Euro Truck Simulator 2 Iberia - náhledovka

Euro Truck Simulator 2: Iberia – čekání, které se vyplatilo

15. 4. 2021

Vývojářské studio SCS Software, stojící za úspěšnou sérií virtuálních kamionů, vydalo další rozšíření pro svou hru Euro Truck Simulator 2. Po návštěvě Baltských států a Černého moře se s našimi náklaďáky vydáme směrem k jihu, konkrétně na Pyrenejský poloostrov do dvojice států Španělsko a Portugalsko. Euro Truck Simulator 2: Iberia je již sedmé a také dosud největší DLC, co kdy SCS Software do evropských kamionů vydalo. Jak se s touto nelehkou výzvou vývojáři z pražského studia poprali, na to se nyní podíváme.

Konečně jsme se dočkali

Na španělsko-portugalské rozšíření jsme tentokrát museli čekat o něco déle, než jsme zvyklí. Oproti původnímu slibovanému vydání v listopadu/prosinci nám vývojáři nové DLC přinesli až začátkem dubna. Důvodem byla jednak pandemie, v níž většina zaměstnanců z SCS Software byla nucena přejít na home office a také chystaná velká aktualizace 1.40, jež oba aktuální tituly tohoto českého studia změnila k nepoznání. Aktualizace 1.40 přinesla do her ETS 2 a ATS vylepšenou grafiku a také nový realističtější systém nasvícení. Jednalo se o obrovský projekt, jehož realizace byla náročná a přinesla řadu problémů, s nimiž se vývojáři museli v průběhu vývoje popasovat. Tyto události tak zřejmě zpozdí i chystaný Wyoming pro American Truck Simulator, který je naplánován taktéž na tento rok. Nezbývá tak než doufat, že se datum vydání nebo další informace dozvíme již brzy.

Vlajková loď pro Euro Truck Simulator 2

Euro Truck Simulator 2: Iberia je, jak už bylo řečeno, dosud největším přídavkem, na kterém kdy SCS Software pracovalo. Španělsko a Portugalsko ve hře obsahují dohromady 49 měst, včetně Madridu, Barcelony nebo Lisabonu, což je mnohem více, než jsme mohli vidět v předchozích DLC. Jen pro upřesnění, Road to the Black Sea, který vyšel na podzim roku 2019, obsahuje 30 měst a Beyond the Baltic Sea z roku 2018 čítá dohromady 24 měst. Z těchto statistik lze usuzovat, jak se vývojářský tým neustále rozrůstá a předkládá před sebe stále nové a nové výzvy. Čím mě hned v úvodu Iberia mile překvapila, je její cenovka na Steamu, jež se stále drží na hodnotě 17,99 eur jako doposud. Vzhledem k rozsáhlosti a velikosti nového rozšíření jsem ji čekal o něco málo vyšší.

Buenos Dias!

Samotná Iberia začíná již na jihozápadě Francie. Vývojáři nezapomněli do hry umístit i dvojici francouzských měst Lacq a Bayonne, která slouží jako hlavní brána na Pyrenejský poloostrov, nebo se jim alespoň tak přezdívá. K návštěvě těchto měst však nemusíte nutně vlastnit nové rozšíření. Lacq a Bayonne můžete navštívit i jako majitelé DLC Vive la France!, jež do hry přibylo v roce 2016. Po přejezdu španělských hranic na vás zapůsobí mýtné brány ryze místního stylu, které jsou zpracovány do detailu a odpovídají reálným předlohám. Z celé hry se mi mýtné brány ve Španělsku a Portugalsku líbí nejvíce a pokud trpíte podobnou úchylkou jako já, budete se velmi rádi k mýtným branám vracet právě kvůli jejich vzhledu.

Samotné prostředí v Iberii je velmi bohaté a mění se podle toho, ve které části rozšíření zrovna jste. Zatímco v jednu chvíli budete obdivovat zelenější prostředí s bohatší vegetací a přírodou, po pár desítkách kilometrů na vás vykoukne vyprahlejší sušší krajina s mírně polopouštním nádechem. Pro zpracování místního prostředí bylo nutné vytvořit i nové textury a tak se můžeme těšit na novinky v podobě nových skal, hor nebo rostlin.

Z celkového pohledu vypadá krajina v Iberii velmi dobře a příroda kolem vás nabídne každým ujetým kilometrem odlišný pocit z jízdy. Opět musíme zmínit, že je vše zpracováno věrohodně a vývojáři zde splnili svou vizi vytvářet obsah podle reálných předloh, protože přesně takové prostředí ve Španělsku a Portugalsku je.

