Date Everything - úvodka

Date Everything – chodím s mikrovlnkou a nestydím se za to

25. 7. 2025
Zdroj náhledu: igdb.com

Když se řekne bizarní, absurdní a zároveň fascinující seznamovací simulátor, který dovolí sbalit doslova všechno, od popelnice až po automat na kávu, moje odpověď už vždycky bude jen Date Everything. Nejsem úplně objektofil, ale okamžitě jsem se chytil do sítě téhle ujeté myšlenky a nemohl jsem přestat klikat, protože tento svět je šílený a geniální zároveň. Tým z Top Hat Studios stvořil satiru na všechny randící simulátory a posunul hranice toho, co se ještě dá považovat za romantiku. Tady se prostě randí se vším, co má tvar, funkci nebo výdechovou mřížku. A je to neodolatelné. 

Kdo hledá lásku, najde zařízení

Příběh je upřímně řečeno naprostá parodie, ale v tom spočívá jeho kouzlo. Nehledá logiku, prostě vás vrhne do role člověka, který chce prožít velkou romanci s věcmi okolo sebe. Jednou balíte automat na colu, jindy dopravní kužel, a tvůrci se přitom evidentně dobře bavili tím, jak ujeté scénáře mohou nabídnout. Každý objekt má svůj vlastní „charakter“ a vyprávění tomu odpovídá. Humorné, trapné, absurdní, ale právě proto tak svobodné. Jestli hledáte realistickou love story, běžte jinam, ale pokud vás láká něco ve stylu, co kdybych měl první pusu s touhle ledničkou? Jste doma (chápete). Je to divné, ale neskutečně zábavné.

Postavy, lépe řečeno objekty, fungují podle vlastních šílených pravidel. Každý předmět má zvláštní osobnost, svůj styl a nečekaně dobře napsané dialogy. Třeba mikrovlnka je přehřátá, romanticky vznětlivá a trochu manipulativní, zatímco kladivo je přímé, tvrdé a ochotné bojovat za lásku, což je asi nejdivnější věc, co jsem kdy napsal. Tahle personifikace předmětů je tou největší devízou hry, protože se u každého seznámení musíte smát i podivovat. Vývojáři prostě pochopili, že polovina úspěchu randění je charisma, a tady ho mají dost, i když jsou to jen věci. Pro někoho.

Hratelnost je klasická vizuální novela s větvícími se volbami a několika jednoduchými minihrami, které slouží k prohlubování vztahu s objekty. Každé rozhodnutí odemyká nové části příběhu a různé konce, takže je tu motivace pro víc průchodů. Herní smyčka je přímočará, v dialozích vybíráte odpovědi a někdy plníte úkoly ve stylu rychlých QTE, abyste se víc sblížili třeba s toustovačem. Není to nic složitého, ale díky ujetému námětu to pořád baví. I kdybyste se na romantiku normálně vykašlali, tady chcete pokračovat, už jenom ze zvědavosti, co přijde dál.

Zdroj: igdb.com

Date everything a spojení

Technické zázemí Date everything je celkem standardní, bez větších problémů. Hra běží hladce, nepadá, načítání je rychlé a překvapivě stabilní, i když jde o menší indie titul. Žádné větší bugy jsem nezaznamenal, což potěší, protože ve světě absurdního randění by technické chyby mohly být ještě matoucí. Nastavení je základní, ale přehledné, umožní pohodlně upravit textovou rychlost, hlasitost i rozlišení. Pro vizuální novelu to plně stačí. Studio se očividně zaměřilo hlavně na stabilitu a přehlednost, a to se vyplatilo. Nic nebrání v cestě za vysněným rande s kávovarem.

