Apsulov: End of Gods: Cover

Apsulov: End of Gods – kombinace sci-fi a mytologie

29. 12. 2020
Zdroj náhledu: Angry Demon Studio

Apsulov: End of Gods, je zajímavé hororové dobrodružství z první osoby, které kombinuje sci-fi a severskou vikingskou mytologii. Odehrává se ve vzdálené a temné budoucnosti, kde spolu koexistují severští bohové a nejmodernější technologie. Ty spolu někdy i spolupracují. Například podzemní výzkumné zařízení společnosti Borr Corp. čerpá energii z Thorova kladiva.

Na začátku se jako protagonistka příběhu Alice probouzíte na operačním stole, obklopeni obrovskými kamennými tvářemi. A bohy ovládaná umělá inteligence nedobrovolně na vašem těle testuje nové technologické implantáty. A tak při první příležitosti utíkáte. Vaší první schopností je vize, tedy možnost na omezený čas vidět i v naprosté tmě. A tak odkrývat jinak neviditelné věci, včetně runových vodítek, která využíváte k navigaci, či řešení hádanek.

Apsulov: End of Gods: kamenné tváře
Apsulov End of Gods: Thor

Co je Apsulov?

Brzy se dostanete na základnu, kde potkáváte zakladatele Borr Korp Henrika Anderssona, který vás trochu zasvětí do celého příběhu. Dozvíte se, že dělal jisté pokusy s Apsulovem. Artefaktem, který umožňuje cestovat mezi světy stvořené stromem života Yggdrasilem. A jehož kořeny jsou nyní prostoupeny celou výzkumnou budovou a fungují jako červí díry mezi světy, kterými přicházejí různí netvoři. A vaším úkolem je právě s pomocí Henrikových instrukcí hledat klíče, kterými lze tyto cesty uzavřít.

Můžete i bojovat

Od Henrika také získáváte vylepšení pro vaši protetickou paži Jarngreipr, kterou můžete v průběhu hry vylepšovat. A s vychytávkou v podobě elektromagnetických pulzů můžete otevírat jinak uzamčené dveře. Od té doby už se také nemusíte jen schovávat a krčit ve stínech. Svým nepřátelům se můžete postavit tváří v tvář a utkat se s nimi v boji. Energetické zdroje pro jednotlivé pulzy jsou však omezené, a tak se stále spíše jedná o zbraň poslední záchrany než pro regulérní zabíjení.

Zdroj: angrydemonstudio

Vyhýbání se nepřátelům ale není zas tak složité. Jejich AI je vyložené hloupá a ve většině případů se spoléhá jen na zrak. A když už vás spatří stačí jí jen trochu utéct.

Vaše smrt neznaméná konec

Pokud vás ale doopravdy dostanou a vy zemřete. Dostáváte se do říše posmrtného života, kde je vaším úkolem získat dvě koule pro otevření portálu zpět do říše živých. A to dříve, než vás dostihne nepřítel. V případě úspěchu navážete v Apsulov: End of Gods tam, kde jste skončili. V opačném případě tam, kde máte poslední uložený bod. Ukládací mechanismus je pomocí magických kamenných desek rozmístěných napříč světem.

V rámci polootevřeného světa se můžete a také se pravděpodobně podíváte skrz kořeny Ygdrassilu do dalších světů jakými jsou Midgard, Niflheim a Helheim, mající své typické prostředí a nepřátele. Přesto je prozkoumávaní mimo poměrně zřetelnou hlavní linii (což hodnotím pozitivně, že se člověk nikde neztratí) celkem zbytečné.

Herní doba je přibližně 6 hodin a téměř celou dobu bude vaše počínání pro navození té správné atmosféry doprovázeno nejrůznějšími zvuky v podobě kvílení, škrábání, ozvěn, bubnů anebo prostým komentářem.

Apsulov: End of Gods je velmi dobrým druhým počinem studia Angry Demon, ve kterém se ponoříte do mytologického světa starověkých bohů a futuristického prostředí se skvělým vizuálem a zajímavým příběhem. Nejedná se však o čistý děsivý horor jako takový, ale spíše o tajemnou temnou adventuru.

• skvělé vizuální prostředí
  • zvukový doprovod
  • umělá inteligence nepřátel
  • průzkum nemá moc smysl
  • Datum vydání 08.08.2018
  • 0.0

Marcela Grázová

Její první herní zkušeností byl pravděpodobně Tetris, avšak v dětství milovala strategické hry a online FPS, či MMO. Nyní už hraje jen singleplayer a díky recenzím objevila široké spektrum zábavných indie her, nad kterými dříve spíše ohrnovala nos. Vystudovaný farmaceut, milovník fantasy & sci-fi knížek a seriálů, náruživý cestovatel a motorkář.