Sdilet
Share on twitter
Sdílet
Share on linkedin
Sdílet
Zdroj: Bread Over Games

Překonávejte veškeré nebezpečné nástrahy starého hradu úplně poslepu. Ujmete se role mladého učedníka, kterému budete pomáhat naplnit jeho osud stát se slepým rytířem. A Knight Never Yields je 3D plošinovka, ve které se vše točí kolem slepoty. Tento titul nám přineslo české studio Bread Over Games.

Příběh malého rytíře

Jako malý učedník budete testován a zkoušen skrze nebezpečné nástrahy starého hradu, kterými budete muset projít. Problém je ovšem v tom, že náš malý hrdina neví, jak se do samotného hradu dostal, ani co tam vlastně dělá. Vaším společníkem se stane záhadný muž v kápi, který vás bude provázet na vaší cestě. Tento tajemný děda neustále mluví o věčné temnotě a řádu slepých rytířů, včetně osudu, před kterým se nedá utéct.

A Knight Never Yields – první past
A Knight Never Yields – magická kniha
A Knight Never Yields – váš Kido

A Knight Never Yields není tak jednoduchý, jak se zdá

Každou lokaci budete muset nejdříve projít a zapamatovat si tak veškeré nástrahy a pasti, které vám daná úroveň nachystala. Potom přijde ta nejzábavnější, ale zároveň nejtěžší část, budete překonávat tu stejnou lokaci úplně poslepu. Musíte tak pracovat se svou pamětí a sluchem, každá úroveň má totiž svou hudbu s rytmem, která vás bude varovat před blížícím se nebezpečím.

Ničeho se nebojte, jednotlivé levely nebudete překovávat zcela po tmě, k dispozici dostanete magický metronom, který vám pomůže udržet rytmus každé úrovně. Zároveň vám napovídá, jestli se máte zrovna skrčit, popřípadě skočit. Veškeré tyto akce musíte udělat na milimetr přesně, jinak se stane, že danou past nepřekonáte. Přesně tyto momenty vám budou lézt na nervy a možná se i stane, že to odnese nejedna klávesnice nebo myš.

A Knight Never Yields – magický metronom
A Knight Never Yields – hodnocení po ukončení úrovně

Vizuální stránka hry vypadá velmi mile, až roztomile. Nenechte se tím ovšem zmást, náročnost vám ihned ukáže, že hra rozhodně není tak milá, jak grafika vypovídá. Váš malý rytíř je sice bezejmenný a ve hře je zmiňován jako Kid, ale kdykoliv zemře vaší vinou, jelikož jste ve správný čas nestihli zareagovat, je vám to vážně líto.

Myslel jsem si, jak bude A Knight Never Yields jednoduchý titul, přeci jen si pamatuji každou druhou zbytečnost, kterou jsem slyšel ve filmu či ve videohře, ale na vlastní kůži jsem pocítil, jak jsem se mýlil. Čím jste v příběhu dál, tím jsou lokace zajímavější a pestřejší, ale samozřejmě i mnohem těžší. Můžete se tak například těšit na bodce, pohyblivé kotouče ve zdech, střílny střílející šípy, houpací lampy nebo díry v zemi

GP uvozovky

A Knight Never Yields má sedmnáct ručně vytvořených úrovní, které jsou naprosto unikátní. Nápad na ochromení smyslu, který používáte každý den k orientaci v prostoru, je skvělý a funguje parádně. Vypadá to nenáročně, ale nakonec se sami přesvědčíte, že opak je pravdou. Díky této hře budete ještě rádi, že se nemusíte spoléhat jen na svou paměť se sluchem. Titul si můžete zakoupit na Steamu za 5,69 €.

grafické zpracování
nápad ohledně ochromení smyslu
obtížnost