Dead Cells - Cover

Dead Cells – roguelike klenot

17. 12. 2021
Zdroj náhledu: Motion Twin

Umřít a vrátit se o něco silnější. O tom je celá tato pixelová parodie na reinkarnaci. Každý kousek pokroku v tomto barevném a zábavném Dead Cells světě je vykoupen potem a náhradními díly do rozbitých ovladačů. Přesto se budete kvůli chytrým herním mechanikám a příjemnému humoru vracet pro další a další nášup zábavy.

Rychle a zběsile

Hra patří pod žánr roguelike skákaček, tedy každá vaše smrt znamená návrat na úplný začátek hry. A věřte mi, že umírat budete. Ačkoli je hra férová, její obtížnost vám nic nedaruje. Prvních pár (desítek) smrtí ale není nic, za co byste se měli stydět. Nové začátky nejsou tak špatné, jak by se mohlo zdát, neboť v průběhu hry odemykáte stále nové schopnosti a předměty. Ty vám po smrti pomohou stát se o trochu silnějším a dostat se zase o kousek dál. Na rozdíl od jiných her zde také smrt neznamená konec příběhu, ale třeba právě posun v nové dějové lince.

Hra rozhodně nepotěší milovníky pomalého a jistého postupu. Právě naopak vás podporuje v co nejrychlejším pobíjení nepřátel a prozkoumávání zajímavých lokací. Jedná se o akční pecku, kdy desetiny vteřiny rozhodnou, zda se vám podaří uskočit, uhnout nebo odrazit útoky monster a oplatit jim stejnou mincí.

Jen tak vás prozkoumávání světa Dead Cells neomrzí hned z několika důvodů. Prvním je fakt, že lokace jsou procedurálně generované. Nemůže se vám tedy stát, že by dvakrát vypadaly stejně. Zábavu zaručí také desítky zbraní, kdy každá vám slibuje trochu jiný způsob, jakým se vrhnete na davy nepřátel. V neposlední řadě také v průběhu hry odemykáte nová a nová vylepšení postavy, která však můžete nakoupit až po dokončení lokace.

Zdroj: Motion Twin

Něco (málo) k příběhu

Co se vyprávění příběhu týče, hra se s vámi příliš nemazlí. Probudíte se ve své cele s myšlenkou na útěk, a taky že se do něj hned pustíte. Střípky příběhu sbíráte zejména prostřednictvím „rozhovorů“ němého hlavního hrdiny s upovídanými vedlejšími postavami. Další informace získáte z předmětů povalujících se na zemi a z načítacích obrazovek, avšak v příběhu stále zůstanou velké mezery. Hra skrze minimalistický způsob vyprávění budí v hráči otázky, na které ne vždy poskytne odpověď. Hře je nutno vytknout zejména absenci hlubšího příběhu. Dead Cells se soustředí zejména na akční část, kdy příběh je odsunut na vedlejší kolej (na rozdíl od úspěšné hry Hades, kde obě složky hrají stejně důležitou roli).

Pixelová potěcha pro oko

Grafika hry potěší nejen milovníky starších titulů. Pixelový design zvolený vývojáři zkrátka vypadá skvěle. Hra také nabízí 24 herních lokací, z nichž každá slibuje unikátní vizuální zážitek. Se současnými obyvateli ostrova se proto potkáte v rozdílných, nádherně zpracovaných biomech, od vězeňských cel po divoké zahrady. Díky plynulé hratelnosti a krásným efektům je zkrátka pořád na co se dívat. Každá lokace také nabízí odlišný herní soundtrack, který příjemně upevní atmosféru hry. Absence dabingu jde této hře spíš ve prospěch, protože vás žádné dlouhé rozhovory postav nezdržují od akce, která je hlavním tahákem Dead Cells.

Zdroj: Motion Twin

Dead Cells je skvěle vypadající hra vhodná zejména pro fanoušky akčních roguelike skákaček. Nabízí vysokou obtížnost a dokonale plynulou hratelnost. Tento akční titul otestuje nejen vaše nervy, ale také váš postřeh a vytrvalost. Ačkoli ve hře absentuje hlubší příběh, její kouzlo spočívá zejména v humoru a ve stále nových a nových způsobech, jakými ji lze hrát. Dead Cells nabízí desítky hodin zábavy nejen pro otrkané hráče roguelike her, ale i pro úplné nováčky.

Recenzi pro Gaming Professors napsal Marek Varmuža.

• plynulý soubojový systém
  • nádherná grafika