WitchSpring úvod

WitchSpring 3 Re:Fine – roztomilá čarodějka

17. 12. 2021

WitchSpring3 Re:Fine – The Story of Eirudy bylo původně vyvinuto Kiwi Walks jako mobilní hra a vydáno v Jižní Koreji společností Clouded Leopard Entertainment. WitchSpring3 Re:Fine je na PC díky vývojářům z G Choice, Ikinagames a Kiwi Walks.

Eirudy

Příběh sleduje Eirudy, bělovlasou čarodějnici, která žije daleko od lidí. Přežila totiž hon na čarodějnice, a proto se musí teď ukrýt v Mlžném lese. Zde jsou jejími jedinými společníky začarované loutky (marionety), které oživuje pomocí kamene duší. Bohužel zatím nevyrobila dokonalou marionetu, která by zvládla i mluvit. Eirudyin svět se obrátí vzhůru nohama, když najde vojáky z města ve svém Mlžném lese. Věci se ještě více zamotají, když Eirudy potká mladého muže Adriana, který shání lék pro svoji nemocnou matku. Od tohoto setkání se Eirudin život mění a je vržena do světa, ve kterém se určuje osud božstev i lidí.

WitchSpring Adrian a Eirudy

Boj

WitchSprings má atmosféru jako spousta fantasy JRPG. Najdeme tu elementární magii, typické bestie a známý tahový bojový systém. Dále vás tu pak čeká klasické sbírání materiálů, které potřebujete na tvorbu různých předmětů (lektvary a čarodějnické propriety) či oživování marionet (sbíráním životní síly z nepřátel).

Bitvy probíhající ve světě Eirudy jsou tahové. Hráč může použít pouze tři marionety za souboj a zároveň může v každém kole vyložit pouze jednu. Eirudy v boji používá kombinaci magie a šermu. Dokonce můžete obojí i smíchat dohromady tím, že očarujete meč. Hráč díky Eirudy také může vytvářet magické kruhy, které jí dodají sílu či ji dokáží vyléčit.

WitchSpring Shadow Giant

Marionety

Jedná se o panenky, jež Eirudy vyrábí a oživuje. Snaží se totiž vytvořit naprosto dokonalou marionetu, která by ovládala mluvení. Na to ovšem potřebuje obrovské množství životní energie, kterou zatím nemá. Postupně tak sbírá životní síly svých nepřátel. Marionety, které vlastní, jsou rozmanité, ať už svým vzhledem či schopnostmi. Některé z panenek jsou humanoidního vzhledu, jiné zase naopak připomínají spíše zvířata. Různorodé jsou, i co se týče jejich schopností, od střílení šípů přes vytvoření štítu a léčení až po přidávání schopností během hry. Dokonce je zde i marioneta kance, která může Eirudy převážet jako mount.

WitchSpring souboj

Zvyšování úrovně

Zajímavou věcí ve hře WitchSpring je systém zvyšování úrovně Eirudy. Ve většině her vám na to stačí zabíjet monstra a nepřátele a na konci herního dne body zkušeností přerozdělíte. Ve WitchSpring trénujete v různých oblastech. Můžete si vybrat šerm, magii, obranu, vyrábění receptů, zlepšení rychlosti a tak dále. Oblast, kterou se rozhodnete trénovat, nastavíte ve speciálním jakoby kalendáři. Každá oblast trénování vám zabere jeden den, během něhož se Eirudy zlepšuje. Eirudin trénink je doplněn o roztomilé animace.

Vylepšovat hráč může samozřejmě i marionety, jež využívá v boji. Ty se vylepší po pozření další životní síly, kterou Eirudy sbírá do kamene duší. Kámen duší má však svoje omezení, kolik se toho do něj vejde. Kapacitu kamene si navýšíte, ale nejdříve až ve druhé kapitole příběhu. Další vylepšení následuje ve čtvrté kapitole a tak dál. To je trošku nepříjemné, protože občas hráč potřebuje navýšit kapacitu dřív, než se dostane do příslušné kapitoly.

Délka hry

Dohrání WitchSpring vám zabere cca něco kolem patnácti až dvaceti hodin, což je krapet škoda, protože hra toho nabízí celkem dost. Skvělé na hře je, že si hráč sám vybírá příběh svými činy. To mě přivádí k tomu, že jsou zde dva různé konce. Jeden je dobrý a ten druhý bohužel špatný. Jediné, co vám prozradím, je, že dobrý konec za to vážně stojí.

Grafická stránka

Jak už jsem zmiňovala výše, hra je roztomilá – nejenom roztomilým dabingem postav, ale i grafickou stránkou. Postavy jsou vytvořeny v miniaturách chibi s nádechem jako z pohádkové knížky. Kromě toho hra nám občas ukáže i úžasné ilustrované obrázky při rozhovorech nebo v určitých momentech příběhu, pro lepší vyjádření postav. Nejvíce se mi líbil kouzelný kostým čarodějky Eirudy.

WitchSpring je určeno pro fanoušky JRPG a samozřejmě fanoušky série WitchSpring. Užila jsem si zde hodně hodin zábavy, aniž bych se chvilku nudila. Příběh je zajímavý, se skvělými postavami, které jsou navíc neskutečně roztomilé. Zkuste si hru zahrát a uvidíte sami.

• příběh
  • grafika
  • Eirudy