WW2 Bunker Simulator intro

WW2: Bunker Simulator – ubránit pozice!

23. 10. 2021
Zdroj náhledu: Art Games Studio

Druhá světová válka byla zásadním globálním vojenským konfliktem v letech 1939–1945. Tento válečný konflikt stál více než 62 milionů lidských životů a přinesl pro přeživší řadu let bídy a utrpení. V tomto konfliktu se však zrodilo i mnoho hrdinů a legend. Mezi jednotky, které se zapsaly do historie jako elitní, patří bez pochyby i modulární aeromobilní divize Armády Spojených států amerických, 101. výsadková divize, která byla cvičena speciálně pro letecké útočné mise. I nyní se jedná o bojově nejvytíženější jednotku armády Spojených států. Ve hře WW2: Bunker Simulator si na vlastní kůži vyzkoušíte, co to je být součástí elitní jednotky.

101. výsadková divize proslula za 2. světové války zejména během bitvy o Normandii a bitvy v Ardenách. Nyní máte možnost vyzkoušet si, jaké to je plnit takřka nesplnitelný úkol. V kůži vojáka ze 101. výsadkové divize se během bitvy o Normandii spolu s vašimi spolubojovníky zmocníte německého bunkru. Vaším úkolem je ubránit jej a udržet pozice za každou cenu.

Zdroj: igdb.com

WW2: Bunker Simulator aneb v kůži amerického vojáka

Ve hře WW2: Bunker Simulator od vývojářských týmů Art Games Studio a BEPLAYER se, jak již bylo zmíněno, chopíte role vojáka, který se ocitne za nepřátelskou linií a musí ubránit právě obsazený bunkr, který předtím byl řádně vyčištěn od nacistů. Hned za zmínku stojí, že ve hře se nachází i dobové svastiky a jiné charakteristiky nacistické třetí říše. To u jiných her bylo značně zcenzurováno, příkladem může být tvrdá cenzura hry Commandos 2 – HD Remaster na Steamu.

Hra je kombinací klasického žánru base defense, FPS a survivalu, jsou zde tedy přítomny i charakteristické prvky přežití. To již samo o sobě působí velmi zajímavě a také to dobře funguje. Survival prvky jsou zde základní, tedy musíte se starat o zdraví, energii, jídlo, vodu a zátěž – místo ve vašem inventáři. Nejedná se tedy o žádné extrémy nebo výzvy, na které můžete narazit u her SCUM a This Land Is My Land, které jsou patrně v kombinaci survival prvků momentálně na herní špičce. Nicméně pokud je budete v této hře zanedbávat, povede se vám zle a dřív nebo později zemřete.

Když je zmínka o inventáři, je již jistě patrné, že ve hře budete moci také lootovat, nebo, lépe řečeno, prošacovávat vámi zabité nepřátele. U sebe budete mít rovněž výstroj, zásoby a další různé specialitky.

Zdroj: igdb.com

Plnit úkoly se prostě musí!

Jestli si však myslíte, že zajmutím nepřátelského bunkru a následným jeho obýváním a odrážením vln nepřátel všechno končí, tak jste na omylu. Nesmíte zapomínat, že jste vojáci, a tak musíte plnit i úkoly velení. Váš boj totiž nebude pouhé střílení nabíhajících nacistických vojáků.

S velením se vždy spojíte velmi povedenou lehkou „minihrou“, kde usednete k šifrovacímu stroji a následně musíte jednoduchou formou dešifrovat danou zprávu, která vám zpřístupní denní úkoly. Za každé splnění daného úkolu si poté budete moci (opět rádiem) vybrat odměnu za jeho splnění a následně tyto „odměny“ v podobě materiálu, zásob, munice atd. dostanete formou shozením zásob ze zásobovacího letadla v okolí vašeho bunkru.

Denní mise, nebo úkoly, chcete-li, jsou generovány (krom úvodních úkolů) celkem náhodně, i když nikoli nelogicky. Skládají se z opravy obranných zbraní – kulomety apod. –, následně můžete dostat za úkol odrazit nebo udržet nápor nepřátel v určitém stanovišti. Bunkr je rozdělen do více částí, z nichž každé toto stanoviště má své specifické označení a k orientaci je nezbytně nutné tato označení znát. Dalším úkolem pak může být jít na klasickou patrolu, tedy obchůzku, a projít kontrolními body, uvařit jídlo pro vás a vaše spolubojovníky, postavit dvě zdi z pytlů s pískem apod. Jedná se o velmi pestré úkoly.

