American Truck Simulator Wyoming - náhledovka

American Truck Simulator: Wyoming – nejlepší rozšíření ve hře?

18. 9. 2021

České vývojářské studio SCS Software vydalo po téměř roce další, v pořadí již desáté rozšíření do kamionové hry American Truck Simulator. V novém DLC se vydáváme do státu Wyoming, který se nachází na severu Spojených států amerických. Po minulém nadmíru vydařeném Coloradu byl bezpochyby každý fanoušek namlsán, zda Wyoming dokáže předčit velmi vysokou kvalitu, kterou minulý rok dokázalo studio s Coloradem nastavit.

Pro mě osobně je Colorado nejlépe zpracovaným státem ve hře, a to i včetně nedávno vydané Iberie pro evropský Euro Truck Simulator 2, již jsme měli možnost v naší redakci taktéž zrecenzovat. Jak se American Truck Simulator: Wyoming vývojářům povedl a zda jejich snažení dokázalo předčit, či alespoň zopakovat úspěch Colorada, si ukážeme v dnešní recenzi.

V mnoha ohledech jiný

Wyoming je v mnoha ohledech zcela odlišný od jiných států, které jsme prozatím měli možnost v ATS prozkoumat. V prvé řadě patří Wyoming do skupiny nejméně lidnatých států v USA. Konkrétně zde žije podle údajů z roku 2018 přibližně 600 000 obyvatel. Do rozlohy je to naopak desátá největší země s úctyhodnými 253 600 km². Tyto dva faktory by tak ve výsledku měly zajistit, že ve Wyomingu zažijeme otevřené prostranství, kterému bude dominovat příroda a spíše menší města, jež nebudou tolik vyčnívat každodenním životem. Přece jen hlavní město Cheyenne má pouhopouhých 60 000 obyvatel. Otevřená krajina by navíc v mnoha hráčích mohla vzbuzovat mírné obavy, že nové rozšíření nebude po obsahové stránce tolik zajímavé a že zde může hrozit po čase i nějaká ta repetitivnost. Z mých pocitů z hraní vám již teď však můžu říci, že tomu skutečně tak není, a nové DLC mě dokázalo nad mile překvapit, a to dokonce i více, než jsem já osobně očekával.

Od skalnatých hor až po rozsáhlé malebné lesy

American Truck Simulator: Wyoming je skutečně o něco více otevřenější než předchozí rozšíření a při hraní budete mít občas i pocit, jako byste vypadli někde daleko mimo civilizaci. I přesto je krajina dosti bohatá a v každé části Wyomingu zažijete zcela odlišný pocit z jízdy. Já svou cestu začal z Nevady a města Elka, z něhož jsem převážel první zakázku do Evanstonu na samotném okraji. Hned ze začátku na mě udělala dojem skvěle vypadající vážicí stanice Evanston I-80 Port of Entry, podle které jsem poznal, že se konečně nacházím v novém dodatku.

Samotná stanice je totiž umístěna přímo na hranicích států Wyoming a Utah. Moje další trasa posléze vedla po Dálnici 80 kolem měst Rock Springs, Rawlins a Laramie až do hlavního města Cheyenne. Při brouzdání si všimnete odlišného značení maximální povolené rychlosti, které je podél celé dálnice většinou elektronické. V Utahu ani jiném státě jej nenajdete, tudíž lze vidět, že je to přímá specialita státu Wyoming. Celá jižní část je spíše sušší, se skalnatým a hornatým prostředím s minimem lesů. O něco více zelenou krajinu najdeme ve středu Wyomingu a zvláště pak na severu, spolu s mnoha národními parky, kterých má tento stát nespočet. Ve středu a na severu se také nachází mnoho velkých či menších řek a rovněž na svých cestách potkáte i zvířata, jež se volně pasou na otevřené louce vedle silnice. V severní části země nechybí ani zasněžené kopce hor, které spolu se zeleným prostředím a místními řekami vytvářejí až pohádkové panorama.

I přes menší města neklesla jejich kvalita

Co se samotných měst týče, tak i přes to, že v tomto dodatku z důvodů specifik státu Wyoming nejsou města tak velká a nevyčnívají, je jejich zpracování na velmi dobré úrovni. Například hlavní město Cheyenne a jeho čtvrtě s menšími rodinnými domky, kde sem tam potkáte nějakého toho človíčka, který opravuje auto, působí skvělým dojmem a projíždět zdejší ulice s tahačem je prostě nádherný zážitek. Atmosféra na mě působila realistickým dojmem, jako bych se v nějakém tom americkém městečku skutečně nacházel. Celkový počet měst se v American Truck Simulator: Wyoming zastavil na deseti. Jejich objevování je celkem rychlé a mně osobně trvalo všechna města spolu s většinou cest prozkoumat do osmi hodin čistého herního času. Celé rozšíření vám tak vydrží na dvě až tři odpoledne, což není nijak závratně dlouho, na druhou stranu jsou to hodiny, kdy budete obdivovat nádhernou pohádkovou krajinu, do které se budete rádi později vracet. Již teď se náramně těším na Texas, což je do rozlohy největší stát v USA, a bude zajímavé vidět, jak si s touto zemí vývojáři z SCS Software dokážou poradit a zda si udrží alespoň podobnou kvalitu, jakou nasadili v posledním DLC.

Mnoho národních parků je dominantou Wyomingu

Kromě skalnatých hor a rozsáhlých malebných lesů se Wyoming může chlubit i velkým počtem národních parků, které v novém DLC naleznete také. V American Truck Simulatoru tak nově navštívíme třeba Boysen, poblíž něhož nalezneme do skály vyražené tunely, Grand Teton, nebo dokonce všem známý a rozlohou největší Yellowstonský národní park. Na jeho okraj se dokonce i s naším tahačem můžeme podívat. Je trochu škoda, že SCS do hry neimplementoval i nějakou zakázku, již bychom do Yellowstonu mohli převážet. Chápu, že to pravděpodobně nejde ani v realitě, ale osobně bych alespoň ve hře tuto možnost uvítal.

U národních parků a dominant se většinou nachází jen odpočívadlo, tudíž pro případné hráče, co se opravdu zaměřují jen a pouze na převoz zakázek, nemusí být návštěva Yellowstonu hlavní prioritou. Když už jsme u těch dominant, další velkou zajímavostí v American Truck Simulator: Wyoming je tzv. Devils Tower. Do této části naopak náklad převážet můžeme, konkrétně zde nalezneme farmu Bushnell s živými zvířaty.

Specifické zakázky

Jako každý stát, i Wyoming má ve hře své určité specifické zakázky. Zde nalezneme velmi rozsáhlé průmyslové odvětví, které poznáte podle kouřících komínů při vašich cestách, a taktéž mnoho farem. V novém DLC tak budeme převážet například uhlí, sodu, či se dokonce dostane i na převoz živých zvířat.

American Truck Simulator: Wyoming na mě zapůsobil opravdu skvělým dojmem a jde vidět, že vývojáři z českého studia SCS Software nepolevují a snaží se svým fanouškům stále vydávat kvalitní rozšíření a posunout své hry na novou úroveň. Zda je Wyoming lepším státem, než bylo Colorado, nedokážu úplně říci, rozhodně se ale tyto dva státy řadí u mě mezi to nejlepší, co kdy SCS Software za svou dlouhou existenci vydalo. Za mě jednoznačných a zasloužených devět bodů z deseti.

• různorodost a pohádkové prostředí
  • vyobrazení mnoha národních parků a dominant státu Wyoming
  • skvěle zpracovaná města