Jste ten typ hráče, co stráví v editoru postavy víc času než v samotné hře? Ladíte každou statistiku, každý šroubek, každou barvu? Pokud ano, tak zbystřete. Právě jsem pro vás našel vaši novou drogu. Jmenuje se Metal Bringer a je to ráj pro všechny, kdo milují detailní úpravy a stavění. Nabízí takovou svobodu ve tvorbě vlastních bojových strojů, že se vám z toho zatočí hlava. Jen se připravte na to, že vám z jednoho designového rozhodnutí vývojářů taky možná trochu exploduje mozek.
Zdroj: IGDB.com
Hraj si na Boha… s ozubenými koly a lasery
Příběh je fajn sci-fi klasika. Probudíte se po tisíci letech z kryospánku jako mladá dívčina Suria a zlá umělá inteligence se snaží udržet zbytek lidstva navždy zmražený. Vy se jí postavíte, ale ne osobně. Místo toho na dálku stavíte a ovládáte bojové androidy a obří mechy. A tady, přátelé, začíná ta pravá magie. Úroveň tvorby v téhle hře je totiž naprosto bezprecedentní.
Tohle není jen o výběru ze tří typů zbraní. Tady si stavíte svého bojovníka od prvního šroubku. Vybíráte hlavu, tělo, levou zbraň, pravou zbraň. Každá součástka má jiné statistiky, jinou váhu, která ovlivňuje vaši rychlost. Chcete rychlého zabijáka se dvěma čepelemi? Nebo pomalý tank s motorovou pilou a gravitačním kanónem? Žádný problém. A to samé platí pro obří mechy, které pilotujete. Možnosti jsou prakticky nekonečné a já jsem strávil hodiny jen v menu, kde jsem se snažil postavit ten nejdokonalejší stroj smrti. A ten pocit, když váš výtvor v boji funguje přesně tak, jak jste si představovali, je nepopsatelný.
Samotná hratelnost je pak klasický, ale skvěle provedený roguelite. Procházíte místnostmi, ničíte hordy nepřátel, umíráte a za nasbírané čipy si permanentně vylepšujete své součástky a schopnosti. Je to návykové, je to odměňující a díky té obrovské variabilitě buildů se to jen tak neomrzí.
Zdroj: IGDB.com
Metal Bringer a záhada pixelového filtru
A teď k tomu problému. Ta hra je pod povrchem nádherná. Má skvělý pixelartový styl, detailní modely robotů a parádní efekty. Jenže z nějakého naprosto nepochopitelného důvodu se to vývojáři rozhodli celé překrýt permanentním, nevypnutelným pixelovým filtrem. Představte si, že je Mona Lisa vystavená v muzeu, ale někdo před ni pověsil starou, špinavou síť proti komárům. Přesně takový je to pocit. Proč? Proč by někdo vytvářel tak nádhernou grafiku, jen aby ji pak schoval pod ošklivý filtr, který snižuje kvalitu obrazu? Je to designové rozhodnutí, které postrádá jakoukoli logiku, a upřímně, hru to dost sráží.
Metal Bringer je fenomenální titul. Je to povinnost pro každého fanouška roguelike her a pro každého, kdo miluje hlubokou a smysluplnou tvorbu. Ta herní smyčka, variabilita a pocit z budování vlastních mechů jsou absolutně špičkové. Ale ten pixelový filtr… PROČ! Je to tak obrovská a zbytečná chyba. Hru si i tak užijete, ale víte, že přicházíte o velkou část její krásy. I přes tenhle nepochopitelný prohřešek ji tak doporučuji všema deseti. Je to skrytý klenot, který si zaslouží vaši pozornost. A já se budu tiše modlit, aby vývojáři jednoho dne vydali patch s jedním jediným tlačítkem navíc.