Candy Disaster - Vtipnej panák

Candy Disaster – sladkohořká TD

6. 2. 2022

Vývojář ACE Entertainment si pro nás svou první hrou na Steamu pod názvem Candy Disaster – Tower Defense připravil zajímavou a nenáročnou 3D obrannou strategii, ve které máme bránit sladkosti před vtipnými, hlavně indiánskými (resp. inuitskými) postavičkami, které nám chtějí všechno sežrat. Obstojí hra z daleké Číny v naší recenzi?

Ubraňme se před domorodými nájezdníky

V první řadě pro neznalce zkratky, TD (Tower Defense) je žánr hry, ve které je naším úkolem za pomoci různých obranných zbraní ubránit se před nájezdem dobyvatelů na naši základnu. V Candy Disaster je naší základnou balíček plný sladkostí. K jejich obraně tu máme nejrůznější výběr zbraní. Jsou tu pily, kladiva, shurikeny, odhazovací plošiny a množství dalšího arzenálu, který se nám s každým úspěšně absolvovaným levelem postupně odemyká. Zbraně se dělí do čtyř základních skupin: podzemní, nástěnné, přesouvací a plošné. Proti nám naopak stojí indiáni, kteří se postupně zlepšují, a z obyčejných směšně hopsajících panáčků najednou proti sobě máme různé typy monster. Příběh nám přišel nepodstatný a je jen malým pozitivním doplňkem hry. Začíná příletem na planetu složenou ze tří oblastí – lesa, písečné pouště a zimní krajiny. V Každé oblasti na nás čeká několik levelů, které jsou zakončeny bojem s finálním bossem. Celá hra se dělí na dva módy. Jedním z nich je story a druhým – náročnějším – Smash, ve kterém procházíme hru v hardcore režimu.

Vizuální stránka hry a naše dojmy

Už jen když zavítáme do nastavení hry, Candy Disaster nám nabízí různé typy rozlišení, kdy začínáme 1600 : 900, pokračujeme Full HD – 1920 : 1080 – a končíme Ultra HD – 3840 : 2160. Hra vykreslená ve 4K s velmi pěkným prostředím na nás působí příjemným a vtipným dojmem. My se ale ptáme, zda je nezbytné v tomto typu hry po grafické stránce tolik hrotit. Nechceme kritizovat samotnou grafiku, ale spíše optimalizaci hry, která dává počítači poměrně zabrat, a dost pochybujeme, že tuhle hru rozběhne slabší počítač. V zimním období si klidně můžeme vypnout ústřední topení a za pomoci zapnutého Candy Disaster vyhřát celou místnost. Pokud bychom se bavili o AAAčkovém titulu, mohli bychom nad takovou situací mávnout rukou, avšak při tomto typu TD je podle nás detailní propracování s takovou optimalizací zbytečné. Grafická stránka, kterou jsme již zmiňovali, je však vydařená. Postavičky se vtipně natřásají, zbraně jsou propracované do nejmenšího detailu a mapy jsou velmi pěkně vykreslené. Takže pokud to celé shrneme, nedoporučujeme koupi hry Candy Disaster majitelům slabšího počítače. Pokud však máte v úmyslu topit si v domácnosti vaší grafickou kartou, jste na správném místě.

Vyplatí se mi hrát Candy Disaster?

Pokud nebudeme brát zřetel na špatnou optimalizaci, tento typ Tower Defense jsme si velmi užili a pozitiva tu převyšují nad negativy. Za poměrně nízkou cenu máme dopřáno minimálně 20 hodin čistého herního času, což se v našich očích vyplatí. Některé levely jsou poměrně náročné, a to jsme ještě jen ve story režimu. V módu Smash v podstatě procházíme všechny levely znovu v o mnoho náročnějším provedení. V některých pasážích jsme si trhali vlasy a začali pochybovat, že se daný level dá ukončit úspěšně, avšak po xy. pokusu se nám to přece jen podařilo. 3D model a obrácení mapy je fajn věc, avšak využívali jsme ji minimálně. Různé variace zbraní, levelů a útočných postaviček dělají ze hry zajímavý a chytlavý titul. Candy Disaster je vhodný na rekreační hraní při puštěném podcastu nebo online přednášce, kde je ideálním zábavným průvodcem. Ve hře najdeme jen singleplayer a k němu lehčí i poměrně těžce dosažitelné achievementy. V konečném důsledku, abychom odpověděli na otázku v podnadpisu, pozitivně kýveme hlavou shora dolů.

Candy Disaster je klasický Tower Defense s pěknou grafickou stránkou, který nabízí všechno to, co čekáte od tradiční hry tohoto typu. Kvalitní grafické zpracování si vezme jako daň velkou část elektrické energie, ale na druhou stranu je herní prostředí unikátnější. Příběh tu moc nehledejte, spíše široký arzenál zbraní a hardcore obtížnost. Pokud máte rádi hry typu TD, určitě vám výzvu v podobě Candy Disaster doporučujeme.

• Grafická stránka
  • Arzenál
  • Achievementy
  • Minimum bugů a nedostatků
  • Vtipné provedení
  • Různorodost postav a kol
  • Optimalizace
  • Náročnost
  • Datum vydání 12.11.2021
  • 0.0

Pavol Kunca

Pavol je typický vášnivý hráč, ktorý na hry nemá čas. K hernej stoličke ho posadila stará dobra 1.6, ktorej sa drží do dnešných dní. Akčné strieľačky sú jeho „domovské vody“ a preto nedá dopustiť na herné série ako Far Cry alebo Mafia. Nevyhýba sa ani stratégiám, športovým, či rôznym puzzle logickým hrám. Ako perfekcionista rád dohráva hry na 110%, kedy loví každý jeden možný achievement. Okrem hrania sa rád vzdeláva, veľa cestuje a ani šport či kniha mu nie sú cudzie pojmy. Rozhodne nejakým tým pivečkom s priateľmi nepohrdne.