Destiny 2 logo

Destiny 2 – boj světla s temnem

6. 5. 2021
Zdroj náhledu: Bungie

O této hře jste již možná slyšeli, cestu k ní si našlo mnoho milionů hráčů. Destiny 2 je pokračováním prvního dílu a potěšil nejen konzolové hráče, ale zejména ty hrající na počítačové sestavě, jelikož je to vůbec první díl, který zamířil i na tento herní systém. Základní hra je dostupná jako free to play, a tak se na tento titul podíváme trochu zblízka.

Destiny 2 Europa boss

Guardianem na život a na smrt

Na starém vrakovišti vás náhodou nalezne opuštěný ghost, který vám vdechne nový život a stane se vaším parťákem. Máte možnost hrát za postavu Titana, Huntera a nebo Warlocka. Každá z postav má své vlastní ability a s tím spojené výhody i nevýhody. Titan je taková klasická heavy postava, Warlock je spíše čaroděj a Hunter je lovec, nejhranější a nejoblíbenější ze všech postav. Nicméně se nemusíte nutně rozhodnout pouze pro jednu z těchto tří, jelikož hra nabízí možnost mít všechny tři postavy najednou. Ve hře jsou čtyři elementy – solar, arc, void a stasis. Tyto elementy hrají svou roli jak na zbraních – působí proti štítům nepřátel – tak i v abilitách guardiana. Každý z nich má jinou superschopnost, vlastnost výbuchu a síly granátu a podobně. Tak jako má každá postava své ability, má i svůj vlastní armor, který nelze mezi ostatními postavami sdílet. Co naopak sdílet lze, jsou zbraně. Každý hrdina může používat všechny dostupné zbraně ve hře a celkem má u sebe tři naráz – kinetickou, energetickou a power zbraň. Do většiny z nich vám postačí klasická munice, ale například sniper rifle či ruční granátomet potřebují speciální zelené náboje a power zbraně zase spotřebovávají na střelbu heavy munici.

Destiny 2 Ikora Rey a guardian

Nekonečný příběh

Destiny 2 nabízí opravdu bohatý a rozmanitý příběh, který zejména pro nováčky může být pěkným oříškem. Příběh je tu tak rozvinutý, že je obtížné jej zcela pochopit i pro znalé hráče. Bude se vám postupně odkrývat během hraní, ale samotný průběh hrou vám odkryje pouhou kostru informací. Všechny zásadní i detailní informace jsou ukryté okolo, roztroušené na všech světech, skryté i v těch nejtemnějších koutech. Tyto střípky příběhu zvané lore vám mohou poodkrýt mnohé věci, které by ze samotného vyprávění příběhu nebyly patrné.To nejzásadnější vám převypráví příběhové kampaně. Ty nabízejí spoustu cutscén, které vám osvětlí situaci, do které se dostal svět i vy a vaši spojenci. Průběhem misí získáváte další informace a postupně si vše odkrýváte. V základní hře průběh kampaní zabral asi deset hodin, ale samotná hra získala již další tři placená rozšíření, která taktéž obsahují příběhové kampaně a nabízejí dalších několik desítek hodin zábavy a vyprávění.

Destiny 2 ghost

Úchvatné světy

Prostředí ve hře je opravdu okouzlující a oku lahodící. Mapy jsou otevřené a poměrně rozlehlé, s možností teleportu mezi jednotlivými místy. Každá planeta ve hře je unikátní a nabízí bohaté scenérie. Na nejstarší a nejznámější planetě Zemi se nachází polorozpadlé město obklopené lesy a močály, naopak v Dreaming City naleznete obrovské chrámy ochromené černou temnotou. V poslední době můžete narazit ale i na známější místa, jelikož se do hry vracejí některé části z předchozího dílu, jako je planeta Cosmodrome, kde začínají oba dva díly Destiny.V průběhu hry budete bojovat proti nepřátelským frakcím cabalů, scornů, fallenů, hivů, vexů a takenů. V některých aktivitách budete bojovat pouze proti jedné frakci, ale jinde se postavíte rovnou třem naráz. Silnější nepřátelské jednotky mají speciální útoky, ochranné štíty založené na určitém elementu, či po smrti vybuchují a podobně. Budete muset hledat jejich slabiny, díky kterým jsou zranitelnější. Na konci většiny aktivit se pak v uzavřené aréně potkáte s bossem v boji na život a na smrt.

Zdroj: Bungie

Zábava na dlouhé večery

Destiny 2 nabízí širokou škálu možností, co zrovna dělat. Některé z nich budou vyžadovat pomoc vašich kamarádů, s jinými si hravě poradíte sami. Na planetách je hned několik aktivit, například veřejné eventy, které probíhají náhodně na různých místech mapy, anebo lost sectory. Dále na nich naleznete ke splnění bounty, mise či striky, které jsou pro maximálně tři hráče. Hra je zaměřená zejména na hru a kooperaci s ostatními lidmi. Proto je zde plnohodnotný systém klanů, ve kterých společně plníte úkoly a dostáváte za ně odměny. Nejhranější aktivitou mezi lidmi jsou raidy, dělané pro šest hráčů, které mají mnohdy velmi složité mechaniky vyžadující hodně nervů, příprav a dokonalé taktiky na jejich úspěšné zdolání. Nightfall je těžší odnož striku, která klade důraz na kvalitu vašeho vybavení a nabízí hned několik obtížností, přičemž největším oříškem je grandmaster.

