Bukkaku - cover

Česká hra Bukkaku chce zpochybnit zažité stereotypy a roztříštit herní svět na kousky

1. 10. 2025
Zdroj náhledu: RZE

Ne, v titulku nemáme překlep. A ano, Bukkaku má jistou souvislost s oním japonským slovem označujícím praktiku známou z filmů pro dospělé. Tedy, alespoň souvislost lingvistickou. Vývojáři Lukáši Řezníčkovi se totiž zalíbil úvodní znak kandži, který sám o sobě znamená „úder“ či „zásah“, ale má odkazovat také k motivu roztříštění na kousky, které se promítá do vizuální stylizace hry.

Bukkaku je experimentální survival horor s prvky sci-fi a RPG zasazený do stylizovaného origami světa. Hra usiluje o originální přístup bez vysvětlování. Hráč se ocitne přímo v herním světě a na všechno si musí přijít sám. Důležitou roli má i motiv současné existence dvou protichůdných stavů: Titulní postava není ani živá ani mrtvá, v grafice kontrastuje roztomilost zneklidňující prvky a příběh stojí na hledání rovnováhy mezi silami temnoty a světla.

Lukáš Řezníček na Bukkaku začal pracovat již roku 2015, kdy se ještě mělo jednat o webové MMORPG. Pojetí a žánrové zařazení od té doby ještě prošlo proměnami. Nové ukázky představují různé části mapy v detailnějším izometrickém designu mísícím japonské a mexické vlivy.

Hru najdete na Steamu. Datum vydání zatím nebylo stanoveno.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.