Žijeme ve zlatém věku karetních her. Žijeme ve zlatém věku roguelike her. A také ve zlatém věku složitých i jednoduchých her. Každý týden se objeví nový klon Slay the Spire a je stále těžší najít něco, co by vyčnívalo. A pak narazíte na Seekers of Eclipse a řeknete si: „Aha, tak takhle se to dělá!“ Tenhle titul totiž bere známé karetní herní mechaniky a míchá je s něčím naprosto nečekaným, se stavěním města. A tenhle bizarní koktejl je překvapivě chutný jako vychlazené pivo na vroucím slunci. Kopne vás to, ale je vám moc dobře.
Zdroj: IGDB.com
Jak se to proboha hraje?
Zapomeňte na hraní útočných a obranných karet. Tady je každá vaše karta budova. Vynášíte karty, abyste na herní ploše postavili pily, doly, pekárny a další baráčky. Tyhle budovy pak generují suroviny – dřevo, kámen, jídlo. A vy ty suroviny přeměňujete na energii, kterou následně pálíte do nepřátelských staveb, abyste je zničili. Je to naprosto geniální a svěží koncept. Najednou nepřemýšlíte jen nad tím, jakou kartu zahrát, ale i kam ji postavit, abyste díky sousedícím budovám maximalizovali produkci.
Celé se to odehrává na mapě, po které cestujete ke svému cíli, k zatmění slunce. Každý přesun vás stojí drahocenné dny, a pokud vám dojdou dřív, než dorazíte do cíle, prohráli jste. Cestou se zastavujete v hostincích (pro dny navíc), na trzích (pro nové karty) nebo ve zlatých dolech. Je to jednoduché, ale neustále vás to nutí dělat strategická rozhodnutí.
Nebojte, Seekers of Eclipse má tutoriál, který vám vysvětlí základy. Ale tak nějak zapomene zmínit to nejdůležitější – na mapě jsou rozmístěné hvězdičky a drahokamy. Já, jakožto zkušený hráč, jsem je v prvním kole úspěšně ignoroval. Až později jsem zjistil, že hvězdičky slouží k nákupu permanentních vylepšení pro další hry (klasický roguelike prvek) a drahokamy vám dají tah navíc, pokud na nich postavíte budovu. Byl to ten klasický „AHA!“ moment, kdy si připadáte trochu jako hlupák, ale zároveň vás těší, že jste odhalili další vrstvu strategie.
Zdroj: IGDB.com
Seekers of Eclipse je svěží vítr v karetním žánru
Hratelnost je ve výsledku překvapivě napínavá. Máte jen pár tahů na to, abyste co nejefektivněji rozestavěli své městečko, vygenerovali dostatek energie a zničili nepřítele dřív, než on zničí vás svými zákeřnými věžemi. Je to uspokojující, chytré a každá výhra je zasloužená.
A jak to celé vlastně vypadá a zní? Jedním slovem: účelně. Grafika je čistá, přehledná a má takový roztomilý, lehce stylizovaný 2D vzhled. Není to žádný vizuální orgasmus, který by vám vytížil grafickou kartu na maximum, ale to ani není cílem. Vše je perfektně čitelné, barvy jsou příjemné a nikdy se nestane, že byste v chaosu nevěděli, co se děje. Zvuková stránka je na tom podobně. Hrou vás doprovází příjemný, nerušivý fantasy soundtrack, který skvěle doplňuje atmosféru, ale nestrhává na sebe pozornost. Zvukové efekty pro stavění budov a ničení nepřátel jsou uspokojivé, ale není to nic, co byste si pamatovali ještě druhý den. Prostě vytvořené pro účelnost.
Jasně, dle mého by se hodilo více obsahu, respektive víc vůdců, víc karet, víc nepřátel. Pokud ale máte rádi deckbuildery a strategie a hledáte něco, co vás donutí přemýšlet trochu jinak, dejte Seekers of Eclipse šanci. Je to chytré, je to návykové a je to jedna z nejoriginálnějších her, co jsem za poslední dobu hrál. Seekers of Eclipse je důkazem, že i v přeplněném žánru se dá přijít s originálním a skvěle zpracovaným nápadem. Je vidět, že je to hra dělaná s láskou a nadšením, i když za ní stojí jen malý tým. Ta kombinace stavění města a karetní strategie je prostě skvělá a funguje na jedničku.