Zní to jako kacířství i splněný sen. Kdo to vlastně vyvíjí? Studio NetEase Games ve spolupráci s Bungie, které poskytuje licenci. Dopadne to jako legendární Diablo: Immortal? Očekávání jsou vysoká. Po letech, kdy série Destiny od Bungie definovala vlastní žánr sdílených akčních sci‑fi světů a následně začala updat, přichází NetEase s vlastní ambiciózní free-to-play gacha verzí pro iOS, Android a PC. Na papíře to vypadá jako další mobilní spin‑off, ovšem v praxi jde o překvapivě solidní live‑service střílečku s dějem v alternativní časové linii před hlavní ságou Destiny. A to znamená prostor pro experimenty. A změnu!
Nový šerif ve městě
Destiny: Rising hodí hráče bez zbytečných úvodů rovnou do víru děje. Sledujeme oživení svého Guardiana – strážce světla, které vám dává nadpřirozené schopnosti a takřka ihned se vydáváte objevovat a ochraňovat zapomenuté sektory světa Haven.
Tvůrci tentokrát vyprávějí příběh především skrze dialogy a krátké scénky. To funguje znatelně lépe než u staršího Destiny, kde jsou příběhové animace spíše výjimkou než pravidlem. Volby v rozhovorech sice nemění osud galaxie, ale rozšiřují lore a zabarvují postranní postavy, které ty jsou příjemným překvapením, jelikož jsou jejich příběhy tentokrát jak zajímavé, tak originální. Za některé klíčové můžete i hrát, což je opět velký odklon od originálu, kde je hráč omezen pouze na jednu postavu.
Příběh, který odsýpá
Hlavní postavy mají vlastní motivace i emoce a působi lidsky. Potěší i humor – lehký, vtipný, trefný, nepřepálený. Děj se často rozpadá na menší epizody, celek ale funguje jako příjemné sci‑fi drama, které které fanoušky žánru rozhodně neodradí.
Kampaň má solidní tempo a nešetří hranými sekvencemi ani dabingem. Z dialogů je cítit snaha napodobit strukturu velkých asijských MMO. Od tragických příběhů padlých Guardianů až po morální dilemata o oběti a víře lidstva ve Světlo. Překvapí i vedlejší mise, které vás zavedou na vzdálené planety, do ruin i futuristických měst. Každá lokace má drobnosti, které svět oživují. Například ve městě můžete pohladit kočku, nebo NPC reagující na vaše předchozí činy.

Zdroj: igdb.com
PvPvE extraction, počkat, cože?
Základ hratelnosti tvoří tradiční kombinace příběhových misí, jednorázových příběhových strike aktivit a multiplayerových módů.
Překvapující je PvPvE režim Shifting Gates. V něm šest trojic soupeří nejen mezi sebou, ale i proti vlnám AI. Výsledek se mimořádně povedl, jak hratelností, tak balancem i svěžím větrem do zaběhlých kolejí. Hra vás nutí riskovat, plánovat a spolupracovat, protože každá minuta může rozhodnout o vítězství.
Klasikou jsou PVP multiplayerové bitvy. Raidy, kterých se může účastnit až šest hráčů najednou s vlastními logickými pravidly a výzvami. Zajímavé je závodění na vznášedlech Sparrow, které kdysi dávno přibylo a bylo zase odebráno z Destiny 2. Rybaření s pokročilým stromem dovedností rybáře. Navíc je tu i drobný, ale příjemný mód Shadowshaper Duels. Jde o karetní minihru podobou Gwentu stylu ze Zaklínače. Sbíráte postavy, schopnosti a hrajete krátké tahové zápasy. Jak je vidět o obsah tady rozhodně není nouze a ve hře je upřímně pořád co objevovat.

