Catie in MeowmeowLand – souhvězdí kočky

Catie in MeowmeowLand – ztracena v kočičí říši

8. 4. 2022

Alenka v říši divů je bezesporu jednou z klasik, kterou zná úplně každý, ať už skrze knihy či různé filmové a jiné adaptace. Této myšlenky se chytilo i slovenské studio ARTillery a po několikaletém vývoji nám přineslo roztomilou hru s názvem Catie in MeowmeowLand. Jak už asi vytušíte, nepůjde úplně tak o říši divů, nýbrž o surrealistickou zemi plnou roztodivných tvorů a především koček.

Zdroj: ARTillery

Tuto recenzi by měl psát někdo, kdo umí zmizet

Catie je malá dívka s velkou fantazií, o čemž vypovídá její dětský pokoj. Když jednoho dne spatří bílou kočku v roztomilém oblečku s kapesními hodinkami, neváhá ani vteřinu a vydává se bez rozmyslu za ní. Po vzoru Alenky i ona spadne, s menší dopomocí, do hluboké králičí nory vedoucí přímo do MeowmeowLandu neboli říše koček. V té, jak by se dalo předpokládat, nežijí pouze roztomilé šelmy, ale tento barevný svět poskytuje domov i bizarním a legračním postavičkám. Od hracích karet přes slony na vysokých štíhlých nohách až po pana info krtka či těžko identifikovatelné tvory… možná jsem zahlédla také hlavu Dwayna Johnsona, ale může se jednat pouze o mou domněnku, jelikož on i kamenná tvář ve hře mají velice podobný tvar hlavy, a navíc by na to seděla i jeho přezdívka „The Rock“. Ostatně posuďte sami ve screenu níže.

Catie in MeowmeowLand je v jádru nenáročná point-and-click adventura, která má podobnou strukturu jako tituly českého studia Amanita Design. Rozhodně se ovšem jedná o originální dílo. Vaším úkolem bude pomoct Catie dostat se skrze bláznivou kočičí říši zpět domů. Neočekávejte však, že to bude snadná cesta. MeowmeowLand je dosti nevyzpytatelné místo, ve kterém se každou chvíli může přihodit i ta nejneočekávanější situace. Nejednou vám cestu zkříží místní obyvatelé, ale také řada logických hádanek a puzzlů.

Musíte uvěřit až šesti nemožnostem

K postupu hrou budete v celkem dvaceti čtyřech ručně kreslených lineárních scénách hledat všemožné předměty a ty následně užívat k odstraňování překážek z cesty. Není zde k dispozici žádný inventář, takže cokoliv naleznete, musíte samostatně použít. Najdou se chvíle, kdy vám skutečně pomůže logické uvažování, ale velká část hádanek v logice základ nemá. Jakpak by ne, když jste v kouzelném prostředí, kde kočka může létat na surfařském prkně, 3D brýle vyzařují laser a nechat se odpálit z děla je naprosto v normě nějaké normálnosti. Většina úkonů je tedy zapotřebí řešit mým neoblíbeným stylem, kdy náhodně klikáte po všem na obrazovce a doufáte, že se předmět někam zkrátka umístí nebo něco udělá.

Tato metoda vás za prvé lehce zdržuje, protože se řešení nedá dopředu vydedukovat, a za druhé se tím maličko vytrácí ono kouzlo logické point-and-click adventury. Chápu, že volba tohoto prostředí, ve kterém se může dít tolik nepředvídatelných věcí, je v tomto případě spíše jako minové pole. Naštěstí se nejedná o velký problém a po chvilce si zvyknete na tempo hry. Záhadou je pro mě však systém nápovědy, která se sporadicky objevila při delším lámání si hlavy a jindy jsem tuto možnost nedostala vůbec. Brzy si také všimnete dalších odkazů na předlohu říše divů. Jmenovat mohu…

Za prvé, existují nápoje, které zmenšují i zvětšují a mohou měnit podoby živých bytostí i neživých objektů.

Za druhé, existuje duhový chumáček chlupů, který zvětšuje i zmenšuje a může měnit podoby živých bytostí i neživých objektů.

Za třetí, zvířata nejsou to jediné, co zde potkáte.

Za čtvrté, kočky umí mizet, létat a měnit podoby.

Za páté, MeowmeowLand je skutečný.

A za šesté, Catie se dostane domů.

Čím dál úžasnoucnější...

Tím nejúžasnoucnějším na hře Catie in MeowmeowLand je její vizuální prezentace. Kočičí svět je plný úžasných scenérií a nad některými z nich se vám bude tajit dech. V rozmanitém prostředí žije nad sto ještě daleko podivnějších postav všeho druhu a celé uspořádání je krásně přehledné. Ihned je vám při přechodu na novou obrazovku jasné, co se po vás vyžaduje nebo kam se máte dostat. Interagovat můžete s mnoha nápaditými kulisami, mezi kterými najdete všemožné lektvary, poschovávané drahokamy, páčky a mnoho dalších udělátek. Některé postavy se dokonce objevují napříč scénami a doprovází vás tak až do samotného konce, což je krásný drobný detail.

MeowmeowLand doslova srší barvami, kreativitou a vtipem. Kolikrát jsem se přímo zasmála nad naprosto bizarními situacemi, které mě potkaly. Celkové animace i zvuková stránka hry jsou zpracovány vskutku velice dobře. I když během hraní uslyšíte pouze komické zvuky a spatříte komiksové bubliny, což je zde mimochodem jediným zdrojem komunikace, přesně to k zaměření hry neodmyslitelně patří. Nevýrazná, přesto příjemná hudba navíc dokresluje poklidnou atmosféru na jedničku. Na pomyslné druhé příčce je jistě fakt, že Catie in MeowmeowLand zvládne široce pokrýt různé věkové skupiny hráčů. Na své si přijdou nejen malé děti, pro které je tento titul přímo skvělý na rozvoj kognitivních schopností, ale také starší pařmeni nebudou o nic ochuzeni… jen je škoda, že tato zábavná cesta skončí tak rychle, jak vůbec začne.

Catie in MeowmeowLand svým zajímavým pojetím osloví širokou skupinu hráčů od drobných capartů až po zkušené veterány. Hra se sice inspiruje dílem Alenka v říši divů, ale vnáší do této zápletky svůj osobitý styl a hlavně mnoho KOČEK! Roztomilá adventura vás příjemně zabaví, bohužel ne na moc dlouhou dobu.

• všudypřítomné KOČKY (milovník koček)
  • půvabné grafické zpracování
  • nápadité hádanky