Electrician Simulator - rozdělaný gamepad

Electrician Simulator – elektrikářem raz dva

8. 2. 2024
Zdroj náhledu: Take IT Studio!

Jako by těch simulátorů nebylo málo. Tuto větu si říkám pokaždé, když do ruk dostanu další kousek z tohoto žánru. Ano, dnes se společně opět podíváme na jeden simulátor, který si může získat vaši pozornost, a tím je Electrician Simulator. Jak už je z názvu asi patrné, vžijeme se do role elektrikáře, s nímž budeme vykonávat jeho běžnou práci, od výměny žárovek či opravu vypínačů a zásuvek až po instalaci elektřiny a dalších méně nebo více složitých činností. Na rovinu ovšem musím říci, že je titul po všech stránkách velmi jednoduchý, až možná dokonce primitivní, tudíž nepočítejte s žádným vysoce realistickým simulátorem. Jestli však tato skutečnost dělá z Electrician Simulator kvalitní počin, vám ukáže naše dnešní recenze.

Pozor! Elektrické zařízení

Stejně jako u všech simulátorů, i tady nejprve začínáte jako zelenáč, který se v průběhu času postupně vypracuje až na absolutního profesionála a nejlepšího elektrikáře široko daleko. Popisovat dalekosáhle práci elektrikáře asi není nijak potřeba. Všichni zhruba víme, co taková práce konkrétně obnáší, a proto konkrétní činnosti ve hře popíši jen stručně. Ze začátku budete nejprve provádět takové ty nenáročné a základní práce, jako je výměna žárovek či oprava rozbitých zásuvek. V průběhu času se dostanete i na opravu různé elektroniky a rovněž i na pokročilejší činnosti, jako je montáž elektroinstalace do domů apod. O práci tedy rozhodně nebude nouze a můžete se těšit na mnoho různých činností, jež budete moci provádět. Abyste však nějakou činnost mohli provádět, musíte k ní nejprve získat certifikát. Získávání certifikátů a licencí k různým činnostem ve hře Electrician Simulator probíhá pomocí tzv. tréninkových režimů, které se učíte ve VR brýlích. Zároveň tyto tréninkové režimy slouží i jako takový základní tutoriál, který vás naučí potřebné věci. Prakticky vám tak stačí projít každou část tutoriálu, abyste získali kvalifikaci pro provádění potřebných činností. Rozhodně se jedná o zajímavý způsob, jak vám vysvětlit jednotlivé kroky a zároveň umožnit odemknout další druhy zakázek.

Jednoduchá hratelnost, kterou pochopí opravdu každý, ale…

Co se týče hratelnosti, ta je velice jednoduchá a pochopí ji i člověk oborem nepolíbený. Práce se v Electrician Simulator dělí na dvě části. Tou první je oprava a montáž věcí u zákazníka. Obvykle jde o běžné věci zmíněné výše, tedy opravu zásuvek, vypínačů, montáž elektroinstalace a další. Zpracování této části považuji za obstojné a nemám k němu nějakých velkých výhrad. Vše tak nějak funguje, jak by asi každý z nás u podobné hry očekával, a pokud se náhodou stane, že se přece jen dostanete do úzkých a nebudete vědět, jaký drátek kam zapojit nebo co přesně udělat, hra vám sama napoví. Nemusíte se tedy nijak obávat, že byste se v nějaké činnosti zasekli. Ano, pravda, obvykle nejtěžší částí ve hře je najít skříň s rozvody, v níž vypínáte proud. Vývojáři totiž některé skříně umístili do opravdu zajímavých míst, jako je obývací pokoj nebo kuchyň, kde byste obvykle hlavní skříň nehledali. Jinak se ale jedná o jednoduše zpracovanou činnost, kde se zároveň můžete něčeho i přiučit, byť frázi „doma to nezkoušejte“, bych rozhodně doporučoval dodržovat i tady. Electrician Simulator rozhodně neslouží jako návod pro opravu a montáž různých věcí, a zrovna u elektrických zařízení to platí dvojnásob.