Zdroj: igdb.com
Solidní gunplay je grunt
Přestřelky prostě nedokážou být monotónní. Každá zbraň má vlastní rytmus a specializaci. Těžké kulomety devastují davy, plazmové pušky trhají štíty a meče v kombinaci se schopnostmi tvoří efektní komba. Každá postava za kterou hrajete má vlastní arzenál, takže jde o to vzít si na misi toho správného parťáka. Možnost přepínání mezi pohledem z první a třetí osoby působí přirozeně a zvyšuje čitelnost. Bojový systém je překvapivě hluboký a blízký „velkým“ konzolovým dílům, ale zároveň mnohem, mnohem svižnější a rychlejší bez zbytečného běhání, nebo čekání, kdy se nic neděje.
Zbraně doplňují nadpřirozené schopnosti odemknutých postav, které navíc budou časem přibývat. Zatím jsou postavy svými schopnostmi velice odlišné jedna od druhé. Často s unikátním skillsetem, nebo klíčovou vlastností, kterou je radost využívat/zneužívat. Mezi ansáblem tak najdete jak léčitele, tak kouzelníky, nebo ty připomínající lupiče s možností na chvíli „zmizet” z dohledu nepřátel. Pro hráče to znamená, že si každý jistě najde svou oblíbenou postavu i herní styl!
Stromy schopností a přehršel měn
Destiny: Rising nabízí několik vrstev klasického RPG rozvoje postav. Klasické talentové stromy, relikty, artefakty i modifikace zbraní. I když vás hra trpělivě provází každým ze systémů vylepšení, jedná se pouze o zvýšení zranění, úrovně, a také odemknutí nového obsahu.
Na konci dne se bavíme o gacha hře a i zde každá sranda něco stojí. A teď to přijde. Destiny: Rising má zhruba osmnáct různých měn pro hráče. Lumia Leaves, Bright Dust, Artifactual Dust, Enhancement Prisms, Charms atd. Nejen že ze začátku působí dojmem, že se snaží úmyslně hráče zmást, ale jejich sledování i orientace v nich je únavná a do jisté míry zbytečná. Hra by si určitě vystačila i se třemi.
Co ctí gatcha systém získávání postav a vybavení hry je, že odměny za mise jsou štědré, přestože vyžadují trpělivost. Na rozdíl od většiny mobilních titulů, tady mikrotransakce nepůsobí agresivně. Hra láká ke kosmetice i na nové postavy, ale netlačí do pay‑to‑win pasti a kdokoli si tak hru užije i ve free režimu.

Zdroj: igdb.com
Hraní v emulátoru? Ano prosím!
Grafika je na poměry mobilů výborná. Nasvícení, efekty i animace patří ke špičce. Na extrémních nastaveních ale hra naráží na limity hardwaru. Nevyhnete se nejspíš přehřívání, propady snímků a občasným grafickým chybám. Co lze více než jen doporučit, tak je hraní hry na PC ve vlastním emulátoru MuMu Player vytvořeném autory přímo na míru. Grafika v něm je vynikající a optimalizace ještě lepší. Při ovládání myší téměř zapomenete že hrajete na PC mobilní hru.
Zážitek i pro uši
Za zmínku na závěr stojí hudební doprovod čínského skladatele Jin Weie, který příjemně kombinuje orchestrální motivy originálu s ambientní elektronikou a tematickými variacemi známých melodií. Sound design v boji je precizní, výstřely i výbuchy mají váhu. Dabing je profesionální, i když místy možná až příliš teatrální.
Destiny: Rising patří mezi nejambicióznější mobilní adaptace velké série za poslední roky. Není to rychlý spin‑off, ale propracovaný svět se svým vlastním lore a smysluplným příběhem. Graficky se hra určitě podařila a hlavně na PC si nezadá s konkurencí. Co působí pachuť je přehnané množství měn a matení hráče, které lze přehlédnout především díky štědrému free-to-play modelu. Destiny: Rising má to, co dělá Destiny výjimečnou hrou a co jeho větší bráška Destiny 2 vůči hráčům aktuálně postrádá. Pocit velkého dobrodružství, objevování, skvělou hratelnost a chuť se zítra přihlásit znovu.