Rozsáhlá silniční síť může být slabinou

Portugalsko a zvláště Španělsko disponuje také hustou dálniční sítí, která patří mezi nejrozsáhlejší v Evropě, ale i na světě. Totéž se vývojáři snažili přenést i do Iberie a většinu času při jízdě strávíte právě na táhlých dálnicích. Silnic prvních a druhých tříd nové rozšíření obsahuje poskrovnu, což by mohlo na první pohled vzbuzovat obavy. Každá dálnice v Euro Truck Simulator 2: Iberia má své kouzlo a kromě obdivování místní krajiny se občas projedete tunelem, nebo narazíte na mýtnou bránu či most. Skvostný pohled pak nabídnou dálnice u pobřeží. I přes to se však může stát, že u některých hráčů se při brázdění dálnic může po čase dostavit frustrace a rozšíření můžou po této stránce brát jako malý krok zpět. Zvláště po nadmíru povedeném Coloradu z American Truck Simulatoru.

Kromě rozsáhlých dálnic do hry přibyl nový typ křižovatek a kruhových objezdů s několika jízdními pruhy, které jinde v evropském kamionovém simulátoru nenajdeme. Samozřejmostí jsou i různé památky a dominanty Pyrenejského poloostrova a také nová funkce vyhlídkových míst, známá především z American Truck Simulatoru. Díky této funkci si můžete spustit panoramatickou animaci zajímavé památky nebo dominanty daného státu. Prozatimní počet vyhlídkových míst je patnáct a uvidíme, zda se bude v budoucnu ještě rozšiřovat.

Města jsou povedená

Jak už jsme v úvodu zmiňovali, nové rozšíření obsahuje dohromady 49 měst, z nichž 36 nalezneme jenom ve Španělsku. Jejich kvalita zpracování je na velmi dobré úrovni a vývojáře můžeme pochválit, že i přes vysoký počet měst se nesnížila jejich kvalita oproti předchozím přídavkům. Velká města jako Madrid, Barcelona a Lisabon působí dominantním dojmem a při jejich návštěvě opravdu poznáte, že se jedná o významné metropole. Kromě hlavních měst zde nalezneme i menší města a občas při svých cestách potkáte i nějakou tu zapadlou vesničku.

Adios!

Na co musíme upozornit, je rostoucí hardwarová náročnost samotné hry. S vylepšenou vizuální stránkou a novým nasvícením bych už oficiální požadavky uvedené na Steamu bral s malou rezervou. Iberii jsem hrál na RX 570 se 4GB paměti a bylo vidět, že v některých částech hry už dostává grafická karta na nejvyšší detaily docela na frak. Nebylo problém se dostat i pod hodnotu 40 snímků za vteřinu. Uvidíme, jestli SCS Software dokáže poslední aktualizaci lépe vyladit nebo se majitelé slabšího hardwaru budou muset spokojit s nižšími detaily. Každopádně bych na tom neviděl nic špatného, hra je v neustálém vývoji a musí konkurovat současným titulům.

Na samotný závěr recenze bych rád zmínil i rozsáhlost samotné hry, jež se s přibývajícími DLC stále zvětšuje. Pokud se v současné době rozhodnete vzít zakázku z Ruska a převést ji na nejjižnější část Španělska, bude vám to trvat přibližně 5 až 6 hodin reálného času, což je opravdu slušná porce a jde vidět, kam se Euro Truck Simulator 2 od svého vzniku posunul. Pokud hrajete pravidelně ETS2 a z nějakého důvodu nejste vlastníci žádného rozšíření, bylo by dobré o nějakém uvažovat, jelikož díky nim se z ETS2 stává úplně jiná hra, než na kterou jste zvyklí doteď.

Euro Truck Simulator 2: Iberia je v pořadí již sedmým přídavkem tohoto kamionového simulátoru a je také tím největším. Iberia vás zaujme především svou bohatou měnící se krajinou, jež se vám mění doslova před očima. Dále musíme pochválit velký počet měst a také jejich zpracování, které i zde vývojáři zvládli na výbornou. Za zmínku stojí také stále stejná cenovka 17,99 eur. Malou vadou na kráse může být frustrace některých hráčů z velmi rozsáhlé dálniční sítě, jež je pro Pyrenejský poloostrov typická, a s čím dál krásnějším vizuálem i vyšší nároky na hardware.

• různorodost prostředí
  • počet nových měst a jejich kvalitní zpracování
  • stále příjemná cenovka vzhledem k rozsáhlosti DLC