CountryBalls Heroes - Intro

CountryBalls Heroes – bojující meme kuličky

5. 1. 2022

Znáte vtipné obrázky nebo videa kuliček se skinem vlajek? Pokud ano, tak vývojářské studio Innominate Games vytvořilo na základě tohoto konceptu hru CountryBalls Heroes. Taková videa nebo memy v obrázcích umí často pobavit, avšak dokáže to i tato hra? Pojďme si na tuto otázku odpovědět formou naší recenze.

O čem vlastně jsou CountryBalls?

Při spuštění hry nás přivítá zajímavé kreslené menu, ve kterém hned na úvod zjistíme, že hra nabízí jen singleplayerový režim. Ten nám však otevírá další možnosti hraní a nechává nás vybrat si ze tří různých cest. První je Scenario, druhou Campaign a poslední je úvodní tutoriál. Ten vás hrát CountryBalls moc nenaučí, a proto jsme se museli probojovat systémem hry sami. V hře si vybíráme kampaň a začínáme hrát za„ polskou kuličku”. Skáčeme po mapě, na které sbíráme loot, bojujeme s dalšími kuličkami, vylepšujeme základnu a verbujeme další kuličky do války. Loot se dělí na sedm částí. První je platidlo ve formě smaragdů, následuje dřevo, nafta, vodka, majonéza, uhlí a čaj. S nimi obchodujeme a vylepšujeme své městečko, ve kterém můžeme naverbovat další vojáky. Samotný souboj mezi kuličkami probíhá klasickou metodou, kdy na jedné straně hrací plochy je jedna armáda a na druhé straně armáda druhá. Kuličky tak k sobě postupně skáčou, nebo ty, které mají zbraně na dálku, postupně odstřelují soupeřovu armádu. Můžeme využít i našeho bosse, který si expením vylepšuje schopnosti.

Humor jako základní doplněk

Hned při zapnutí hry nám vyskočí upozornění, že všechny postavy ve hře jsou smyšlené a propojení s reálnými osobami je čistě náhodné. Nic hezčího si na začátku hry milovník nekorektního humoru ani nemůže přát. Ti z nás, co mají alespoň malé geopolitické znalosti, nebudou mít problém zpozorovat, že CountryBalls se nenápadně podobají několika světovým vůdcům, což je z naší strany totální „konspirační“ teorie, jelikož autoři, jak jsme zmínili hned na začátku, upozorňují, že podoba je čistě náhodná. Kuličky se nám zdají „jemně“ podobné svými vlasy paní Merkelové, blonďatý příčesek připomíná Trumpa, nacházíme i ruského Putina či britského premiéra Borise Johnsona. Různé vtipné hlášky či typické humorné přívlastky rozmanitých krajin tu nesmí chybět. Můžeme tedy potvrdit snahu hry držet se komediálního formátu memů, avšak zaostalost herní formy je značná. Staré známé pořekadlo „vtip je vtipný jen jednou“ v této hře platí na 100 % a opakovaný žert nebo humorné hlášky nás rychle omrzí a CountryBalls Heroes ztrácejí to, co je dělá nejvíc originálními.

Vtipy by ušly, ale bude mě bavit i samotné hraní?

Na tuto otázku existuje poměrně lehká odpověď. Klidně bychom hru přejmenovali na CountryBalls Stereotyp. Ten je totiž úplně všude. Od opakujících se vtipů přes málo zajímavou mapu s podobnými nezajímavými lokalitami až po boje stejného rázu. Velmi rychle nás hraní omrzelo a dovolíme si tvrdit, že hru vyzvednul hlavně populární formát memů, avšak pocit ze samotného dobrého hraní zde chybí. Grafika není nějak obzvlášť výjimečná, je prostá a nemá čím zajmout. Ovladatelnost po mapě je limitovaná nesmyslným házením kostkou a podle nás je celý tenhle mechanismus udělán špatně. Cenově by hodnota hry i seděla, ale pokud CountryBalls Heroes měl přinést uživatelům jakýkoliv druh zábavy, rozhodně v tom selhal.

CountryBalls Heroes je strategická hra postavená na základě populárního memu. Žánrově se titul snaží držet na této humorné notě, což se mu bohužel nedaří. Stereotypní souboje, ovládání a vtipy nepřináší zábavu. Akorát cenová rovina koresponduje s tím, co hra nabízí.

• Originální formát memů
  • Achievementy
  • Stereotypní hra v každém směru
  • Nezajímavé grafické provedení
  • Otravné herní mechanismy
  • Datum vydání 16.11.2021
  • 0.0

Nedoporučujeme

Pavol Kunca

Pavol je typický vášnivý hráč, ktorý na hry nemá čas. K hernej stoličke ho posadila stará dobra 1.6, ktorej sa drží do dnešných dní. Akčné strieľačky sú jeho „domovské vody“ a preto nedá dopustiť na herné série ako Far Cry alebo Mafia. Nevyhýba sa ani stratégiám, športovým, či rôznym puzzle logickým hrám. Ako perfekcionista rád dohráva hry na 110%, kedy loví každý jeden možný achievement. Okrem hrania sa rád vzdeláva, veľa cestuje a ani šport či kniha mu nie sú cudzie pojmy. Rozhodne nejakým tým pivečkom s priateľmi nepohrdne.