V nabídce je i PVP zvané Crucible a to hned s několika režimy. Typickým příkladem je Survival či Control, hra s cílem zabírání bodů na mapě. Mezi ty zábavnější určitě patří Mayhem, který obzvláštňuje hru rychlým nabíjením super abilit, anebo Team Scorched, kdy jsou všichni vybaveni pouze kanóny. Pro hardcore PVP hráče je přes některé víkendy dostupný mód Trials of Osiris. Trochu netradiční aktivitou je Gambit, jelikož se nejedná čistě o PVP, ale přesto je zde možné zabíjet protihráče. Gambit hrají hráči čtyři proti čtyřem a hlavním cílem je zabíjet nepřátele a sebrat z nich jisté předměty – moty – které se pak ukládají do banky uprostřed mapy. Po uložení sta motů se objeví boss, kterého je potřeba zabít. Mezitím ale je možné skrz portál navštívit nepřátelskou stranu a zde zabíjet protihráče. Vyhrává ten tým, který dřív zabije svého bosse.

Destiny 2 Emissary

Free to play nebo pay to play?

Destiny 2 je již poměrně dlouho dostupné hráčům zdarma. Ještě před příchodem hry na službu Steam bylo chvíli dostupné zdarma i na službě Battle.net. Už tenkrát ale působilo spíše jako demo verze. U postavy bylo možné dosáhnout pouze levelu 20 (dnes již postavy nemají levely, ale pouze power). Dnes hra klade důraz zejména na sezóny a nová DLC. Sezóny jsou samozřejmě stejně jako rozšíření do hry placené a bez jejich zakoupení bude váš herní zážitek dosti omezen. Nedostanete všechny odměny ze season passu, budete omezeni počtem engramů a jejich úprav a navíc s chybějícími DLC vám uniknou některé podstatné aktivity i příběhové mise. Proto brzy zjistíte, že pokud chcete hrát tuto hru naplno a věnovat jí více času, nezbyde vám zřejmě nic jiného, než vytáhnout peněženku.

DLC, které ukradlo obsah

Posledním přírůstkem do hry je rozšíření Beyond Light, jehož vydání bylo poměrně kontroverzní. DLC přidává přirozeně do hry novou příběhovou kampaň, nové aktivity, striky i raid, na druhou stranu s jeho vydáním přišlo i osekání obsahu. Vývojáři bojovali s velikostí hry, zejména kvůli konzolovým hráčům. Postupem let ve hře bylo již tolik obsahu, že hra hravě zabírala více jak 250GB místa na disku, proto se vývojáři rozhodli částečně ořezat dostupný obsah. Zmizelo tak několik oblíbených raidů, striků, planet, pvp režimů i možností získat ze hry legendární zbraně či sběratelské předměty a lore. Stejně tak hra přišla o základní příběhovou linku. Planety sice nezmizely nadobro, jsou jen uloženy ve vaultu a časem se vrátí, jenže opět za cenu uzamčení jiných planet a obsahu, který je dostupný nyní. Ač tedy DLC přineslo nový obsah, zůstává po něm hořká pachuť toho, co naopak odneslo a pochybnosti, zda nový obsah vyvážil všechnu tu ztrátu.

Není vše zalité sluncem

Ač by se hra mohla zdát množstvím obsahu a rozsáhlým příběhem jako dokonalá, přeci jen jí něco do úplné krásy chybí. Velkou ránou pro hráče bylo již zmíněné uzamčení obsahu. Mimo to se ale ve hře nachází spousta chyb, které jsou sice postupně opravovány, ale na mnoho oprav se stále čeká a to i několik let. Již tradiční záležitostí je maintenance, nebo-li vypnutí serverů kvůli novému updatu či údržbě, které probíhá každý týden, někdy i dvakrát do týdne, a tak vám občas překazí plány na večer strávený u Destiny. A nesmí být opomenuty ani pády hry s error kódem „weasel“,  anebo ve hře často vyskakující hláška „Contacting Destiny 2 servers“.

Destiny 2 maintenance

Destiny 2 je již takovou klasikou ve světě MMO her. Nabízí bohatý příběh a mnoho obsahu, podporovaného pravidelně vycházejícími, avšak placenými rozšířeními. Nepřeberná spousta aktivit z něj činí téměř nevysychající studnu zábavy, která uchvátila mnoho hráčů po celém světě. Avšak i této hře se nevyhýbají přešlapy, které komunita nese nelibě. Rostoucí obsah je uškrcen odebráním starého. Zábavu kazí i časté problémy se servery a pády hry. Plusem je však její neustálý vývoj a péče o hru ze strany vývojářů a jimi slibovaná nadále trvající podpora a tvorba nového obsahu.

Recenzi pro Gaming Professors napsala Adéla Barešová.

• úchvatná grafika
  • bohatý příběh