malířské potřeby - uvod

Behind the Frame – příběh za obrazem

1. 9. 2021

Jaký příběh se skrývá za obrazem? Tímto bychom mohli začít naše vyprávění o hře Behind the Frame: The Finest Scenery. Jedná se o dobrodružnou point-and-click adventuru od nezávislého vývojáře Silver Lining Studio, kterou vydala společnost Akupara Games.

Mladá umělkyně

Na začátku se seznamujeme s mladou malířkou, která dokončuje svůj poslední obraz do galerijní přihlášky na newyorskou výstavu. Umělkyně nám vysvětluje, kolik úsilí stálo za vytvořením tohoto mistrovského díla. Přesto, jak se její obraz začíná rýsovat, hráč pomalu odhaluje emocionální vyprávění o náhodě a umění skrytém za nesouvisejícími, a přesto známými okamžiky života.

Mistrovské dílo

Když hrdinka vezme do ruky štětec (sám hráč tu vytváří ono mistrovské dílo), vybaví se jí osudné setkání s tajemným mladíkem, jehož jméno začíná na J. Identita záhadného mladíka se nám vyjasňuje skrze celý příběh. Během následujících šesti kapitol bude hráč muset odhalit různá vodítka a vyřešit malé i velké hádanky s obrazy a dívčiným nábytkem. Za toto vše pak v každé kapitole získá jako odměnu barvu, aby mohl dokončit svoje mistrovské dílo.

puzzle

Hádanky s obrazy

Hádanky vás příjemně a relativně nenáročně provázejí při objevování tajemného příběhu. Samy o sobě na sebe krásně navazují a s použitím trošky logiky a vašeho skicáku (jež umělkyně vlastní) na vše přijdete sami. Skicák vám totiž ukáže, co, kde a jakou barvou máte namalovat nebo domalovat. Je však vždy potřeba se trefit do správného výřezu obrázku a nepřetahovat. Také nelze barvu někam náhodně napatlat a doufat, že hra vám to uzná. Připravte se i na to, že devadesát procent času budete k malování používat myš (malování štětcem, tužkou atd.), protože zde neexistuje žádný vstup pro klávesnici. Nejtěžší hádanka, se kterou jsem se zde setkala, se nachází v poslední kapitole. Jedná se o napsání jména štětcem, hra mě však nechala některá písmenka psát třeba i dvacetkrát, než mi je uznala.

Inspirace od Ghibli

Umělecký styl hry Behind the Frame The Finest Scenery je silně inspirovaný filmy od studia Ghibli, což je velmi patrné ve všech cutscénách, Tyto krásné animace ve vás vyvolají pocit, že nehrajete hru, nýbrž že se díváte na kvalitní animovaný film. Každá cutscéna je prezentovaná bez hlasového doprovodu a najdete tu maximálně titulky jako u němých filmů. To ovšem není vůbec na škodu, můžete si tak lépe vychutnat scenérii.

Každá kapitola vám ale nabídne svou vlastní píseň. Tuto píseň si pustíte vždy z kazety, která se nalézá vedle přehrávače kousek od vašeho mistrovského díla. Tato píseň slouží k správnému navození atmosféry pro danou kapitolu podle toho, jak příběh postupuje.

Jediný nedostatek

Jedinou výtkou, kterou bych k tak úžasné hře měla, je, že je moc krátká, a tím myslím vážně krátká. Hra vám totiž zabere cca něco kolem hodiny – pokud jste rychlí, tak klidně jen čtyřicet pět minut. Alespoň si hru můžete zahrát znovu kvůli získání všech achievementů nebo klidně i po kapitolách pro pochopení příběhu, pokud vám něco uniklo. Doba strávená ve hře je ale prostě moc krátká.

Behind the Frame: The Finest Scenery je mistrovským dílem, které vás donutí si odpočinout od chaosu každodenního života. Dostanete zde možnost ponořit se do hořkosladkého příběhu o umění, lásce, porozumění a jedné velké náhodě. U toho si ještě užijete příjemnou relaxační hudbu a na chvilku v sobě probudíte toho malého umělce.

• grafické zpracování
  • poutavý a dojemný příběh
  • hudba