Ultimate Chicken Horse - Cover

Ultimate Chicken Horse – sabotáž nikdy nebyla tak zábavná

10. 11. 2021
Zdroj náhledu: igdb

Ultimate Chicken Horse je ten nejpodivnější název té nejlepší párty zábavy, co znám. Ale bohužel, je jen pro čtyři kamarády. Otázkou je, kdyby mohlo hrát více lidí, jestli by z toho nebyl už zbytečný guláš. Zároveň byste jistě přišli o část vašich přátel. Hra je totiž o tom, dostat se do cíle jako první a přitom házet klacky pod nohy těm ostatním. Sabotuj, nebo budeš sabotován, to je motto hry.

Hra pro (ne)přátele

Ultimate Chicken Horse je takové plošinovkové Monopoly. Všichni se snaží vyřadit konkurenci, ale s tím rozdílem, že místo kupování drahých nemovitostí a procházení se po zlatých chodnících se snažíte stavět překážky svým protihráčům. Jde o to, aby se jim do cíle doskákalo co nejhůře, ale vy se tam dostali živí a zdraví a hlavně první. Začínáte herní kolo téměř s čistou mapou a postupně stavíte smrtící pasti. Těmi jsou třeba ozubená kola, kuše nebo bodláky a spousty dalších vychytávek, co vám budou krajně znepříjemňovat hru. Vyhraje ten, kdo do cíle dojde jako první, protože pak už se jen snaží, aby se nedostali do cíle ostatní hráči. Protože ve hře existují i prvky, kterými můžete nástrahy či blokády odstranit, lze se těmto rádoby kamarádům snažit bránit a dosáhnout cílové rovinky.

Žádná zeď není dost vysoká

Ve zdolávání překážek vám pomohou v tomto roztomilém, ale smrtícím 2D prostředí lehké parkourové prvky. To znamená že můžete všemožně odskakovat, uskakovat, přeskakovat, vyskakovat, prostě „-skakovat“ do výšin. Je potřeba, abyste vyskákali na vysokou zeď, co byla zbudována vaším spoluhráčem, nebo abyste se vyhnuli letícím šípům. Že je to pouhá plošinovka? Díky tomu, že můžete překážky dělat vy a vaši spoluhráči, to vytváří neskutečně lahodnou kombinaci zábavy. Levely si tvoříte v podstatě sami za běhu. Nikdy jsem neměl nutkání nadávat na hru, postavičky skáčou tak, jak se jim píská, a překážky jsou na pixel přesné.

Zdroj: cleverendeavourgames

Sabotáž neplatí jen pro nepřítele

Dávat svým spoluhráčům pod nohy pastičky a různorodé nástrahy zní super, ale to samé platí i pro vás. Co budou muset přežít oni, budete muset přežít zrovna tak. Problém nastává tehdy, když si naivně myslíte, že jste udělali neprůchozí trasu, ale nějaký z vašich kamarádů tím proklouzne. To pak litujete momentu, kdy jste stiskli tlačítko na umístění pasti. Tím pro vás začíná závod o body do finálního kola.

Kosmetické prvky jak za starých dobrých časů

Jeden ze zábavných prvků v Ultimate Chicken Horse je odemykání kosmetických úprav a nových postav. Ty nemají žádnou herní funkci, žádné speciální dovednosti, ale i tak jde o milé zpestření. Je libo si odemknout létající veverku nebo opičku? Jde čistě o kosmetickou záležitost, řečí dneška: skiny. A že se tady odemykají tyto postavičky šikovně. Mapy mají občas u sebe ikonku, která vám řekne, že si zahráním mapy lze něco odemknout – jak alternativu nového kostýmu na postavičku, tak postavičku nebo novou mapu. To nabádá k znovuhraní starších map a lehce vás ponouká, abyste se vraceli na místa, kde si znova užijete spoustu škodolibé zábavy.

Zdroj: cleverendeavourgames

Ultimate Chicken Horse je párty hra, která by neměla chybět ve vaší knihovně. Pokud tedy máte alespoň jednoho kamaráda, se kterým můžete hrát a chcete se odreagovat. Tady totiž úplně neriskujete vaše přátelství a dočkáte se spíše chvílí kvalitní zábavy. Ta vás díky stále se odemykajícímu obsahu, jako jsou skiny a mapy, pořád bude tahat zpátky na jedno kolo.

Recenzi pro Gaming Professors napsal Bohuslav Majkrzák.

• hra je vyvážená, žádné speciální postavy/zbraně zde nejsou
  • kostýmy jsou zdarma