Ovládání odpovídá žánru. Je minimalistické, čisté a uživatelsky přátelské. Myší klikat, kolečkem posouvat text, sem tam klávesa na volby nebo minihry. Nic složitého, ale taky nic rušivého, což je přesně to, co vizuální novela potřebuje. I naprostý nováček se zorientuje do pěti minut a může rovnou vyrazit za svou bizarní láskou. Ovládací rozhraní je čitelné, jednoduché a vkusné, což u tak absurdní hry působí vtipně kontrastně. Prostě řečeno, když chodíte s vysavačem, nepotřebujete komplikované ovládání. 

Zdroj: igdb.com

Když mikrovlnka, tak detail

Vizuál hry je pastelově roztomilý, někdy trochu kýčovitý, ale ke konceptu dokonale sedne. Každý předmět dostal vlastní tvář, očička, barvy a animace, takže působí živě a skoro roztomile. Prostředí je jednoduché, ale vtipně stylizované, aby připomínalo všední realitu převrácenou naruby. Barevná paleta je veselá, kontrastní a nedovolí zapomenout, že jde hlavně o parodii a zábavu. Vývojáři do grafiky vložili hodně nápadů a drobných vtípků, které oceníte až při druhém hraní.

Hudba v Date Everything je popová, trochu úsměvná, až karikaturní. Hravé motivy podporují tón hry, a i když se časem opakují, do konceptu padnou jako ulité. Zvuky při interakci s objekty jsou jemně přehnané a vtíravě roztomilé, což zapadá do ujeté poetiky hry. Audio nenudí, netlačí se do popředí a nechá vyniknout hlavně texty a ilustrace. Funguje jako lehká kulisa, která doplňuje celou tu romantickou šílenost.

A nyní, kdy už už si myslíte, že jste větší úchylárnu v životě neviděli, prozradím vám tu podstatnou věc. Vy vážně randíte s věcmi, jednou za druhou. Ale pokaždé, když do ní nasypete dostatek lásky, promění se v nějakou lidskou postavu, od trianglu, přes medvídka do pelíšku až po činku, se vždycky objekt na něco promění, ať muže či ženu, s veselým designem dané věci. Třeba spinkací medvídek je obří chlap v oranžovém svetru. A to je také jediná věc, kterou hře vytknu, ač si hraje s absurditou na maximální možnou úroveň, ta srážka s realitou tam nakonec je. Škoda.

Date Everything je úlet, na který si musíte trochu nastavit hlavu, což je snad jediná výtka, ale pokud to zvládnete, čeká vás podivně kouzelný zážitek. Nápad randit s věcmi je natolik bizarní, že člověka prostě láká zjistit, kam až to může zajít. Hra není složitá, ale o to víc přístupná a zábavná, a ve svém žánru nabízí originální parodickou polohu, kterou jinde nenajdete. Technicky funguje bez problému, vypadá roztomile a umí rozesmát, což se cení. Jestli jste objektofil, nebo jenom zvědavý romantik, tady se vyřádíte. A kdo ví, možná zjistíte, že mikrovlnka je vašemu srdci  blíž, než by se mohlo zdát.

Klady
  • neskutečná dávka humoru
  • můžete randit s více než sty věcmi
  • hezký vizuál
  • ztřeštěná hudba
  • snadné a přístupné ovládání
  • prakticky neomezené možnosti
Zápory
  • absurdita není dotažená do konce
Platforma PC
  • Datum vydání 17.06.2025
    • Vývojář Sassy Chap Games
    • Vydavatel Team17
    0.0

    Doporučujeme

    Vizuál

    Audio

    Příběh

    Znovuhratelnost

    Technické zpracování

    Obtížnost

    Patrik Klicman

    Milovník her s pořádným příběhem už od prvního releasu Age of Mythology, ke kterému se dostal náhodou jako malý devítiletý kluk. Nyní je to spíš herní konzerva, která má dilema u každé nové hry, jestli ji vůbec má spustit. Jinak se jedná o vášnivého čtenáře knih a komiksů, hráče Dračího doupěte, duševního sběratele herních figurek a milovníka grilování.

    Sledujte nás:

    © 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.