Aragami 2 – logo

Aragami 2 – cesta za záchranou klanu

5. 10. 2021

Aragami 2 je pokračováním dobře přijatého Aragami z roku 2016. Tento titul nám přináší malé vývojářské studio Lince Works, pro které je to již druhý projekt. Aragami 2 je stealth hra z pohledu třetí osoby, ve které se stanete nemrtvým zabijákem se schopností ovládat stíny. Přidáte se ke klanu Kurotsuba a pomůžete jim chránit nevinné lidi.

Příběh je poněkud slabší

Děj Aragami 2 se odehrává ve válkou zničené zemi Rashomon, 100 let po událostech původní hry, a vypráví příběh bojovníka Aragami, bojujícího proti kletbě, která pohlcuje lidstvo a jemu umožňuje ovládat stíny. Vydáte se na dobrodružnou výpravu, abyste zachránili klan Kurotsuba před kletbou, jež jej sužuje, a klanem Akatsuchi, jenž jej zotročuje.

Mechanika, která rozděluje fanoušky

Vývojáři z Lince Works se pokusili zmírnit frustraci z toho, že by vás nepřátelské jednotky chytily, a tím by pro vás hra skončila, novým bojovým systémem připomínajícím Ghost of Tsushima. Správné načasování úderů hraje důležitou roli, ale má to jeden velký háček – nefunguje to tak dobře, jak by mělo. Útoky nepřátel lze blokovat, ale vzhledem k neuvěřitelně krátkému času, který na to máte, to může být docela frustrující.

Nehledě na to, že i při správném načasování vám to stejně hra nepočítá a od nepřítele inkasujete pořádný zásah. Při souboji raději utečete, než abyste zbytečně zemřeli, poněvadž nejste Terminátor a vaší postavě stačí pár zásahů. Chápu, že se vývojáři snažili oživit svou hru a poskytnout hráčům nový zážitek, ale měli se držet toho, co původnímu Aragami šlo nejlépe – stealth akce.

Tabulka jak v Zaklínači, repetitivnost a lovení pokladů

Ve druhém díle hry Aragami dostanete rozkaz bojovat s klanem Akatsuchi prostřednictvím tabulky. Rozsah jednotlivých akcí je omezen na úkoly, jako je shromažďování informací, záchrana lidí nebo zavraždění významného člena nepřátelského klanu. Zde mě docela zklamalo, že jediný způsob, jak získat nějaké úkoly, je přes zmíněnou nástěnku. Rád bych si promluvil s místními osadníky a plnil pro ně nějaké povinnosti, ale to se bohužel nestane. Občas se naskytne příležitost je oslovit a získat od nich malou finanční částku.

Pokud se nechcete soustředit na hlavní úkoly, je možné během misí prozkoumávat jednotlivá místa a získávat zlato, za které si můžete zakoupit vybavení, nebo najít zlatou sošku Buddhy. Samozřejmě od toho nemůžete očekávat velkou sumu peněz, protože z největší truhly můžete získat maximálně šestapadesát mincí, ale na druhou stranu je to docela slušný přivýdělek.

Nejvíce mi však vadilo, že se v následujících kapitolách neustále vracíte do stejných úrovní, jaké jste již několikrát odehráli. Přestože jsou prostředí či jednotlivé úrovně dobře navržené a vizuálně atraktivní, neustálé návraty na ta samá místa jsou otravné. Vzhledem k tomu, že se jedná o patnáctihodinovou hru, je to nedostatek rozmanitosti a celé hře by prospělo, kdyby byla mnohem kratší.

Označení duch, démon či spirit

Po dokončení úkolu se ihned vraťte domů přes portál a prohlédněte si svůj pokrok. Pokud se budete skrývat a vyhnete se všem nepřátelům, nebo je jen omráčíte, získáte titul Spirita. Nicméně jestliže se je rozhodnete všechny zabít a nikdo vás přitom neuvidí, obdržíte ducha. Chcete-li dostat označení démona, budete je samozřejmě muset všechny zabít a být při tom viděni.

Zde mě zklamalo, že vaše činy nemají žádný vliv na samotnou hru. Můžete všechny zabít a nikdo neřekne ani slovo, vesničané se k vám nebudou chovat jinak, a dokonce ani nezískáte žádný trest – nemáte tedy důvod hrát stealth. Aragami 2 by rozhodně prospělo, kdyby vaše chování nějakým způsobem ovlivnilo vaše okolí a trestalo vás za vaše činy. Například kdybyste všechny zabili, nedostali byste od kovářky nové vybavení nebo by se s vámi ani nechtěla bavit. Na druhou stranu, pokud byste všechny nepřátele ušetřili, mohli byste získat lepší materiál, větší finanční ohodnocení a další různé věci.

Učitel, kovářka a umělec

Za každý splněný úkol dostanete zkušenostní body, které zvyšují úroveň vaší postavy. Po dosažení nové úrovně získáte jeden bod talentu a ten můžete rozdělit mezi své dovednosti. Čeká na vás celkem dvacet čtyři různých dovedností, jejichž rozsah si určíte sami v závislosti na svém herním stylu. Pro tento účel musíte navštívit učitele dódža ve své vesnici, jinak je nebudete mít jak vylepšit.

Při postupu hrou se setkáte s kovářkou jménem Sakura. Pro ni pak budete hledat nákresy umožňující pořizovat nové vybavení, jako jsou kouřové bomby, omračující šípy, hvězdice… Zároveň u ní můžete získat nové kosmetické předměty pro svého nindžu. Jedná se pouze o vizuální doplňky bez jakéhokoli vlivu na samotnou hratelnost. Co se týče statistik, je možné si nechat vyrobit takzvané runy, ale z nějakého záhadného důvodu je jich strašně málo.

Pokud se vám nelíbí barva vašeho oblečení, bude možnost si ho později přebarvit, ale nejprve musíte najít malíře Danjira. Ten slouží opravdu jen k přebarvování oblečení, jinak nemá žádné jiné využití.

Grafické pojetí hry

Pestrá paleta barev je poměrně zdařilá a atmosféra má jisté kvality, ale hra obsahuje několik nevzhledných a opravdu průměrných modelů, nekvalitní a nevýrazné textury, monotónní animace, nezajímavé efekty a minimální práci se světlem.

Ačkoli to vypadá, že na Aragami 2 jen nadávám, ve skutečnosti tomu tak není. Uznávám, že bojové mechanismy jsou slabé, není důvod hrát stealth a grafické prostředí není nic moc, ale pořád je to velmi zábavná hra. Co se týče její samotné ceny, nemyslím si, že 34,99 € je adekvátní, ale posouzení nechám na vás.

• barevná paleta a atmosféra
  • možnosti úprav vzhledu
  • spolupráce se třemi kamarády