Druhá činnost, což je oprava elektrických zařízení a spotřebičů, je na tom ovšem o poznání hůře. Pro ni primárně využíváte váš pracovní stůl v dílně, a ačkoliv by se mohlo zdát, že servis spotřebičů bude zábava, u hry Electrician Simulator se jedná o pravý opak. Ze začátku vás rozdělávání a skládání jednotlivých spotřebičů možná bude bavit, postupem času ovšem zjistíte, že to samé děláte vlastně stále dokola, až vás nakonec tato práce bavit přestane. Celý proces oprav se totiž dělí na tři části. V té první spotřebič rozděláváte do posledního šroubku. Druhá část patří diagnostice každého jednotlivého dílu, přičemž diagnostika zde není nikterak složitěji zpracována a defakto ji provádíte pouhopouhým stisknutím určeného tlačítka. V poslední, třetí části pak každý spotřebič skládáte dohromady.

Pokud narazíte na nějaký vadný díl a je potřeba jeho výměna, není to tak, že byste jej šli zakoupit do obchodu nebo jej objednávali. Electrician Simulator vám každou rozbitou součástku vymění automaticky a vy jen potvrdíte, zda s výměnou souhlasíte a kolik vás nový díl vlastně bude stát. Osobně bych čekal, že vývojáři tento aspekt zpracují o něco lépe. Přece jen bych si představoval možnost jeden den věnovat rozdělávání vícera spotřebičů najednou, postupně objednávat nové díly a další den zase všechny rozdělané spotřebiče seskládávat dohromady. V tomhle stavu se však z opravy elektroniky stává jen taková nutná činnost, kterou budete primárně využívat v případě, když zrovna nebudete mít co dělat. Pokud to tak vývojáři skutečně mysleli, v pořádku, ovšem celkový zážitek z hraní to spíše kazí. Chápu, že v jednoduchosti je krása, všeho ale s mírou, což se zrovna zde moc nestalo.

Vizuální stránka nijak nenadchne ani neurazí

Po grafické stránce je Electrician Simulator takovým obyčejným titulem v této kategorii. Jak je to myšleno? Grafika vás ve hře ničím nepřekvapí a vyloženě ani neurazí, ono vlastně ani tak není čím. Stejně valnou většinu herního času strávíte ve vaší dílně opravou spotřebičů a zbylých 20 % budete někde mimo, v rádoby zákazníkově domě. Výše jsem říkal, že servis elektroniky budete provádět jen v případě, když zrovna nebude do čeho píchnout, jenomže čím déle ve hře strávíte, tím více zjistíte, že tato činnost značně převyšuje kdejaké obyčejně elektrikářské práce, a e-maily, jež budete od zákazníků dostávat, budou z 70% právě nějaký servis spotřebiče. Jak je tomu ještě v pokročilejší fázi hry, netuším, nějak dál už jsem neměl chuť Electrician Simulator prozkoumávat, jelikož mě po cca pěti hodinách hraní přestal bavit úplně. Tolik tedy recenze na první pohled nadějného simulátoru, který vás ovšem postupem času přestane bavit a stane se spíše nudným.

Electrician Simulator je defakto jen jednoduchou klikací hrou bez špetky jakéhokoliv složitějšího aspektu, v níž klikáte na vše, co po vás samotná hra chce. Ačkoliv je montáž elektroinstalace nebo oprava zásuvek u zákazníka zábavná, vše to kazí především druhá část, servis elektrických spotřebičů, který svým množstvím převyšuje běžnou elektrikářskou činnost. Ať se snažím, jak se snažím, chybí mi tu něco, co by celkovou hratelnost trochu oživilo, a proto musím za nás, za Gaming Professors, dát hře Electrician Simulator pouze pět bodů z deseti.

• montáže a servis u zákazníků mohou na nějakou dobu zabavit
  • jednoduchá hratelnost, kterou pochopí i člověk oborem nepolíbený
  • něčemu se dokážete i přiučit (v prvním případě)