train valley 2

Train Valley 2 – vlakové šílenství

22. 12. 2021

Vývojáři Alexey Davydov, Sergey Dyoynikov a Timofey Shargorodskiy si pro nás připravili vlakové šílenství v podobě hry Train Valley 2. Tento logický 3D titul si prověří naši zručnost a inženýrské schopnosti. Najednou zjistíme, že postavit dobře koleje není až tak jednoduché. Během vstupu do hry nás vítá vkusné menu s příjemným českým doprovodem. Pojďme se tedy spolu v této recenzi vrhnout na Train Valley 2.

Nezastavujeme, máme zpoždění

Hned na úvod nás hra přivítala češtinou a my jsme tak zůstali mile překvapení. V menu na nás čekalo 50 odlišných levelů rozdělených podle časového rozmezí na období páry, průmyslu, elektřiny, globalizace a kosmu. Každé období zahrnuje svých 10 levelů. V době parní máme ty nejjednodušší, kde pokládáme železniční infrastrukturu jen velmi jednoduše, a tudíž u toho nemusíme tolik přemýšlet. Doba průmyslu pomalu začíná zvyšovat obrátky a připravuje nás na komplikovanější levely, které na nás čekají v pozdějších dobách. Už když známe způsob, jak nejefektivněji pokládat kolej nebo zabránit vlakovým haváriím a tak nám hra začíná komplikovat naše inženýrské výpočty ničením železničních tras např. výbuchem sopky, nedostatkem elektrické energie, přírodních zdrojů nebo financí. Ze všeho nejvíc nás tu však tlačí čas.

Levely fajn, ale co máme dělat?

No, to je poměrně jednoduché. Z města potřebujeme vybudovat železnici k lesu. V lese natěžíme dřevo a potřebujeme vybudovat další železnici k továrně na dřevo. Po ní pak musíme přesunout pokácené stromy do továrny na nábytek. Z továrny na nábytek potřebujeme vybudovat železnici zpět do města, abychom finální produkt mohli prodat. Tento proces se stále komplikuje a od jednoduchých výrobků přejdeme na komplikovanější, k nimž potřebujeme množství zdrojů a dalších podpůrných věcí, jež musíme napřed vyrobit. Při tento komplikovaném procesu vedeme křížem krážem železniční trať a snažíme se být co nejefektivnější. Za každý level totiž můžeme získat pět hvězdiček. První tři jsou vždy za časový limit, takže času na přemýšlení není nazbyt. Další dvě hvězdičky získáváme za již zmíněné úkoly, které po nás level vyžaduje. Čím víc hvězdiček nasbíráme, tím víc vlaků, resp. lokomotiv, se nám odemyká.

Vyplatí se mi Train Valley 2 koupit?

My odpovídáme: rozhodně ano! Za celkem malý obnos peněz hra nabídla pěkné grafické zpracování z pohledu shora. Připravila pro nás přibližně 30 hodin herního času, což je v poměru k ceně celkem luxusní číslo. Žádné bugy a nedostatky jsme ve hře za zmíněnou dobu hraní neobjevili, což je obdivuhodné. Možná nám trochu překážel pohled shora, kdy jsme neviděli pořádně rozdíl mezi kopcem a údolím, což nás občas pozlobilo. Na ovládání nám stačí jen myš a nějakou větší herní bídu jsme v tomto směru také neobjevili. Klávesové zkratky nám umí zjednodušit hraní, stačí se je jen naučit. Na Steamu nacházíme obrovské množství achievementů, které jsou však propojené i s DLC. Train Valley nám nabízí časově náročný singleplayer a k němu již zmíněný datadisk Passenger Flow. Za ten si ale musíme připlatit. Mimo tyto možnosti si můžeme zahrát i komunitní mapy, které lze najít ve workshopu. K této komunitě se můžeme přidat i my a za pomocí editoru můžeme přímo ve hře vytvořit pro ostatní také nějakou tu mapku navíc.

Train Valley 2 je vláčky nadupaná logická 3D hra z pohledu shora, která nám přinese zábavu na poměrně dlouhý čas. Minimum chyb a nedostatků za přijatelnou finanční částku nás rozhodně jemně tlačí na přidání plusových bodíků při hodnocení této hry. Milá je i čeština, obrovské množství achievementů nebo přidaný komunitní editor map. Rozhodně proto doporučujeme nasednout do vlaku spolu s Train Valley 2.

• solidní herní čas
  • čeština
  • cena
  • velké množství achievementů
  • pestrost levelů
  • zkreslující pohled shora
  • Datum vydání 15.04.2019
  • 0.0

Pavol Kunca

Pavol je typický vášnivý hráč, ktorý na hry nemá čas. K hernej stoličke ho posadila stará dobra 1.6, ktorej sa drží do dnešných dní. Akčné strieľačky sú jeho „domovské vody“ a preto nedá dopustiť na herné série ako Far Cry alebo Mafia. Nevyhýba sa ani stratégiám, športovým, či rôznym puzzle logickým hrám. Ako perfekcionista rád dohráva hry na 110%, kedy loví každý jeden možný achievement. Okrem hrania sa rád vzdeláva, veľa cestuje a ani šport či kniha mu nie sú cudzie pojmy. Rozhodne nejakým tým pivečkom s priateľmi nepohrdne.