V roce 2001 nás australský tým Micro Forté potěšil dalším zářezem do série Fallout. Tentokrát je to však z trochu z jiného soudku a úhlu, jedná se tedy o plnohodnotnou součást universa? Tak to si sakra pište. Fallout Tactics se sice u pravověrných fanoušků pro svou odlišnost v přístupu stalo terčem kritiky, ale ve své podstatě šlo o změny logické.
Diablo v kabátu Falloutu?
No, ne tak docela. I když inspirace tu možná opravdu proběhla. Stále tu sice máme izometrické 2D RPG, které staví na základech vybudovaných předchůdci, jako je systém S.P.E.C.I.A.L., perky, dovednosti atd., ale zároveň Fallout Tactics dostal možnost opustit tahový systém a hrát v reálném čase. Osobně se přiznám, že jsem tuto možnost využil pouze jednou, v misi, která se odehrávala v podzemním komplexu, kde bylo nutné spustit obranný systém a následně jej opět deaktivovat. Na tahy je to poměrně zdlouhavé a možnost tak přijde vhod. Leč Fallout je prostě tahovka a tento systém mu sluší. Zároveň je hra o dost akčnější a klade větší důraz na tým. Společníci už nejsou hlavně nosiči proviantu, ale opravdu účinná součást herní strategie. Ostatně ve válkou zpustošené Americe alternativní budoucnosti chcete mít hlídaná záda schopným sniperem či tvrďákem s raketometem.
Pohov, válečníku!
Zdroj: bethesda
50x a stále poprvé?
Stimpak a golu, prosím
Zdroj: bethesda
Fallout Tactics přináší naprosto odlišný pohled na svět Falloutu. Dynamičtější, taktičtější, lineárnější. Důvěrně známé mechanismy v tak trochu jiném hávu, a to opravdu povedeném. Graficky hra zestárla velmi příjemně, výhoda pozdějších 2D her, navíc díky péči modderské komunity s řadou velmi hezkých možností a vylepšení. Pokud se vám zamlouvá myšlenka kombinace světů Falloutu, Commandos a částečně i Diabla, jste tu správně.
Klady
- další parádní zářez do série Fallout
- hezká grafika, která schopně maskuje stáří
- velmi zajímavé lokace prakticky bez hluchých míst a otravného bloudění
Zápory
- borci z Bratrstva nejsou schopni přeskočit žádný plot či zídku a musí hledat branku
- ne tak silný příběh
- málo využitý open world