Když jsme u odrážení vln nepřátel, patrně si budete myslet, že budete váš ukořistěný bunkr bránit pouze před pěchotou, ale opak je pravdou. V průběhu dní, které trávíte v bunkru, se dostanete i do fáze, kdy budete muset vybudovat protiletecké kanony a následně s nimi ničit nepřátelská letadla, která se budou snažit vás zničit. Tohle už je poměrně složitý úkol.

Zdroj: igdb.com

Co zabiješ, je tvoje

Jak jsem již napsal výše, ve hře i opravujete vybavení a stavíte nová opevnění, vaříte a vytváříte základní prostředky první pomoci jako obvazy atd. To vše se však neobejde bez surovin. Suroviny, nebo spíše řečeno materiál, získáváte v první řadě z toho, o co si požádáte velení, aby vám shodili v dalších zásobách. Nicméně suroviny získáváte i olupováním mrtvých vojáků a prohledáváním trosek z letadel, ale také svépomocí, tedy sekáním dříví atd. Zde by se rozhodně hodilo ještě trochu zapracovat, anebo zase ubrat – v rámci survivalu by bylo jistě fajn mít možnost si pěstovat i základní zeleninu atd. Nicméně nesmíme zapomínat, že jsme stále uprostřed války, takže některé tyto aspekty by zde nebyly příliš reálné.

Zdroj: igdb.com

Grafika a ozvučení

V první řadě bude každého jistě zajímat samotná hratelnost. V tomto aspektu je hra na velmi dobré úrovni, hratelnost je velmi příjemná a celkové zasazení je poměrně originální. I když se jedná ve své podstatě o klasický survival simulator s prvky obrany, funguje to velice dobře.

Trošku slabší je už však rozložení samotného inventáře, respektive je až moc obyčejné. Rozhodně by nebylo na škodu, kdybyste mohli v rámci survival prvků mít i možnost lépe kontrolovat vaši postavu, co se týče těchto statistik, a ne pouze ukazatelem na levé dolní straně obrazovky.

Čím hra rozhodně v této fázi neoslní, je grafika. Nejedná se o žádné grafické kouzlo. Působí spíše, jako byste hráli hru z roku 2010, tedy mnoho hráčů neurazí, nicméně ani extra nenadchne. S tím souvisí i fakt „držení“ zbraně, kdy prakticky máte před sebou v pravém úhlu pouze zbraň, ale nevidíte, jak ji váš voják drží.

Zpracování bunkru jako takového a dalších obranných prvků je však (v rámci grafického provedení, které jsem zmínil výše) poměrně důmyslně provedené a máte pocit, že se opravdu nacházíte v luxusním nacistickém bunkru. „Luxusním“ píši záměrně, protože je zde veškerý komfort, postele s matracemi a červenými dekami, vlajky, skříňky, stolice, atd. Jedná se opravdu o hodně velký bunkr.

Ozvučení je velmi slušné a zvukové efekty se povedly, dokonce i zvuky radiostanice jsou uvěřitelné. Zejména zvuk sirény, když se nepřátelé dostanou do bunkru, je velmi atmosférický, protože značí velké problémy. V některých situacích hraje v pozadí i hudba, která atmosféru ještě prohlubuje.

Hra má však v této fázi i poměrně dost grafických bugů, zejména u vašich spolubojovníků a u nepřátel. Někdy voják drží v ruce zbraň, která se mu posléze teleportuje na záda nebo opačně. Určité negativum je i strnulost NPC postav, a to i v případě, že vašemu spolubojovníkovi dáte dostatek jídla, pití atd.

Zdroj: igdb.com

Předběžný přístup

Hra je zatím v předběžném přístupu, a proto se některé mechanismy a prvky mohou ve finální verzi značně lišit. Vývojáři aktivně reagují na podněty z komunity, a tak je jisté, že to s hrou myslí opravdu vážně. Tento přístup vždy potěší, tím spíše, že debatují i nad uživatelskými recenzemi a ptají se na hloubku problému nebo chtějí znát více informací.

WW2: Bunker Simulator je velmi příjemný simulátor přežití, který je zasazen do prostředí druhé světové války. Zatím bohužel chybí ještě mnoho prvků, které vývojáři slibují, jako je možnost dalšího vylepšování a opevňování bunkru i jiné prvky a mechanismy. Nicméně již v této fázi se jedná o velmi příjemnou FPS survival hru, která si najde svého hráče a zabaví.

• mnoho obranných možností
  • plánované rozšíření obranných a mechanických prvků
  • budování obranných mechanismů