Chivalry 2 náhled

Chivalry 2 – středověká akce

16. 7. 2021
Zdroj náhledu: Torn Banner Studios

Chivalry 2 je akční středověká online hra, ve které hrajete z pohledu první osoby a většinu času používáte sečné zbraně. Jejím vývojářem je studio Torn Banner Studios, které nás už v prvním díle Chivalry přesvědčilo o tom, že dokáže vytvořit zábavný středověký titul.

S mečem do války

Po poměrně rychlém a zábavném tutoriálu dostanete na výběr modrý nebo červený tým. Následně vám hra povypráví krátký příběh, abyste lépe pochopili, co se v tomto světě vlastně děje. Hra nabízí tři módy, a to buď se 64 hráči, 40 hráči, nebo je tu také free for all, což znamená, že každý hráč je vaším nepřítelem. Jak se někdo ze zápasu odpojí, nahradí ho bot. Cílem je udržet si určené body na mapě, zatímco při souboji Deathmatch prohrává tým s nejvíce úmrtími. Tyto módy bych mohl přirovnat k hrám ze série Battlefield. Před začátkem hry máte na výběr ze čtyř tříd: Archer, Vanguard, Footman a Knight. Každá z nich má jinou zbraň a svůj vlastní speciální útok, jako například ohnivý granát, hod mečem nebo trubku, která posílí vaše spoluhráče. Mezi zbraně patří už výše zmíněný meč, sekera, luk, oštěp a kladivo. Kromě toho tady jsou i sekundární zbraně, jako například nožík a stacionární kuše. Všechno mi tak přijde dobře vyvážené a musím pochválit hru za to, že po troše cviku jsem dokázal porazit i tři nepřátele naráz. Dále zde je možné použít okolní předměty jako zbraně. Nejednou se mi třeba stalo, že jsem skolil několik hráčů hodem sudu. Musíte si ale dávat pozor, můžete zranit, dokonce i zabít vlastní spoluhráče. S jednoručními zbraněmi můžete používat i štít. Ten mi mnohokrát zachránil krk, hlavně když na mě létaly salvy šípů. Musím ale především pochválit atmosféru hry, ta mě vtáhla do bojů, a cinkající meče, praskající štíty a pokřiky spoluhráčů tento zážitek jen pomohly posilnit. Během hraní máte možnost vystřídat osm map. Každá z nich se odehrává v unikátní lokaci.

Jednoduchý soubojový systém je srdcem hry

Pokud jste hráli Kingdom Come: Deliverance, první Chivalry nebo Mordhau, oceníte podobnost ovládání. Řekl bych, že se nejvíce podobá Kingdom Come. Co se týká soubojů, můžete se zbraní sekat do stran pomocí levého tlačítka myši, švihnout svrchu kolečkem myši směrem dolů, blokovat pravým tlačítkem – to se dá i načasovat pro větší efektivitu – stisknutím Q použijete speciální útok a kopnutí učiníte pomocí tlačítka F. Nakonec je tu bodnutí přes horní směr kolečka myši. Mimo jiného dokážete tyto útoky i nabít pro větší poškození, případně pokud váš soupeř použije silný útok, dá se mu uskočit do strany. Překvapivě se Chivalry 2 hraje dobře i na ovladači a v boji si nebudete připadat, že nestíháte vykrýt soupeřovy údery, právě naopak. Řekl bych, že hra byla vytvořena primárně pro ovladač.

Chivalry 2 začátek

Úprava postavy a zbraní

V menu máte hned několik možností, jak si můžete svého bojovníka upravit. Jako první je tu výběr pohlaví a barvy pleti. Další na řadě jsou helmy a sety brnění, které si postupně odemykáte během hraní při dosáhnutí vyššího levelu a potom si je ještě musíte zakoupit za herní měnu. Na svoje oblečení si můžete přidat nějaký obrázek z nabídky. A nakonec tu máte zbraně, u kterých si také můžete upravit jejich vzor z možností. Kromě toho je tu i obchod, kde si hráč může koupit nějakou tu korunu, pokud by se mu nechtělo vydělávat jen hraním, a také je tam i balíček speciální edice.

Chivalry 2 - Úprava Postavy

Grafické zpracování a optimalizace nezaostávají

Žijeme v době, ve které ani ty nejlépe vypadající hry neohromí tak, jako tomu bylo v minulosti. Řekl bych, že Chivalry 2 spadá do průměru. Vypadá podobně dobře jako Mordhau. Modely postav, zbraní a kvalita map je ale velmi dobrá. Hra vás tak nikdy nevytrhne z boje nějakou texturou nižší kvality, která tam vůbec nepatří. V grafickém nastavení najdete širokou nabídku možností, od rozlišení až po dobu zobrazení padlých hráčů. Každý si tak dokáže lehce přizpůsobit hru tak, aby mu krásně běžela na jeho stroji.

Ne vše je tak růžové

Jelikož je hra poměrně nová, je tu stále pár chyb. Žádná z nich však není příliš závažná. Jde spíše o zasekávání se na neviditelných objektech a divné pohyby lidí ve hře. Mně ale spíše dělají vrásky na čele menší počty hráčů a počty serverů. Jejich počet snad časem naroste, až přijde nějaká sleva nebo přidání nového obsahu. Hra by si ho zasloužila více.

Důležité je, že hra funguje tak, jak má. Postavy jsou dobře vyvážené a mapy mi přijdou zajímavé. Oproti Mordhau je hra i dostupnější a stále se k ní vracím pro další dávku zábavy. Tento unikátní typ hratelnosti má velký potenciál a myslím, že po přidání dalšího obsahu se servery zaplní.

Recenzi napsal a obrázky vybral pro Gaming Professors Marek Štefanišin

• zábavný a jednoduchý soubojový systém
  • dobrá atmosféra