Big Rumble Boxing Creed Champions Náhled

Big Rumble Boxing: Creed Champions – šampionem v ringu

17. 10. 2021
Zdroj náhledu: Survios, Inc.

Vkročit do ringu mezi čtyři provazy, na ruce si nasadit parádní boxerské rukavice a postavit se proti nejlepším boxerským zápasníkům a legendám, jakými jsou Rocky Balboa či Adonis Creed. Pokud jste po takovém zážitku toužili, přesně teď máte možnost jej zažít, a to díky Big Rumble Boxing: Creed Champions, hry od tvůrců známého VR boxerského titulu Creed: Rise to Glory.

Big Rumble Boxing Creed Champions Drago v ringu

Zpět do známého prostředí

V dnešní době roste obliba VR her, a tak se studia hojně věnují předělávání svých titulů do tohoto prostředí. Vývojáři ze studia Survios šli opačnou cestou, boxerskou VR hru nyní přináší i pro hráče, kteří nedisponují headsetem pro virtuální realitu. Utkat se tak můžete s již známými bojovníky a bojovat s nimi za pomocí tlačítek klávesnice či ovladače.

Cesta legendy

Hra nabízí tři režimy, a to arkádový mód, režim „versus“ a trénink. Arkáda nabízí příběhovou kampaň deseti boxerských bojovníků, za které můžete postupně hrát. Příběhy jsou vyprávěny formou textu, nečekejte žádné cutscény ani krásné animace. Přes text se musíte proklikat až na jeho konec, kde na vás čeká souboj se soupeřem v ringu. Zápasit budete v unikátních arénách plných fanoušků, ale i v noci na ulici mezi domy nebo v tréninkovém centru. Po dokončení arkádového režimu získáte nový vzhled bojovníka, který spočívá v jiné barvě boxerských trenýrek, a odemkne se vám nová herní postava. Celkem si tak můžete odemknout dalších deset boxerů.

V režimu versus si můžete zvolit svého zápasníka i soupeře a s ním se utkat v jednom z celkem třinácti dostupných ringů. Taktéž si lze zvolit obtížnost, a to lehkou, střední a těžkou. V tomto režimu můžete hrát i se svým kamarádem proti sobě. Žádný online mod nicméně ve hře nehledejte, což je v dnešní době veliká škoda a ztracený potenciál.

Trénink není důležitý

Ve hře se setkáte celkem s dvěma režimy umožňující trénování. Tím jedním je herní režim trénink, kdy si vyberete zápasníka, soupeře a jdete boxovat. Jenže boxujete skutečně a pouze jenom vy, soupeř vám imituje boxovací pytel. Těžko proto říci, k čemu takový trénink slouží, když si zde prakticky nenacvičíte úhyby, kontry či blokování ran soupeře. K dispozici navíc máte i několikastránkový návod s tipy a triky, jak hru ovládat.Cvičit budete i v arkádovém módu. A i zde budete přemýšlet o tom, proč tímto martýriem musíte vůbec procházet. Čekají vás hned tři úkoly a to běh na pásu, boxování do pytle a boxování do kusu masa z těla zvířete. Tato stanoviště prostřídáte hned dvakrát po sobě a vaším úkolem je mačkat tlačítka dle daného pořadí. Za chybu dostanete křížek, za dva křížky předčasně končíte určitý trénink. Naopak za správné údery dostáváte body, za které na konci obdržíte určité skóre a taktéž hvězdičky. Nicméně ať uděláte jakékoliv skóre, nic to na hře nezmění. Dokončení vám nepřinese žádné plusové body, výhody, více síly či cokoliv jiného. Otázkou proto je, proč zde vůbec je systém bodování a zda bylo nutné toto do hry přidávat.

Big Rumble Boxing Creed Champions Trénink

Souboj na život a klávesnici

Big Rumble Boxing: Creed Champions můžete hrát s ovladačem nebo na klávesnici. Soubojový systém je velice jednoduchý. K dispozici máte úder, silný úder, úchop, speciální útok a poté blok a úhyb. Zasypáváním soupeře údery si nabíjíte svůj speciální útok, který spustí unikátní cutscénu pro každého bojovníka a soupeři způsobí vážné škody. Tomuto speciálnímu útoku se dá nicméně vyhnout, a to včasným úhybem, který vám budou soupeři dělat velice často. Taktéž vám umělá inteligence mnohdy zastaví kombinaci úderů, ale pro vás je stejná věc takřka nemožná. Blokování úderů soupeře je velmi obtížné, nelze jej použít v momentě, kdy vás soupeř již zasypává ránami, a pokud se kryjete, nemůžete se vůbec hýbat. Nejčastěji tak budete muset používat ústup, ve kterém vás ale soupeř často trefí. Naopak vy až příliš často máchnete naprázdno do vzduchu.

Cílem hry je samozřejmě vyhrát, a to nejlépe předčasným ukončením soupeře na KO. Na horní straně obrazovky se nachází HP bar, který se částečně doplní uplynutím kola či knockoutováním soupeře. Knockoutovat protivníka musíte celkem třikrát. Pokud vám ubyde HP bar na nulu, máte 10 vteřin na to, abyste se probrali a vrátili do zápasu. To lze učinit rychlým mačkáním klávesy J. Nicméně při vašem třetím pádu je velmi těžké, a mnohdy až nemožné stihnout naplnit celý bar před časovým limitem. Soupeřům to bohužel nečiní žádné problémy, a tak spoustu zápasů prohrajete jen díky této minihře, což velmi kazí celkový dojem.

Big Rumble Boxing: Creed Champions je poměrně povedenou boxerskou hrou. Graficky je hezky zpracovaná, ač je okopírovaná od svého předchůdce. Nachází se zde široký výběr boxerů i prostředí. Příběh je vyprávěn pouze formou textů, chybí tu namluvené dialogy či vyprávění příběhu za pomoci cutscén. Taktéž zde velmi postrádám online režim. Obtížnost je někdy příliš vysoká, až frustrující. Celková cena je lehce vysoká, nicméně koncept boxerské hry vás na pár hodin jistě zabaví.

Recenzi pro Gaming Professors napsala Adéla Barešová.

• grafika
  • počet zápasníků a ringů