Dlouho očekávané pokračování je konečně tady! Čekali jsme s velkou obezřetností, jak se hra povede, a hltali jakékoliv informace, jež nám Techland poskytnul nebo byly leaknuty. Těšili jsme se na hru zombie žánru s perfektním parkourovým systémem a špetkou bizarnosti ve formě sekání nemrtvých hlava nehlava. To všechno je s dlouhým odkládáním konečně tady a Dying Light 2 Stay Human najdeme na všech herních platformách (kromě Switche, na ten si ještě budeme muset počkat).
Ještě než začnete hrát Dying Light 2 Stay Human
Ano, i tady doba bugů přiložila ruku k dílu. Dying Light 2 sice není v takovém stavu, jako byl třeba Cyberpunk 2077 při vydání, ale i tak je toho dost. Nalezneme tu jednak patrné bugy, jako například špatné chytání za římsy nebo až moc viditelné střihy kvality obrazu mezi hraním a cutscénou, ale ty se dají rychle opravit, obzvlášť při těch parkourových, a dlouho ve hře nebudou. Naopak ty velké dělají hře špatnou nálepku. Největším problémem je synchronizování audia s vizuálem, kdy byl zvuk posunut nebo konverzace byla jenom tiché zírání jeden na druhého, a v extrémních případech se nezapojila ani mimika. S tímhle jsem se setkal právě i u zmiňovaného Cyberpunku, ale tady je to až moc častým problémem. Druhým největším negativem při procházení Dying Lightem byla špatná optimalizace ray tracingu. Těšil jsem se, až hru zapnu na největší detaily s ray tracingem, vypnu si topení a nahradím ho svým počítačem. Avšak zase zklamání, protože takovou hru plnou akce, jako je Dying Light 2 Stay Human, hrát na 30 fps nebudu.
Jednoduše doporučuji, pokud jste hákliví na bugy ve hrách, abyste hru ještě nezapínali a čekali na jakýkoliv update, protože Dying Light 2 na tom není až tak špatně a nezaslouží si nenávistné příspěvky na Redditu, ve kterých budete přát vývojářům, aby shořeli v pekle.
Typická zápletka jak z akčního filmu
Sedmimílové boty
Nejzábavnějším aspektem hry je samotný parkour, kterým už je série známá. Celý systém je intuitivní, akční, zábavný a funguje tak, jak má, k čemuž asi není co víc dodat. Parkour v Dying Light 2 Stay Human je umělecké dílo a vývojáři si to i sami uvědomují. Většinu času se budete muset držet na střechách, protože je to nejrychlejší a zároveň nejbezpečnější způsob přepravy. Přes den uvidíte město plné nejen spících zombíků, ale i banditů, již se vás pokusí chytit stejně nemilosrdně jako nemrtví. V noci ale teprve začíná ta opravdová sranda. Večer vylézají ze svých krytů ty zajímavější druhy nemrtvých, již se přes den uchýlili ke spánku. V tuto dobu budou střechy vaším ještě větším kamarádem, ale už vás neochrání. Pokud si totiž nedáte pozor, můžete být zpozorováni Vřešťanem, který svým křikem přivolá kamarády a započne honičku. Nyní je čas na útěk do nejbližšího krytu s UV světlem, jež zombíky pálí více než to denní. K útěku vám napomohou novinky v podobě padáku a grappling hooku, které jsou na ovládání strašně příjemné a budete si na ně lehko zvykat.
Čas vám nebude hrát do karet
TOHLE. JE. SPARTA!
Hudba, jak se patří
Asi největší dojem z celého hraní na mě udělala hudba. Celý akční či emotivní zážitek tak znásobila, že jsem dokonce schválně u konce honičky zemřel, abych si ten zážitek mohl zopakovat znovu. Tvůrcům soundtracku pro Dying Light 2 Stay Human opravdu gratuluji za výbornou práci, protože takový zážitek z hudby u akční hry jsem snad ještě nikdy neměl. I ambientní hudba je tak krásně vytvořená, že nebyla repetitivní a neuslyšel jsem ji snad v jiné lokaci, než když jsem ji slyšel poprvé.
Ať jste nebo nejste fanda zombie žánru, pokud hledáte skvělou akční hru, je Dying Light 2 Stay Human to, co chcete mít ve své knihovně. Chvilku bych si však počkal na opravení bugů a pak by měl být zážitek ze hry naprosto perfektní. Jedinou škodou je příběh, který nemusí sednout každému, ale na ten si udělejte po zkoušce názor sami.
Článek pro Gaming Professors napsal Daniel Červinka.