Simulator neurazí

Co mě dalšího na hře Trader Life Simulator zaujalo, je její vizuální zpracování. Pravda, v dnešní době se nejedná o nic světoborného, musíme však zvážit fakt, že se jedná o nezávislou hru a v tomto ohledu zvládl vývojář práci velmi dobře. Po grafické stránce hra netrpí ani žádnými výraznými bugy typu dočítání textur apod. Hra je v tomto ohledu i velmi dobře optimalizovaná a za celou dobu jsem se nesetkal s žádným výrazným problémem.

Vše se neobešlo bez chyb

Na hře mi vadí i pár věcí. Tou nejzásadnější jsou postavy, které celou dobu stojí jen na místě a tak říkajíc čumí do zdi. Například u prodavače nečekejte žádné pohyby rukou či něco podobného. Jedná se jen o ochrnutého panáka, který má celou dobu ruce ve stejné poloze a dívá se na jedno jediné místo. Totéž platí i o zákaznících atd. Ti šťastnější, konkrétně kolemjdoucí, kteří byli nějakým tím pohybovým svalstvem po svých rodičích obdarováni, chodí po stále stejné ose a jsou schopni se z ničeho nic zastavit uprostřed silnice, i když zrovna jedete kolem. Pomineme to, že jejich chůze na pohled vypadá jako náběh na akutní průjem. Již jsme zmínili, že se jedná o indie titul a zpracování některých aspektů zde nemusí být úplně profesionální.

Když už jsem načal tu jízdu, ve hře nenajdete vyjma vás ani žádné projíždějící dopravní prostředky a kromě stojících aut je v tomto malebném městečku jako po vymření. Celkově vzato mi však tyto nedostatky zážitek nekazily, i když je potřeba na ně upozornit, pokud máte v plánu si Trader Life Simulator po přečtení této recenze koupit. Teď už nezbývá než se vrhnout na naše klasické zhodnocení a říci, zda se titul povedl a zda jeho koupi doporučujeme.

Pokud vám v herní knihovně chybí titul, ve kterém si okusíte život pravého obchodníka a zároveň tak trochu manažera, je Trader Life Simulator přesně tou hrou, kterou hledáte. Titul nabízí nespočet možností vylepšení vašeho obchodu a širokou škálu zboží, které můžete prodávat a tím se zavděčit co nejširšímu počtu zákazníků. Trader Life Simulator mi za celou dobu hraní nedal ani chvíli vydechnout a rozhodně je potřeba jeho hraní věnovat plné nasazení, velké množství času a i trošku trpělivosti. I přes pár chybiček, které hra má, její koupi rozhodně doporučuji, jelikož ve světě simulátorů se zase jedná o něco nového a neokoukaného.

• zajímavý pohled na život obchodníka
  • široká škála zboží k prodeji
  • velké množství vylepšení pro váš obchod